Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Przegląd serii klocków FERODO. Które wybrać?
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Filmy i Zdjęcia
radzio_gsi
Andrzejsr
Co do tych rodzajów hamowań, to chyba warto dodać że wszystkie klocki hamują adhezyjnie. Kwestia temperatur w których to przenoszenie materiału na tarcze następuje. Cywilnym niewiele trzeba a ds 3000 czy ds uno sporo tej temp potrzebują.
To jeden z minusów stosowania torowych klocków na ulicy - większość swego życia będą działać abrazyjnie bo nie będą systematycznie osiągać temperatur właściwych na ulicy.
Te niby łagodne dla tarcz ds uno bardzo szybko zjadły mi tarcze w takim użytku . Przy czym owe tarcze by pięknie lustrzano srebrne mimo co jakiś czas powtarzanego "docierania". Za to torowo używane ds 3000 na jedne tarcze że dwóch trzech kpl potrzebowały. Ale tam tarcze zawsze byly ładnie szarawe czyli z ładnym owym transferem.
Jeszcze jedno - chyba nie ma co dzielić klocków na to do jakiego auta pójdą Evo nie evo itp. A do zastosowania. Torowe na ulice nie mają sensu , a w aucie które raz na ruski rok pojedzie na tor warto na ten wyjazd założyć klocki właściwe torowe. Później na nich trochę pojeździć normalnie ulicznie, tarcza zrobi się srebrna czysta i można wrócić do ulicznych .
Po co się męczyć z torowymi na codzien - postoja trochę w wilgoci to przywierają jak głupie , pylą i sieja drobinkami żelaza wbijanymi w lakier felg i błotników no i nie mają warunków do właściwego działania.
Aval
Fajnie zebrane w jednym miejscu. DS1.11 też nie ma homologacji drogowej?
Skiba
Mógłbyś jeszcze rozwinąć czym są owe "spieki" ? Proszki metali? proszki ceramiczne ?
piwo
CYTAT(Aval @ Mon, 20 Jul 2020 - 10:03) *
Fajnie zebrane w jednym miejscu. DS1.11 też nie ma homologacji drogowej?

na oficjalnej stronie
https://www.ferodoracing.com/products/car-r...ke-pads/ds1-11/
Ostrzeżenie: DS1.11 NIE NADAJE SIĘ DO UŻYTKU DROGOWEGO
CYTAT(Skiba @ Mon, 20 Jul 2020 - 11:34) *
Mógłbyś jeszcze rozwinąć czym są owe "spieki" ? Proszki metali? proszki ceramiczne ?

http://www.hamulce.net/ferodo-racing.html
https://pl.wikipedia.org/wiki/Siloksany
oprocz tego w klocku ds na pewno sa opilki metalu ktore rdzewieja do tarczy. im wyzsza temperatura tych opilkow jest wiecej.
radzio_gsi
CYTAT(Aval @ Mon, 20 Jul 2020 - 10:03) *
Fajnie zebrane w jednym miejscu. DS1.11 też nie ma homologacji drogowej?


Dzięki. Niestety nie ma.

CYTAT(Skiba @ Mon, 20 Jul 2020 - 11:34) *
Mógłbyś jeszcze rozwinąć czym są owe "spieki" ? Proszki metali? proszki ceramiczne ?


Spieki czyli dodatki metaliczne.
piwo
najbvardziej znane sa chyba z tego carbone lorraine rc6 rc8. tam to wali opilkami po blotnikach. tarcze przez opilki metalu miedzi schodza w oczach, dzwiek zarzynanej swini na zimno, ale pierwszy chwyt nie do pobicia.
z klockami jak z olejami. nie ma idealow. zawsze jakies kompromisy albo dobrze na zimnym albo dobrze na cieplym, albo jakies inne wady. trzeba szukac swoich optymalnych rozwiazan. jeden nie zaakceptuje pylenia bo musi miec blysk felge, inny dzwieku zarzynanej swini bo musi miec cisze, inny hamowania w zieme, inny trwalosci i ksoztow zakupu. no ale znajduja sie n tym swieceie osoby ktore nie zwracaja na to uwagi i wybeiraja klocki pokroju ds3.12 bo doceniaja ich sile hamowania na cieplo.
radzio_gsi
CYTAT(piwo @ Mon, 20 Jul 2020 - 12:38) *
najbvardziej znane sa chyba z tego carbone lorraine rc6 rc8. tam to wali opilkami po blotnikach. tarcze przez opilki metalu miedzi schodza w oczach, dzwiek zarzynanej swini na zimno, ale pierwszy chwyt nie do pobicia.
z klockami jak z olejami. nie ma idealow. zawsze jakies kompromisy albo dobrze na zimnym albo dobrze na cieplym, albo jakies inne wady


+1 dokładnie tak.
Ale trzeba mówić o tym, że spieki niszczą w cholerę lakier
Skiba
Doczytalem troche o tych spiekach, przykładowo takie CL nie daje żadnych opiłków tylko cały klocek to kompozycja różnych proszków które są razem prasowane i spiekane. Widoczne "opiłki"to stopione frakcje jednego metalu.
piwo
"Do produkcji klocków hamulcowych używane są dwa rodzaje materiałów ciernych: spiekane lub organiczne. Tylko materiały spiekane mogą zapewnić wysoki zgryz początkowy, działanie bez blaknięcia w ekstremalnych temperaturach, natychmiastowe gryzienie na zimno oraz hamowanie w wodzie, błocie lub piasku. Hamulce CL nie wymagają podczas pracy żadnego niewygodnego podłoża, co maksymalizuje cenny czas na torze.

Klocki hamulcowe ze spiekanego metalu składają się z różnych proszków metali. Masa cierna składa się z co najmniej 10 elementów (brąz, miedź, żelazo, ceramika, grafit itp.). a każdy element odgrywa integralną rolę w zachowaniu klocka hamulcowego (wyczucie, hałas i działanie). Te proszki są mieszane razem i prasowane do formy pod ciśnieniem 30000 psi, aby utworzyć kształt krążka. Następnie krążek klocków hamulcowych jest umieszczany na właściwej płycie nośnej i umieszczany w piecu o temperaturze ponad 900 ° C, aby rozpocząć proces spiekania.

Różne elementy krążka są formowane razem i lutowane na płycie nośnej. Po zakończeniu klocek jest obrabiany do ostatecznej grubości, sprawdzany pod względem jakości i pakowany do dostawy."

braz topi sie w temperaturach kolo 1000st C
miedz 1083
maaaad
Tak tytułem uzupełnienia, bo niedawno rozczytywałem temat - z klocków Ferodo innych niż premier tylko DS Performance mają homologację R90 (czyli na drogi).
https://www.ferodoracing.com/products/car-r...ing-brake-pads/
CYTAT
All Ferodo brake pads citing race or racing on their packaging are solely developed for motorsport use. They are intended for race use only. They have not been developed for use on public roads and must not, under any circumstances, be used on public roads. The nature of racing prevents Federal Mogul from warranting or guaranteeing any aspect of the behavior or performance of the brake pads, specifically because motorsport is inherently dangerous and the use of Ferodo racing brake pads in motorsport results in inherent strains and uses over which Federal-Mogul has no control.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.