Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: A4B8 K04-064 zamiast hybrydy IHI
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Audi Sport
Stron: 1, 2
baldur321
Myślę żeby kupić nową K04-064 zamiast robienia hybrydy z obecnej/seryjnej turbiny IHI.

Czy K04-064 pasuje p&p zamiast IHI?

Ktoś robił taką zamianę?

Silnik 2.0TFSI CPMB
leonarl4x4
Niestety k04-064 nie pasuje p&p
Do zmiany jest kołnierz w downpipe na taki jak ma Audi S3
Dodatkowo trzeba przeniesc gdzieś dv bo turbo S3 nie ma go na turbinie tak jak jest to w IHI

Woda olej jest do ogarniecia z tego co wiem
Podobno kołnierz z turbo k04 minimalnie chaczy o głowice i trzeba trochę podszlifowac

Tutaj co nieco piszą https://www.audizine.com/forum/showthread.p...-0-Tfsi-DIY-ish

Bardzo trudno znaleźć jakieś fajne info oraz zdjęcia jak to przerobić wszystko
DSTurbo
Będę robił hybryde do B8, wałek wydechowy w wymiarach zbliżonych do is38 z s3 8v, koło większe+ wzmocniony aktuator, jak będą wyniki, to dam znać. W teorii powinno być w okolicach 400hp.

Co do samej k0464, wyjście z turbo do ich trzeba przerobić/odciąć i dostawać mufe+ tak jak poprzednik wspomniał relokacja DV.
leonarl4x4
Dsturbo - gdzie robisz hybryde? (może u siebie?)
Chciałem iść w hybryde na bazie IHI ale straszna z tym loteria jedne działają inne nie i różne cyrki wychodzą

Dlaczego piszesz o dospawaniu mufy skoro trzeba zmienić kołnierz na taki jak jest w turbo k04
Czyli kołnierz od downpipe trzeba zmienić poprostu

Dlatego chciałem założyć k04 wiem że większą rzeźba ale będę robił to sam więc trochę kasy może uda się zaoszczędzić
Tylko kwestia dorwania k04 w dobrym stanie
Nawet nie w dobrym stanie ale żeby wogule były w uzywce
jacek221191
Leonarl4x4 poszukaj na ebay-kleinanzeigen można wyrwać w dobrych pieniądzach ja kupiłem za 350 euro.
A co do hybrydy od siebie nie polecam peruna u mnie zrobił takie gowno ze szkoda gadac k04-023 wstawało przy 3500 dopiero przy 4300 był bar, a od początku zaznaczyłem ze ma wstawać szybko... perun powiedział ze to normalne ze tak wstaje i nic więcej nie da się zrobić.
Do tego dwa razy padło i było u nich na naprawie
W końcu nie wytrzymałem wysłałem zdjęcia do geremi vag garage powiedział ze to nie ma prawa dobrze wstawac przy tej klapce od wg, wysłałem mu swoje turbo i zrobił cudo, wstaje jak wściekła praktycznie bez laga.
Z czystym sumieniem polecam geremiego kontakt zdecydowanie lepszy idzie się dodzwonić i wszystkiego dowiedziec, podejście do klienta, cena sporo niższa za ogarnięcie mojego turbo płaciłem 1700 zł z wymiana membrany środka i żeliwa, u peruna za zrobienie hybrydy zapłaciłem jakieś 4 lata temu 2300 i uważam ze były to pieniądze wyrzucone w błoto
DSTurbo
CYTAT(leonarl4x4 @ Wed, 09 Dec 2020 - 19:43) *
Dsturbo - gdzie robisz hybryde? (może u siebie?)
Chciałem iść w hybryde na bazie IHI ale straszna z tym loteria jedne działają inne nie i różne cyrki wychodzą

Dlaczego piszesz o dospawaniu mufy skoro trzeba zmienić kołnierz na taki jak jest w turbo k04
Czyli kołnierz od downpipe trzeba zmienić poprostu

Dlatego chciałem założyć k04 wiem że większą rzeźba ale będę robił to sam więc trochę kasy może uda się zaoszczędzić
Tylko kwestia dorwania k04 w dobrym stanie
Nawet nie w dobrym stanie ale żeby wogule były w uzywce


U siebie będę to robił, na razie czekam na wałki i czy z klientem wyjdzie.
Co do mufy pisałem o wyjściu z strony ziemnej do ic.
leonarl4x4
Dzwoniłem wczoraj do geremi vag garage
Dowiedziałem że są 2 możliwości przeróbki ihi
1 tańsza na zwykłych łożyskach oraz druga drozsza na łożyskach kulkowych
Pierwsza opcje nie bardzo polecał z racji na większą zezbe wewnątrz
Druga natomiast na kulkach jest lepsza że względu na wstawanie jak i mniejsze szanse na jakies usterki
Jeszcze była opcja 3 na k04 która posiadał przerobiona pod silnik wzdłużny ale póki co jest zarezerwowana.

Także są jakieś opcje odnośnie turbo
Mówił też że największy potencjał ma właśnie turbo na kulkach
Max 370ps
Ale na bezpiecznych nastawach 330-340ps
Mis
Bez sensu, 3 paczki na seryjnym się robi ihi.
leonarl4x4
Ale jak na seryjnym ihi 300?
Bez przeróbek?
Ja mam program na 260ps
Celuje w okolice 340-350 ps więc na seryjnej nie ma szans na takie moce

Mam już na oku k04
Tylko prosił bym kogoś kto ogarniał temat żeby opisal jak i gdzie przenieść dv
Mis
No normalnie, czyścisz kanały, robisz remont z eliminacją problemu z braniem oliwy, porządne fmic, wydech przelot bez kata, benzyna 98 i masz realne 290-300hp 440-450nm.
leonarl4x4
Branie oleju mam zrobione jak tylko kupilem auto
Kompletny remont nowe tłoki pierścienie itp.

Ale jakoś nie wierzę w takie moce jak piszesz 290ps na ihi seryjnej
Może i da się tyle wycisnąć ale za długo to nie pochodzi
Tymekk_C
Cześć , nie chce zaczynać nowego tematu jak tu jest wzmianka o turbinie IHI . Czy jest możliwość i sens montowania turbiny hybrydowej z IHI 06J145702K z Passata 2.0 tfsi do A4 B5 1.8T quattro . Bo mogę dostać wręcz za darmo . Przepraszam autora że się wcinam z swoim pytaniem biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Mis
CYTAT(leonarl4x4 @ Thu, 31 Dec 2020 - 14:09) *
Branie oleju mam zrobione jak tylko kupilem auto
Kompletny remont nowe tłoki pierścienie itp.

Ale jakoś nie wierzę w takie moce jak piszesz 290ps na ihi seryjnej
Może i da się tyle wycisnąć ale za długo to nie pochodzi

Nie jest to nic zaskakującego, odezwij się na PW to Ci logi dam ze strojenia, wiadomo, że n75 na 95% puszczone górą, a gruszka ma tam jedno ustawienie bez możliwości regulacji, więc ciśnienie spalin odrobinkę ją uchyla, jeżdżą te auta i robią kilometry. Nie jestem przeciwnikiem k04-064 to fajne turbo, ale czasem dla 40KM więcej miliard kombinacji jest głupotą.
leonarl4x4
W takim razie co byś proponował zamiast k04?
Jakas hybryda na bazie IHI czy coś podobnego?
Ja te k04 montował bym sam więc dochodzi tylko koszt zakupu turbo.
Gregor też robi sporo tych aut ale nie wiedziałem na żadnym wykresie więcej jak 270 ps
A skoro teraz mam 260ps a gdyby dało się ugrać te 330ps to to jest to różnica już 70ps więc już całkiem sporo
A wiem że k04 jakoś lepiej reaguje na gaz z dolu
Chyba że jestem w błędzie to mnie popraw
Mis
1) Mając takie auto wolałbym 290KM na seryjnym turbo, niż lawinę modów i kasy na 330KM.
2) Dopytaj tu i tam jaka jest oferta hybrydy IHI w kilku firmach, poproś o wykresy może jaką jakieś od tunerów, przemyśl czy seria turbo nie lepsze zostawić.
3) Koszt zakupu turbo tylko? A gdzie masz koszty części/przeróbek i koszt strojenia wyższy na k04 przez to, że nie jest fabryczną turbosprężarką?
4) Na Stage1 robi się z tego po 260-270KM jak zdrowy egzemplarz na PB98 jest, a Ty chcesz mi powiedzieć, że luźny wydech bez kata i większe IC nie podniesie tego wyniku?
Jeśli wszyscy kłamią, a jedyną wiarygodną osobą jest dla Ciebie Gregor to nie zakładaj tematów na rf tylko pytaj bezpośrednio jego i jedź do niego na strojenie, to proste.
5) To super prosta matematyka, policz sobie ile wydasz na 290KM, a ile na 330KM, nie wspominając potem o tym, że pod maską połowa rzeczy niefabryczne, a potem przelicz ilość PLN na 1KM przyrostu.
6) No bez jaj, 064 reaguje lepiej na gaz z dołu od IHI fabrycznego? Porównaj sobie logi, nie posiadasz to mogę Ci podesłać na PW.

smile.gif

P.S. W 3 minuty znalezione wykresy i moce Stage1 i Stage2, wykresy nie ode mnie. smile.gif
Stage2 CompSport:

Stage1 TurboDiesel.pl:

Stage2 Gregor10:

https://a4-klub.pl/topic/352776-cpmb-20-tfs...fcie-u-gregora/

Mogę wrzucić jeszcze kilkanaście moich wykresów CPMB, dla mnie temat jest wyczerpany, jedynie Ty odpowiedz sobie czy dla 40KM warto pchać się w wymianę turbo, które nie jest plug and play, a na dodatek ciągnie za sobą inne mody.
DSTurbo
Jak możesz to poczekaj jeszcze z 2 tygodnie. Będzie hybryda na bazie fabrycznej ihi z maks wirnikami, będą wykresy, będzie film u coobcia na kanale, turbo dostępne w fmic. Jak " bozia" da będzie 380-400hp, ale zobaczymy.

Pozdr
leonarl4x4
Dsturbo - akurat traf chciał że rozmawiałem wczoraj z coobciem o tym turbo z fmica

I mówił że dodatkowo dojdzie wtrysk przed przepustnice dla dołożę ia tych 60-70ps które będą brakować w wyższych partiach obrotów
Bo seryjna pompa hp wydała do 350okolo

Czy turbo od fmica Ty robisz czy jak to wygląda?

Miś-wszystko się zgadza o tym o czym piszesz tylko ja mam silnik cndc cztli seria 211 a nie 220ps dlatego też koncowe wyniki wyższe
Może faktycznie rozważę opcje hybrydy na bazie IHI będzie p&p
KrisC
wysadzacie otwarte drzwi....

https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE/po...205228356173548

DSTurbo
370KM na samym kole kompresji i jeżeli wierzyć wielkości is38 jest nie możliwe. Ktoś pierd@li głupoty albo Tc, albo reszta, w tym i ja.
KrisC
Akurat jest możliwe i nie tylko w tym przypadku. IS20 z GTI USA tez po zmianie kółka wychodzi 360-370, a V2 tej sprężarki zrobiło 410 koni
leonarl4x4
Tak czy inaczej czekam z niecierpliwością na tą hybryde
Mam tylko pytanie na ile starcza paliwa w 2.0 tfsi bo słyszałem że Max 350ps?
Coobcio cos wspominał o dodatkowym wtrysku pośrednim przed przepustnica sterowanym zewnętrznym sterownikiem
KrisC
Nie no takie patenty to jest 1998 rok. Wcześniej wrzuciłem wynik
yotomeczek
CYTAT(leonarl4x4 @ Tue, 05 Jan 2021 - 11:46) *
Tak czy inaczej czekam z niecierpliwością na tą hybryde
Mam tylko pytanie na ile starcza paliwa w 2.0 tfsi bo słyszałem że Max 350ps?
Coobcio cos wspominał o dodatkowym wtrysku pośrednim przed przepustnica sterowanym zewnętrznym sterownikiem


Ale ten dotrysk ma głównie czyścić kolektor ssący wink.gif Bo Coobcio już się naczyścił syfu...
DSTurbo
Krisc nie porównuj is na twinscrollu do starej jh5. Pierwszy raz tego nie robię. Na samym kole i to wielkości tego z is38 nie zrobisz 370KM. Może gruszkę drutem związali i nie siej farmazonów.
leonarl4x4
Yotomeczek - rozmawiałem z coobciem i właśnie będzie montował ten dotrysk dla czyszcze ia kolektora jak i dla brakującego paliwa w górnych partiach
Zresztą robili mu cały remont silnika niedawno więc tak czy inaczej wszystko mial porobione
Ale to czas pokaże czy faktycznie będzie to potrzebne

Dsturbo - czy mam rozumieć że ta hybryda będzie na twinscrollu?
Jeśli tak to było by super bo jest o wiele lepszy spool na kulkach aniżeli na slizgach
DSTurbo
Leon, nie napisałem, żeby nie porównywać is20/38, które są na tą tych turbin z B8, gdzie kolektor ma dużo gorsze przepływy. Jakby samym kołem kompresji można było zrobić w B8 370KM to nikt by tam k0464 nie pchał na siłę.
leonarl4x4
Wszystko jasne, chciałem tylko wiedziec na jakich bebechach bed, ie ta hybryda do A4 b8
Bo rozumiem że chodzi o to żeby była p&p
Na bazie oryginalnej IHI

Yotomeczek-rozumiem że to Ty robiłeś coobciowi ten remont?
Bo oglądałem akurat ten filmik dlatego wiem o co chodzi
KrisC
dopytałem, tam było kółko i wałek is38
DSTurbo
Leon na łożyskach ślizgowych będzie, turbo p&p.
Kris może wielkości te same co is, ale is20/38 masz na odwrotnej rotacji.
leonarl4x4
Szkoda ze nie na kulkach
Gadałem jakiś czas temu z Geremi vag garage i mowil
Że są 2 rodzaje hybryd do ihi jedna na slizgowych i jakaś lepsza wersja na kulkach.
Te na kulkach są podobno mniej problematyczne w budowie ale ja się nie znam

Głównie chodzi mi o to żeby turbo fajnie wstawalo jak np te z a45 AMG na twin scrollu ale to trochę inna bajka
DSTurbo
Łożyska kulkowe to nie rozwiązanie na wszystkie problemy, jakby tak było to wszystkie Audi rs, BMW z serii m, merce AMG miałyby turbiny na łożyskach kulkowych, a nie mają.
leonarl4x4
Dsturbo - a czy jesteś w stanie na tą chwilę porównać tą hybryde do seryjnej ihi jeśli chodzi o wstawanie turbo?
Wiem że jest za wcześnie ale może już coś wiadomo
DSTurbo
Nie powinno być tragedii, w przyszłym tygodniu zobaczymy jak wszystko będzie ok.
leonarl4x4
Jak tam postępy prac nad hybryda?
Coobcio
Już na aucie smile.gif
Docieram świeżo co wyremontowany silniczek, ogólne wrażenia bardzo pozytywne, tym nie mniej że wcześniej miałem popękane żeliwo, teraz maszyna bardzo płynnie i sprawnie porusza się po mieście, a na trasie cały czas 7 bieg i nie ma problemów z wyprzedzaniem a tego się cholernie obawiałem...
Jakiś filmik umieszczę pewno smile.gif
Pozdrówka
leonarl4x4
No to się ciesze ze jestes zadowolony
Z tego co się dowiedziałem to 99% żeliw jest popękanych i trzeba niestety zmienić na nowe

Czekam na filmik
Jak wyszedł program?
Czy ma razie jeździsz na tym co było?
Coobcio
Dziękuje tak jestem zadowolony wreszcie to chce jechać choć bardzo obawiałem się tego moda. Bowiem doświadczenie warsztatowe mnie nauczyło że niestety spora część hybryd mocno zwiększa turbodziure i nie wiele, nie proporcjonalnie mało daje na wysokich rpm.
W tej hybrydze co mam dodatkowo wleciał większy wirnik wydechowy więc na dotychczasowym booście powinny być już spore przyrosty.

Narazie delikatnie śmigam i docieram wyremontowany i odprężony silnik, i już mam delikatny problem -
jak da się więcej gazu to przeładowuje a potem spada boost i znowu przeładowuje i spada boost - trzeba ewidentnie popracować w mapach od N75.
Ale chce to iść no morda się cieszy - będzie filmik o tym jasne smile.gif
Coobcio
PART1 Filmik ale nic technicznego:
https://www.youtube.com/watch?v=xThqwUb45o4&t=191s
leonarl4x4
Już widziałem czekam bardziej na 2 część
Bo będzie montaż na aucie
Odnośnie boostu to może zrobić regulacje na ciegnie gruszki?
Będzie można regulować doładowanie bo tak to brak możliwości

Chyba że przewody ciśnieniowe źle podłączyłeś ale mało prawdopodobne bo nie ma za bardzo jak

Albo coś z zaworem dv który założyłeś
Mis
Kivi popracuje przy mapach n75 i będzie boost jak od linijki, przecież MED17 ma bardzo proste sterowanie n75 jeśli chodzi o strategię. smile.gif
16vg60
Miś nie wywieraj presji na kivim, on nawet nie będzie się bardzo spinał "bo i tak ktoś lepsze kreski zrobi" bo to VAG biggrin.gif
Coobcio
Są dwa bardzo podobne wątki, tak więc postanowiłem że wkleje tutaj swoja odpowiedz z tego drugiego wątku:

Tak wyszła na wykresie hybrydowa turbina od FMIC.PL
Moje Auto to Audi A4 B8 z 2011 roku z silnikiem CDNC już nie biorące oleju, po pełnym odświeżeniu silnika
+ tłoki nowy typ pod sworzeń 23mm, splanowane o 1mm oraz luźniejsze pasowanie o 1 setkę.
Więc niestety turbo dziura większa ale problemu ze spalaniem stukowym znacznie mniej...
Do tego pełny układ wydechowy przelotowy łącznie z downpipem o średnicy 70mm ze sport katem 100cpi
Wkładka K&N, no i wiadomo całość wystrojona - hehe jeszcze chwila a bardziej szczegółowo opisze swój wóz w dziale projekty hehe smile.gif



I Krótka relacja z dostrajania mojej Audicy w Tune-up Gdańsk:
https://www.youtube.com/watch?v=NMD2cS7-t_s

W kolektorze ssącym zrobiło się cholernie gorąco więc Cooler do wymiany i myślę że z pewnością poprawi się wstawanie turbiny
- seria ma jakieś strasznie duże opory...
baldur321
Seryjna pompa paliwa już chyba na granicy wydajności?
Coobcio
Górą już cisnienie lekko spada ze 153 na 148 barów...
Coobcio
Pompe paliwa zmieniłem na nową z ASO trzma ładnie już 162-163 bary do samego końca
bandyta928
Osobiscie to nie podoba mi sie przebieg mocy. Czemu po 6tys tak szybko zdycha? Turbo juz nie wyrabia czy paliwo?
DSTurbo
Temperatura w dolocie, seryjny IC jest.
Coobcio


Sprzęcik (A4 B8 z 2011 roku) już w zasadzie z zamkniętym fabrycznym układem paliwowym, od ok 5000rpm N75 pracuje na 62% więc zapasu w mocy obstawiam, że jest na jakieś 25-35KM,
kwestia jeszcze czy seryjny układ dolotowy nie jest już restrykcją... No i pod większe moce pasowało by już wtryski z golfa 7R zapodać...
Ps. Cooler zrobił mega robotę, temperatura spadła do "otoczeniowej" plus 8 stopni max.
I mega ale to mega poprawiła się reakcja na gaz oraz wstawanie Hybrydowej turbinki smile.gif

Filmik o mojej Audicy z montażu i testów coolera:
https://www.youtube.com/watch?v=lyj8FD7Bgzc&t=2300s
MisioLBN
CYTAT(Coobcio @ Mon, 29 Mar 2021 - 08:57) *


Sprzęcik (A4 B8 z 2011 roku) już w zasadzie z zamkniętym fabrycznym układem paliwowym, od ok 5000rpm N75 pracuje na 62% więc zapasu w mocy obstawiam, że jest na jakieś 25-35KM,
kwestia jeszcze czy seryjny układ dolotowy nie jest już restrykcją... No i pod większe moce pasowało by już wtryski z golfa 7R zapodać...
Ps. Cooler zrobił mega robotę, temperatura spadła do "otoczeniowej" plus 8 stopni max.
I mega ale to mega poprawiła się reakcja na gaz oraz wstawanie Hybrydowej turbinki smile.gif

Filmik o mojej Audicy z montażu i testów coolera:
https://www.youtube.com/watch?v=lyj8FD7Bgzc&t=2300s

Cooler napawa mnie optymizmem tongue.gif mam chinola z Turboworks z wspawana kierownica powietrza i martwie sie czy na bank 400+ obleci ale skoro fmicowy chinol daje rade w Audi to może i w Golfie GTI chinol da rade
leonarl4x4
Tylko ze Coobcio ma jakiś wyższy model tego Cooler
Bo kosztuje ponad 2k
Jakiś inny rdzeń jest i 15 cm wyższy od tego 600x300x76
Tez kupiłem turboworksa bo taniej wychodził a to wszystko jedno i to samo tylko inne logo
Jedynie to coobciowi jest p&p
Jak kupiłem bez silikonów i dopasowałem wszystko jak trzeba
Jedynie do spawałem kolanka 45st na wyjściach i podłączone pod oryginalne węże
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.