Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: HALDEX Drag Racing Controller
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
ventil
Haldex Drag Racing Controller zakupiłem ok 3-4 lata temu jednak dopiero teraz moduł z mostem został zamontowany do auta. Problem polega na tym że napęd nie spina się. Być może wina leży po stronie mechanicznej bo most był kupiony używany z demontażu i nie było możliwości sprawdzenia przed montażem czy jest sprawny. Moduł sterowania podłączony jest prawidłowo. Po załączeniu urządzenia pompa oleju działa, parametry typu częstotliwość też można zmieniać w programie (słychać to po pracy pompy). Kręcąc potencjometrem od „spięcia napędu” też słychać że z tyłu auta silniczek krokowy działa i na wykresie w programie też wartość zadana i wymagana podąża za zmiana potencjometru od 0 do 100%. Temperatura oleju jest wskazywana. Czyli ogólnie komunikacja z modułem jest. Przełącznik od hamulca ręcznego nie jest podpięty. Jednak nie ma spięcia gdyż gdy tylko podczas jazdy narasta doładowanie to przednie koła zaczynają się ślizgać. Dodam jeszcze że założyłem drugą pompę oleju – nową oraz dwa razy wymieniłem olej z filtrem (poziom stanu oleju sprawdzany – jest prawidłowy) i nie przyniosło to efektu. Auto to Golf II, VR6, skrzynia DRP. Nadmienię jeszcze że napęd podczas jazdy pracuje cicho, żadnych podejrzanych dźwięków. Więc zanim zdemontuję cały napęd to wolę zapytać czy może ktoś miał może podobny problem?
przemek1602
Może jest funkcja odpowietrzania?
ventil
CYTAT(przemek1602 @ Mon, 13 Jul 2020 - 21:53) *
Może jest funkcja odpowietrzania?

Niestety nie ma. Olej wymienia się i jeśli stan jest ok to wszystko powinno pracować prawidłowo.
krzysiek50
Sprawdzałes czy działa na podnośniku? Może sprzęgła są spalone
zmoświ
CYTAT(ventil @ Tue, 14 Jul 2020 - 06:21) *
Niestety nie ma. Olej wymienia się i jeśli stan jest ok to wszystko powinno pracować prawidłowo.


Jest odpowietrznik haldexa - rurka z lewej strony z boku wyprowadzona w tylną lewą podłużnicę, przez nią też wydostaje się nadmiar oleju.
ventil
CYTAT(zmoświ @ Tue, 14 Jul 2020 - 07:00) *
Jest odpowietrznik haldexa - rurka z lewej strony z boku wyprowadzona w tylną lewą podłużnicę, przez nią też wydostaje się nadmiar oleju.

Ale jeśli chodzi procedurę wymiany nie ma konieczności odpowietrzania. W oryginalnej instrukcji piszą tylko o wymianie. Na podnośniku jeszcze nie sprawdzałem, na sobotę jestem umówiony. Obawiam się jednak mechanicznego uszkodzenia. Myślałem że może ktoś miał podobny problem z EMU haldex controller.
wojti RAYLLE
Skąd jestes ?
ventil
CYTAT(wojti RAYLLE @ Tue, 14 Jul 2020 - 09:28) *
Skąd jestes ?

Z drugiej strony co Ty biggrin.gif . Dolnośląskie, Świdnica
Mis
A nie możesz fabrycznego sterownika założyć do czasu rozwiązania kwestii mechanicznych?
Przynajmniej testy, logowanie będziesz miał aktywne.
ventil
CYTAT(Mis @ Tue, 14 Jul 2020 - 09:47) *
A nie możesz fabrycznego sterownika założyć do czasu rozwiązania kwestii mechanicznych?
Przynajmniej testy, logowanie będziesz miał aktywne.

To Golf II jest - napęd zaadoptowany a jedynym sterownikiem jest właśnie Haldex Drag Racing Controller - mam tylko ten przerobiony przez Ecumaster
kkkacper
A tam nie bylo problemu z odwrotnie podpieta przez nich pompa czy cos w tym stylu? I druga kwestia, sprobuj zmienic potencjometr na nowy wink.gif

Chociaz obydwie kwestie w sumie wykluczyles, ale sprawdzic nie zaszkodzi tongue.gif
ventil
CYTAT(kkkacper @ Tue, 14 Jul 2020 - 11:44) *
A tam nie bylo problemu z odwrotnie podpieta przez nich pompa czy cos w tym stylu? I druga kwestia, sprobuj zmienic potencjometr na nowy wink.gif

Chociaz obydwie kwestie w sumie wykluczyles, ale sprawdzic nie zaszkodzi tongue.gif

A tu mnie zaskoczyłeś z ta odwrotnie podpięta pompa bo kabel dołączony do zestawu ten do komunikacji z kompem był błędnie podłączony (Tx i Rx) - z tym sobie poradziłem ale o pompie nie pomyślałem. A faktycznie pompa wydaje trochę dziwny odgłos tak jak by co chwile się zapowietrzała czyli pracuje cicho ale co kilka sekund tak jak by brakowało oleju (przez chwilę głośniej - skojarzenie jak z pralką gdy woda jest wypompowana a jeszcze pompka pracuje) choć olej jest - wylewa sie z górnego otworu kontrolnego z boku z tej plastikowej osłony. Dzięki za podpowiedź - dziś to sprawdzę - fajnie by było gdyby to było to bo nie musiał bym zdejmować mostu. Potencjometrem jak kręcę to w programie płynnie spięcie zadane i wykonane przechodzi od 0% do 100%.
ventil
CYTAT(kkkacper @ Tue, 14 Jul 2020 - 11:44) *
A tam nie bylo problemu z odwrotnie podpieta przez nich pompa...

kkkacper
dzięki za tą podpowiedź - poszedłem dziś po pracy do garażu, podniosłem golfa z tyłu. W/g schematu (dołączonego do HDRC) jest podłączone dobrze ale po prostu na schemacie jest błąd - przewody zasilające pompę mają być odwrotnie tj. nr 1 z wtyczki pompy ma być podłączony do wyjścia 16 modułu a nr 2 z pompy do +12V. Po takim podłączeniu pompa od razu chodzi cicho, bez dziwnych odgłosów i przede wszystkim wolniej (wytworzone ciśnienie stawia opór i ton pracy pompy jest niższy). Po przełączeniu kabli wyjechałem Golfem na drogę i żadnych uślizgów. Napęd spina na 100%, nawet przy cofaniu zapomniałem wyłączyć to chciało urwać koła, takie spięcie było. Swoja drogą to Jadzwin powinien wprowadzić poprawki do instrukcji. Czy ktoś wie po co jest Analog In #1 - w instrukcji nie ma opisu. A masa pompy pin 15 może być podłączona z masa urządzenia pin 9 - mam takie masy podłączone oddzielnymi kablami do (-) akumulatora i wszystko działa poprawnie. Z opisu wynika tak jak by masa pin 9 miała w ogóle nie być podłączona do masy auta (tak jak masa czujników w EMU). Ale jeszcze raz dzięki kkkacper - zaoszczędziło mi to sporo pracy i czasu. Flaszka się należy dla Ciebie biggrin.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.