Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Vitara 2.5 V6 H25A podłączenie DET3 i reszta modyfikacji
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Vitarav6
Witam !!
jestem świeży i oczekuje fachowej pomocy/rad, na wstępie chciałem poprosić o konkretne rady a posty które nic nie wnoszą odpuśćcie sobie.

Sprawa wygląda następująco, Vitara miała silnik 2.0 V6 (H20A)o mocy 136KM , zrobiłem swapa na silnik 2.5 V6 (H25A), który legitymuje się mocą 158 KM przy oryginalnym ECU z 2.5 lecz przy swapie został ECU z silnika 2.0 i moc jest zaniżona z tego powodu. Miałem kupić oryginalnego kompa ale taniej wychodzi kupić DET3 i dlatego będę potrzebował pomocy z podłączeniem go. Zanim zapytacie czy na bank chce det 3, to tak jestem zdecydowany tym bardziej, iż w planach na zimę mam dołożenie kompresora eaton m62 do tego zestawu.

Zestaw pytań :
1 jakie czujniki muszę podłączyć ??( przepływka, czujnik wałka, zasilanie, wtryskiwacze)
2 przy kompresorze co musiałbym zrobić ?( chce uzyskać okolice 200 KM) konieczne jest odprężenie ??(stopień sprężania mam 10,5:1
3 jakie zależności zrobić załączania wyłączania kompresora ?? ( powyżej powiedzmy 1000 obr/m i wyłączenie przy zamkniętej przepustnicy ?

reszta pytań wyjdzie w praniu a deta kupuje w następnym tygodniu. więc zabawa się zacznie.


Pozdro
burski
CYTAT(Vitarav6 @ Wed, 08 Jul 2020 - 20:12) *
zrobiłem swapa na silnik 2.5 V6 (H25A), który legitymuje się mocą 158 KM przy oryginalnym ECU z 2.5 lecz przy swapie został ECU z silnika 2.0 i moc jest zaniżona z tego powodu.
Kontrpytanie - czy to zostało sprawdzone, czy tak Ci się tylko wydaje? Znane są przypadki, gdy silniki z jednej rodziny chodzą normalnie na różnych sterownikach.
jakub1t
Można pewnie też dostroić komp z 2.0 zamiast bawič się w dety .
Vitarav6
CYTAT(burski @ Thu, 09 Jul 2020 - 11:10) *
Kontrpytanie - czy to zostało sprawdzone, czy tak Ci się tylko wydaje? Znane są przypadki, gdy silniki z jednej rodziny chodzą normalnie na różnych sterownikach.

Na forum Suzuki temat już znany, silnik powinien mieć teraz 144km. Sprawdzane organoleptyczni, że po wymianie kompa auto odżywa.
Vitarav6
CYTAT(kinko @ Thu, 09 Jul 2020 - 12:33) *
j/w, jeśli 2.5 i 2.0 były na tym samym sterowniku (a zakładam, ze tak, skoro odpalił) to prawdopodobnie wystarczy tylko znaleźć plik od 2.5 i wgrać do Twojego auta, najprościej i najtaniej.

Sterownik inny bo nawet wiązka się rozni. Det będzie bo jest zamiar wrzucenia kompressora więc oryginał już tego nie udźwignie
mate96
W teorii może wystarczy modyfikować sygnał z przepływki. W takim wypadku przydałaby się sonda szerokopasmowa.
Do kompresora można dodatkowo podłączyć sygnał z wału do opóźniania zapłonu (o ile nie będzie jaj ze synchronizacją z czujnikiem położenia wałków)
Vitarav6
W vitarze występuje tylko czujnik na wałku rozrządu
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.