Vitarav6
Wed, 08 Jul 2020 - 20:12
Witam !!
jestem świeży i oczekuje fachowej pomocy/rad, na wstępie chciałem poprosić o konkretne rady a posty które nic nie wnoszą odpuśćcie sobie.
Sprawa wygląda następująco, Vitara miała silnik 2.0 V6 (H20A)o mocy 136KM , zrobiłem swapa na silnik 2.5 V6 (H25A), który legitymuje się mocą 158 KM przy oryginalnym ECU z 2.5 lecz przy swapie został ECU z silnika 2.0 i moc jest zaniżona z tego powodu. Miałem kupić oryginalnego kompa ale taniej wychodzi kupić DET3 i dlatego będę potrzebował pomocy z podłączeniem go. Zanim zapytacie czy na bank chce det 3, to tak jestem zdecydowany tym bardziej, iż w planach na zimę mam dołożenie kompresora eaton m62 do tego zestawu.
Zestaw pytań :
1 jakie czujniki muszę podłączyć ??( przepływka, czujnik wałka, zasilanie, wtryskiwacze)
2 przy kompresorze co musiałbym zrobić ?( chce uzyskać okolice 200 KM) konieczne jest odprężenie ??(stopień sprężania mam 10,5:1
3 jakie zależności zrobić załączania wyłączania kompresora ?? ( powyżej powiedzmy 1000 obr/m i wyłączenie przy zamkniętej przepustnicy ?
reszta pytań wyjdzie w praniu a deta kupuje w następnym tygodniu. więc zabawa się zacznie.
Pozdro
burski
Thu, 09 Jul 2020 - 11:10
CYTAT(Vitarav6 @ Wed, 08 Jul 2020 - 20:12)
zrobiłem swapa na silnik 2.5 V6 (H25A), który legitymuje się mocą 158 KM przy oryginalnym ECU z 2.5 lecz przy swapie został ECU z silnika 2.0 i moc jest zaniżona z tego powodu.
Kontrpytanie - czy to zostało sprawdzone, czy tak Ci się tylko wydaje? Znane są przypadki, gdy silniki z jednej rodziny chodzą normalnie na różnych sterownikach.
jakub1t
Thu, 09 Jul 2020 - 11:15
Można pewnie też dostroić komp z 2.0 zamiast bawič się w dety .
Vitarav6
Thu, 09 Jul 2020 - 18:13
CYTAT(burski @ Thu, 09 Jul 2020 - 11:10)
Kontrpytanie - czy to zostało sprawdzone, czy tak Ci się tylko wydaje? Znane są przypadki, gdy silniki z jednej rodziny chodzą normalnie na różnych sterownikach.
Na forum Suzuki temat już znany, silnik powinien mieć teraz 144km. Sprawdzane organoleptyczni, że po wymianie kompa auto odżywa.
Vitarav6
Thu, 09 Jul 2020 - 18:15
CYTAT(kinko @ Thu, 09 Jul 2020 - 12:33)
j/w, jeśli 2.5 i 2.0 były na tym samym sterowniku (a zakładam, ze tak, skoro odpalił) to prawdopodobnie wystarczy tylko znaleźć plik od 2.5 i wgrać do Twojego auta, najprościej i najtaniej.
Sterownik inny bo nawet wiązka się rozni. Det będzie bo jest zamiar wrzucenia kompressora więc oryginał już tego nie udźwignie
mate96
Thu, 09 Jul 2020 - 19:59
W teorii może wystarczy modyfikować sygnał z przepływki. W takim wypadku przydałaby się sonda szerokopasmowa.
Do kompresora można dodatkowo podłączyć sygnał z wału do opóźniania zapłonu (o ile nie będzie jaj ze synchronizacją z czujnikiem położenia wałków)
Vitarav6
Thu, 09 Jul 2020 - 20:54
W vitarze występuje tylko czujnik na wałku rozrządu