Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Golf R 7.5 vs Focus RS MK3
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Rkarcz
Miała być BMKa, ale w sumie to ja chyba nie mam czasu na rzeźby.
Nie interesują mnie jakieś czasy czy rywalizacje.
Chcę sobie po prostu pojeździć na torze, czy tam jak kto woli pozapierdalać.
Oba moje samochody się do tego nie nadają, Arteon jest za wielki, a CL oprócz wielkości ma 2 tony i pewnie zaraz się rozjebie od takiej jazdy. smile.gif

I tak w sumie jak mam wrzucić w zakup E90 335i 50-60k plus kolejne 20-30k aby było czym jechać doszedłem do wniosku że po co mi takie kombinacje.
I za chwilę i co chwilę coś w tego gruza wrzucać, nie... Już jednego sprzed 2010 mam, dzięki, wystarczy. smile.gif
Wolę jednak kupić coś gotowego, może zmienię heble i tyle. Żadnych klatek (ma być to także daily), zawieszeń, prucia fury dla każdego kg masy.
Wkładam 2 koła do bagażnika, 2 koła na tylne siedzenie, ewentualnie olej i klocki jakby zabrakło i jadę bez wnikania czy dojadę.
Na torze w Łodzi Arteon nawet sobie radził więc w sumie nic lepszego poza rozmiarami i DSG nie jest mi potrzebne.
I teraz pytanie co? Golf czy Focus. Cena podobna.
srbenda
Megane RS?
kinko
Kup sobie Megane 3 rs z końca produkcji w wersji cup/ trophy i będziesz zajebiście zadowolony, a wydasz mniej niż zakładasz.
Mieć golfa i arteona z tym samym motorem według mnie nie ma wielkiego sensu, warto w życiu poznać najwięcej motoryzacji ile możliwe, a nie zamykać się w jakimś małym kręgu wink.gif
Focus robi super wrażenie, ale osobiście bałbym się o usterkowość.

Ile relacji z nurburgringu nie widziałem to zawsze najwięcej jest BMW M, Renault Sport i Porsche, więc chyba nie ma co wymyślać koła na nowo.
Rkarcz
Myślałem o Megane ale jakoś mnie ten przedni napęd nie przekonuje. Oczywiście domyślam się że nie wyjeżdża przodem ale nie wiem. Mam 4x4, RWD i na daily/tor brać FWD. Nosz k..rwa jakoś mi to się kupy nie trzyma. Za Golfem przemawia to że jest spójny z tym co mam i właśnie zero jakiegoś stresu o usterkowość, części blacharskie, silniki, skrzynie itp. Generalnie zerowy stres kosztowy.
MisioLBN
Z tym ze to megi fwd zje tego golfa awd na torze i jeszcze seria wjedziesz na tor poupalasz i wrocisz do domu. W tym czasie golf zagotuje Ci hebel, olej i bedzie krzyczal dsg ze tez mu cieplo. Byl tu juz temat o autach ktore w serii nadaja sie na tor i niestety ale golfy sa szybkie na prostej i skuteczne po miescie. Meg 3 rs to auto ktore w serii wpada na nurburing i robi dobre czasy
nomaster
Też bym nie poszedł nigdy w fwd w aucie które ma dawać frajdę, wolałbym już coś wolniejszego ale jednak z napędem 4x4 albo tylnym. Po przesiadce z 4x4 mam problemy z normalnym ruszeniem w audi 80 które ma 90 km to co się dzieje w takim Megane?
MisioLBN
Przestac strzelac ze sprzegla i kup opony wink.gif megi 3rs to auto ktore powstalo z mysla o torach
piwo
Jacek sprzedaje swoje rx8 masz gotowca co robi 1m44 na poznaniu
https://www.youtube.com/watch?v=ONjC-3bUrls&t=69s
Lub MX5 K20
https://m.facebook.com/tomaszpatanracing/
SNiP3R
Rkarcz

Bierz tego MX5 z K20.

Albo jak coś nowszego i trochę droższego:

https://www.mobile.de/pl/Samochod/Mazda-MX-.../299634996.html

Jeśli chodzi o Megan RS.

Jeździłem kiedyś takim, właśnie w wersji Trophy.

Jedna z najlepszych przednionapędówek, ale ja
dokładnie myślę tak jak Ty: tylko RWD, ewentualnie AWD.

Tom-Lee
Z tych dwoch Focus RS.
Maciek1234
CYTAT(Rkarcz @ Tue, 30 Jun 2020 - 17:42) *
Nie interesują mnie jakieś czasy czy rywalizacje.
Chcę sobie po prostu pojeździć na torze, czy tam jak kto woli pozapierdalać.

Na torze w Łodzi Arteon nawet sobie radził więc w sumie nic lepszego poza rozmiarami i DSG nie jest mi potrzebne.

Wystarczy do Arteona wstawić Yellow Stuff, semislicki i zrobić obejście ESP, żeby nie mielił hamulcami bez sensu.

Focus RS ma tę przewagę, że jest manual i torque vectoring, ale jak się nie nastawiasz na rywalizację, to Arteon wystarczy. A jeśli się jednak nastawiasz na rywalizację, to zwykły Focus RS nie wystarczy - i koło się zamyka biggrin.gif Zresztą, zależy o jakiej rywalizacji myślałbyś - czy to ma być Time Attack, czy Superoes.
No i najważniejsza rzecz, gdy mowa o rywalizacji - kierowca nie może się bać, że zarysuje, czy rozbije swoje auto, dlatego z nowym/drogim autem może być problem, w odróżnieniu od 'lumpa', który na tor z garażu i z toru do domu powraca na lawecie.
MadeInPoland
Rkarcz gt86 rozwazales?
Rkarcz
Arteon ma odpowiednie heble z DS2500 więc hebel to nie to. Arteon jest za wiekki i za ciężki. Już o temperaturze oleju silnika i DSG nawet nie mówię. W Golfie czy Focusie i tak zakładałem że będzie rozbudowany układ chłodzenia oleju. I w obu zakładałem manuale. Wiem że wtedy Golf R chyba tylko do 2016 czy 2017.
Ja jestem za wysoki i za gruby na MX5. Kiedyś miałem Mazdę 6 i jednego dnia dostałem zastępczą nową MX5. Dla mnie była za mała i zdecydowanie za słaba.
GT86 muszę spojrzeć. Ale ciekawe czy wielkość nie ta sama jak MX5.
SNiP3R
Rkarcz

Spójrz na tę ofertę:

https://www.mobile.de/pl/Samochod/Honda-S20.../298264702.html
piwo
Fajny. Sam bym chciał takie cudo za tą cenę. Piękna bulwarowa.
rex
Focus Rs mojego kuzyna ma 430 i 670 niuta, robiona slynna uszczelka na gwarancji. Zarówno przed poprawka jak i po torowany jest regularnie i nic mu nie dolega więc nie wiem czy takie one awaryjne. Dodatkowo serwis nie robił żadnych problemów w kwestii gwarancji i modów.
Tommo
Jak cię interesuje TTRS (438/617) możemy porozmawiać. Jakieś 100 kg lżejsza od RS MK3.

https://forum.subaru.pl/topic/109617-audi-t...2a%C5%9Bciciel/
Rkarcz
No i padło na Megane 3 RS. Drugi lift, 2014, 77 kkm. Lakierowany tylko przedni zderzak. Zwykła wersja. Szperę dokładam do tej skrzyni co mam. Koszt 6800 brutto (nowa) plus 1000 wymiana (olej, 2 łożyska). Zawieszenie jest twarde więc zmiana na jakieś KW to kwestia do 2 lat zapewne. Heble będą DBA4000 + DS2500 jak tylko skończę to co jest.
Uprzedzając pytania. Nie chciałem CUPa, przez zawieszenie, Recaro i pewnie jakieś odciążenie wnętrza. Chciałem zwykłą wersję z normalnymi fotelami bo to też będzie też jakieś tam daily na 10-15 kkm rocznie żeby odciążyć 2 inne niemieckie gruzy. Cenowo wyszło to w cenie bardzo dobrego egzemplarza Clio 3. Które było 1 wyborem. Ceny Megane są absurdalne. Samochód 7 letni kosztuje ok 50% wartości z dnia zakupu nowego. Większość oferty to dość zmęczone kolizjami auta z Zachodu. Jest kilka z Polski ale i te są dość mocno obite - suma kilku szkód na 30-40-50 kPLN. Ale ta jest z Polski.


kinko
Gratulacje, jak wrażenia z jazdy? Udało się coś pojeździć bez śniegu? smile.gif
Rkarcz
Dzięki.
Tyle co po S8 czy A2 przy Wwie. Idzie jak szalony do 200.
Później już trochę gorzej, ale to nie jest samochód do prędkości.
W trasę szkoda że nie ma 7 nadbiegu bo byłoby taniej i ciszej. smile.gif
Heble (pewnie 7 letni OEM z klockami drogowymi Brembo) ma takie że jestem w szoku.
Staje dęba od razu. Po śniegu jak to FWD, jeszcze dodatkowo bez szpery. Mieli.
Ale zarzucony ręcznym dość łatwo daje się opanować i ładnie sunie bokiem. smile.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.