Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Problem z klimatyzacją
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
TeddyBear
Panowie bo mnie już krew zalewa.
Ciśnienie wysokie 11, niskie 4,5.
Byłem u 4 "specjalistów" i wg jednych działa dobrze, drudzy mówią że za dużo oleju i za wysokie ciśnienie LP i trzeba olej spuszczać albo zrobić serwis maszyną trzy razy a trzeci magik twierdzi, że trzeba wymienić zawór rozprężny bo za wysokie ciśnienie LP, czwarty że szczelina w sprężarce za duża i trzeba przeszlifować i wyregulować podkładkami dystansującymi. Ręce opadają.
Każdy by najlepiej podłączył maszynę i skasował pieniądze.
Sprężarka działa, cewka wymieniona, chłodnica i osuszacz nowy, błędów nie ma żadnych, czynnik oczywiście jest i nie ucieka bo była sprawdzana szczelność.
Temperatura na kratkach na LO 10-12 stopni jak się bujnie a tak leci 18 jak się auto odpali, raz chłodzi raz nie. Mam wrażenie że jak auto jest na obrotach to przestaje chlodzić. W drugim aucie gdzie klimę nabiałem 3 lata temu jest 6, na początku 12. Temperatura na zewnątrz 22.
Ktoś coś ?

Damzzii
Sprężarka o stałej wydajności czy zmiennej? Niskie ciśnienie tak czy siak za wysokie.
TeddyBear
CYTAT(Damzzii @ Thu, 25 Jun 2020 - 18:50) *
Sprężarka o stałej wydajności czy zmiennej? Niskie ciśnienie tak czy siak za wysokie.


Nie wiem. Zafira B klimatronic.

Zakładam, może błędnie, że jak wymieniali cewkę w sprężarce to by zauważyli, że odległość pomiędzy piastą sprzęgła a kołem pasowym jest nieprawidłowa.
To co zostaje zawór rozprężny ? Podobno jest wieczny ...
elDyfer
Pachnie zawieszony zaworem rozprężnym. Załącz klimę daj jej chwilę popracować i zobacz czy nie masz białego szronu na wężu powrotnym do kompresora klimy. Jak zwór jest zwieszony to do parownika trafia ciecz (wyższej temperaturze jak poprawnie rozprężony gaz) w efekcie spada jego wydajność, a do pełnego rozprężenia dochodzi dopiero w dalszej części rdzenia parownika i w przewodach powrotnych.

Masz możliwość sprawdzić temperaturę czynnika za skraplaczem (czasami jest tam PT sensor)?

Za dużo oleju też zabija wydajność, ale nie tłumaczy wzrostu ciśnienia.
TeddyBear
Nie mam możliwości sprawdzenia temperatury cieczy, u mnie nie ma chyba takiego czujnika.
Na przewodzie powrotnym skrapla się wodą ale z tego co kojarzę to w każdym aucie miałem taki efekt że mi kapała woda z pod maski.
Teraz mi schładza na 10 ale jak zaczynam jechać to wzrasta o 3-4 stopnie.
Zgasiłem, chwilę postało auto, odpaliłem i 17 stopni. Nie działa.
Pojechałem tam gdzie mi to robili i mówię co jest grane.

Nie no Panie 4,5 LP to jest dobrze ... Nie jest ? To kompresor się przyciera i trzeba wymienić. Zawór rozprężny ? No to jest w kompresorze ... Nie jest ? Pod deską przed parownikiem ?

Ja prdle ...

Pojechałem do 5 serwisu typowo od klimy i magik stwierdził że pewnie klapy przed nagrzewnicą dopuszczają ciepłego powietrza ...

Teraz tak, stałem w serwisie, chłodzi na 11 stopni. Przewody jak powinny jeden gorący, drugi zimny. Dojechałem do domu, już po drodze klima przestała działać. Sprawdzam przewody, jeden i drugi ciepły od silnika.
Czyli wychodzi że kompresor raz działa, raz nie działa.
kris4cars
specem od klimy nie jestem ale zazwyczaj LP w autach kręci się w okolicach maks 2 Bar - przynajmniej tak mówi mi doświadczenie.
Jeśli LP jest zbyt wysokie to albo sprężarka albo zawór rozprężny, innych winnych to ja bym nie widział.
Damzzii
j.w.
wysokie ciśnienie też jest bez szaleństwa (zależy jeszcze w jakiej temperaturze sprawdzane, jak w okolicach 25 to liche, jak przy 15 to spoko), może być wysłużony kompresor albo nie trzymające dobrze sprzęgiełko
MartinM3
Miałem to samo w lagunie III. Raz chodziła klima raz nie. Kompresor się przytarł. A wymieniłem praktycznie cały układ cały układ. Po wymianie kompresora. Wszystko ok
TeddyBear
Sprężarka wymieniona na nową i dalej to samo.
Raz się załącza raz nie. Jak się nawet załączy to i tak ledwie co schładza.
Ręce opadają.
master1201
Sprawdz panel climatronica, w seacie mialem podobne objawy jak mialem zasniedziale piny w kostce od panelu.
Damzzii
Może być coś po kablach, dopiero walczyłem w mondeo mk4, najpierw sprężarka się nie załączała, zgnił kabel sterujący sprzęgłem, później wydajność słaba, przerwał się kabel sterujący wentylatorem, różnie bywa.

Trzeba to solidnie zdiagnozować, nie wiem czy jest tam klimatronic czy realizuje to sterownik silnika, ale trzeba to zdiagnozować, zobaczyć jak na wyższych obrotach to pracuje etc. jednym słowem potrzebny ktoś z doświadczeniem i chęciami...
mate96
A tam nie ma takiego skraplacza jak Astrze który mega gnije pod wentylatorem? Nie jest tak, że skraplacz nie daje rady odebrać ciepła i klima wyłącza się dla bezpieczeństwa ?
TeddyBear
A ciśnienie LP dalej 4 bary. Mówię, że zawór rozprężny. Nie, Panie zawór rozprężny to jest w kompresorze i mi pokazuje zawór sterujący. Tłumaczę gdzie jest, pokazuje zdjęcia i jak bym z betonem rozmawiał.

Na deser tekst "mechanika" a właściwie wymieniacza.

Panie ja tu już wszystko wymieniłem, widocznie ma Pan skandynawską wersję i dlatego tak chodzi.

Padłem.
tom cio
Wczoraj trafilem dokladnie taki sam przypadek tyle ze w audi i lp bylo 6b a nie 4, winowajca zawor rozprezny.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.