Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Ducato 3.0 180KM 2012 - prośba o ocenę wykresu
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
plazgut
Panowie potrzebuję pomocy przy Ducato 250 3.0 180KM z 2012r. Nie zajmuję się tym na codzień i chcę po prostu pomóc ojcu.

Zaczęło się od tego, że samochód nie miał mocy - jechał, ale zdecydowanie nie na 180KM. Hamownia wypluła teoretycznie początkowo ok. 165KM. Z racji pojawiających się czasem błędów rozebrałem elektrykę, wyczyściłem i wysuszyłem kilka kostek w tym jeden zaśniedziały pin przy komputerze oraz naprawa kilku wątpliwych połączeń.

Dalej - wymiana czujnika ciśnienia w kolektorze na dedykowany do tego silnika (poprzedni był do innego modelu/silnika). Wcześniej był BOSCH 0281006028, a według Bosch'a dedykowany do tego modelu jest BOSCH 0281002845. Ktoś może potwierdzić?
Wymiana przepływomierza - stary wyrzucał sporadycznie błąd. Wymieniono na BOSCH 0281006056. Ktoś może potwierdzić czy ten jest ok?

Czyszczenie kolektora dolotowego + nowe uszczelki.

Filtr paliwa nowy OEM, filtr powietrza ALCO (na dniach wymienię na OEM lub jakiś dobry).

Naprawa przepustnicy - była uderzona i nie zamykała się w pełni.

Pojawił się problem z ciśnieniem paliwa, a powodem prawdopodobnie był przekaźnik zasilania pompki w zbiorniku.

Aktualnie odpala najczęściej kulawo, jakby spływało paliwo.

Czasami poszarpuje, ale może to być kwestia jeszcze małej ilości przejechanych kilometrów po przywróceniu ustawień fabrycznych.

Na chwilę obecną nie podoba mi się ilość dostarczanego powietrza, bo sugerując się parametrem oczekiwanej ilości powietrza to powyżej 2500 RPM "zdycha".

Będę wdzięczny za wszystkie uwagi. Poniżej wykres z kilkoma parametrami - lewa oś dotyczy powietrza, prawa - reszty (wykres z Excela na podstawie logów z MES). Test drogowy na piątym biegu (skrzynia jest 6-biegowa).

Auto niestety często jest w trasie, więc zbieram informacje, żeby sprawdzić wszystko co się da za jednym razem.

plazgut
EGR według pomiaru zamyka się i otwiera poprawnie, tzn. 0-100%. Przy dużym obciążeniu i tak powinien być zamknięty, co z resztą robi (według logów oczywiście).

Specjalnie kupiłem tą śmieszną ręczną pompkę i wysterowałem sobie ręcznie podciśnieniem 0-100% położenia turbo, więc łopatki turbiny są ok. Inna kwestia wykryta nieszczelność na zaworze sterującym podciśnieniem turbo dzięki tej pompce. Zawór ten jest umieszczony na środku tuż pod maską, który jest sterowany PWM.

Poniżej wrzucam pomiary po wymianie tego zaworu już. Na wszelki wypadek wyczyściłem ustawienia, więc test przeprowadzony został po przejechaniu jakichś 15km. Test drogowy na 4 biegu, a później chwilkę na 5. Powyżej 3 tys. RPM auto wyczuwalnie traci moc. Korekty wtryskiwaczy są w miarę ok, bo około 1mm3 lub mniej, jedynie wtrysk #2 jest na poziomie 1-2mm3. Jest ktoś w stanie rzucić okiem i podpowiedzieć coś?

pszczelaszkov
Da się zlogować desired fuel quantity?
plazgut
Tak, jest taki parametr. Postaram się powtórzyć test dzisiaj i wrzucę razem z korektami paliwowymi i ciśnieniem paliwa.
plazgut
Dopiero dzisiaj byłem w stanie powtórzyć test. Zlogowałem kilka parametrów dodatkowo, więc przedstawię co mogę, a jakby zaszła potrzeba zestawienia tego razem to dajcie znać.
Test drogowy na 5 bięgu
RPM od 1522 do 3381
Temperatura według MAF 27-30 stopni
Temperatura w kolektorze dolotowym od 43 do 55 stopni
Temperatura silnika 75-80 stopni
Temperatura paliwa 35 stopni

Zapomniałem o korektach, ale żaden z wtryskiwaczy nie przekroczył 2mm3/wtrysk na + lub -
W razie potrzeby powtórzę test.

Samochód ma DPF, ale nie ma w ogóle pomiaru z sondy lambda, a według mojej wiedzy powinien być skoro jest DPF. Sonda ma wpływ na dawkę/korekcję wtrysku, ale niestety nie wiem czy faktycznie tej sondy tu nie ma (nie było kiedy się położyć pod auto).




To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.