fuhmateusz
Sun, 21 Jun 2020 - 09:47
Witam czy przelozenie dyferencjalu ma wplyw na przyspieszenie chodzi o mercedesa w203
MadeInPoland
Sun, 21 Jun 2020 - 13:01
No pewnie ze ma. Dobierasz dyfer tak żeby kończyć jakiś bieg przy prędkości w jaka celujesz. Tutaj masz przykład dobranego przez mnie dyfra żeby robić najlepsze czasy - 200. Jak widzisz 200 gpsowe łapie przy 6600.
https://youtu.be/-t4OKcYaxvU.
A w innej furze mam jeszcze seria dyfer 200 GPS przy 6100 a silnik ma sens kręcić 7k+
https://youtu.be/gytU3CCedj0Zmienie mu na dniach dyfer i liczę na korzyść tak jak ja odnotowałem w przypadku tego C55.
fuhmateusz
Sun, 21 Jun 2020 - 14:17
Czyli jeżeli szykuje sobie auto na miasto i chciałbym uzyskać lepsze przyspieszenie i elastyczność powinienem założyć dyfer z większym przełożeniem Tak?
MadeInPoland
Sun, 21 Jun 2020 - 14:27
To zalezy do jakich prędkości szykujesz. Czy jakas konkretną jak w moim przypadku 200 czy generalnie po mieście do 80 czy do 100. Ja w c62 nie używam pierwszego biegu bo nie ma trakcji jak założę dyfer o mniejszym przelozeniu wówczas mogę odnieść korzyść bo się okaże że pierwszy bieg klei i idzie wszystko do 90kmg. Z drugiej strony jak masz słaby silnik jakieś powiedzmy 200KM to im większe przełożenie dyfra tym lepiej bo nawet jak założysz 3.92 to i tak Ci jedynka będzie trzymać i będziesz miał dobry start.
fuhmateusz
Sun, 21 Jun 2020 - 14:33
Mam diesla zrobionego na 260 km i 600 nm a prędkości w jakich bym chciał aby najlepiej przyspieszył to właśnie do 120-140 km i myślę o dyfrze 3.46 lub coś podobnego teraz mam coś poniżej 3
pszczelaszkov
Sun, 21 Jun 2020 - 15:19
Dasz za krótki to będziesz wajhował jak głupi i tyle będzie z przyspieszenia, albo startował z 2jki jak wyżej. Ja w oplowskim c20ne wstawiłem 4.22 zamiast 3.9 i dynamiczny start w miescie jest dziwny, za slaby na 2jke, a jedynka za krotka. Zalety dopiero czuć powyżej 60km/h. Musisz przeanalizować krzywą momentu i jak ci to teraz wszystko wypada.
fuhmateusz
Sun, 21 Jun 2020 - 15:37
A przyspieszenie i elastyczność na wyższych prędkościach się poprawiło?
pszczelaszkov
Sun, 21 Jun 2020 - 16:56
Na 5 tym jest elastyczniejszy, jest coś jak 4 i 1/2 biegu i nie trzeba redukować do spokojnego wyprzedzania. Kosztem tego że mam 100km/h @ 2900. Więc autostrady w miłej atmosferze odpadają, ale że jest to youngtimer i preferuję powolny objazd bocznymi ścieżkami, lub dynamiczną jazdę to nie przeszkadza mi tak bardzo. Generalnie symulacje robiłem w Life For Speed, przeniosłem przełożenia do setup'u i tak robiłem porównania na różnych konfiguracjach dyferencjalu.
MadeInPoland
Sun, 21 Jun 2020 - 17:33
Miałem 203 2.0k jakieś 180KM i seria dyfer 3.64 i starty robił dobre. Spokojnie zrobilby i 3.92 ale z uwagi że samochód używany był na ulicach i autostradach założyłem 2.65. Jak masz taki relatywnie słaby silnik to daj sobie spokój i jeździj z tym co masz ewentualnie daj dyfer 2.47 i ciesz się jazda.
nomad66
Mon, 22 Jun 2020 - 13:58
zabawa z krótkimi przełożeniami ma sens w wolnossaku, w silniku doładowanym przy za krótkim przełożeniu możesz nie zbudować full ciągu, no i w przypadku diesla wąski (krótki) zakres obrotów też robi się problemem.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.