Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Wskazania MAP a moc
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
qwerty01
Dzień dobry.
Mam pytanie teoretyczne. Przyjmijmy, że przy 2000 obr/min ciśnienie wynosi 970 mbar, ale przy samej odcince to już 920 mbar. Do rozważań czysto teoretycznych silnik ma 100 KM. Ile mogę uzyskać przebudowując układ dolotowy? 5 KM?
przema72
może 5+ może 5- , a może wcale ;] tak naprawdę nawet na hamowni nie wyłapiesz tak małego wzrostu bo będzie sie on mieścił w błędach pomiaru i w zmiennych warunkach otoczenia pomiędzy pomiarami

to że map pokazuje przy odcince inna wartość niż na niskich obrotach wcale nie oznacza że tak jest , pomiar cisnienia obarczony jest pewnym błędem wynikającym z tego ze ciśnienie w ssącym faluje , wpada w rezonans , powstają fale stojące , wiec odczyt z map sensora jest bardzo "zaszumiony" , potem ecu to filtruje , wieć taki spadek w logach nie zawsze świadczy o małej przepustowości dolotu

wiec w teorii przy 100koniach utrzymanie do odcinki 970bar to niemal równo 5koni , w praktyce często przebudowa samego dolotu daje spadek momentu , i poprawę góry którą lekko co widać , ponieważ dając rurę wiekszej srednicy zmniejszasz prędkość powietrza , wiec na niskich i średnich obrotach pogarsza sie napełnianie
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.