Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Liczenie kątów Ackermana
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
kris4cars
Witajcie, tematy myślę że się przyda a może człowiek się czegoś nauczy.
Jak w temacie, jakie są sposoby aby zmierzyć lub policzyć kąty ackermana pod auto w konkretnym set-upie?
Mój problem dotyczy głównie opla i jego posranego układu kierowniczego (kadett e i astra f). Auta poszły na dół i automatycznie wyszedł driftowóz (zewnętrzne koło skręca mocniej niż wewnętrzne), trzeba by teraz zmodyfikować trochę drążki.
W teorii wszystko jest proste i łatwe aleeeee no właśnie, wjechały inne koła, wyszło inne et (jakie to jeszcze nie wiem), i wydaje mi się że koła nie skręcają na środku opony lecz idą po łuku. Druga sprawa to wytyczenie tych prostych - na obrazku się da ale w rzeczywistości już trochę trudniej nie?

Ma ktoś jakieś patenty aby to sprawdzić i zmierzyć?
MadeInPoland
Pytanie co chcesz osiągnąć. Jeżeli chcesz poznać, czy Twoje kąty Ackermanna wymagają korekty i w którą stronę to testuj w zakrętach różne zbieżności przednich kół. Na zero ale też zbieżne i rozbieżne. Niestety to jest zależne od prędkości w tym zakręcie. Czyli musisz określić na jakie szybkie zakręty optymalizujesz samochód. Nie ma idealnych ustawień zawieszenia na wszystkie zakręty. Zawsze to jest jakiś kompromis, jak ustawiasz pod dany tor to sam określasz, na których zakrętach zyskasz, a które poświęcasz.
I bardzo ważne zastrzeżenie. Najpierw musisz wybrać oponę pod którą ustawiasz to, ciśnienie powietrza w oponach i docelową masę pojazdu.
kris4cars
Generalnie auto płuży przodem przy ciasnych nawrotach, ostatnio sprawdzałem koła i wychodziło mi że są jakieś 7mm za szeroko względem serii (chodzi o środek opony). Ackermany bankowo mam trafione z dwóch powodów.
Przy obniżeniu -80 regulacje zbieżności skręcone praktycznie na maksa
Przy gwincie musiałem obracać wąsy aby dało się ustawić zbieżność bo nie starczało już regulacji.
Chcę naprawić to co opel sobie wymyślił (auto rozbieżne przy przyśpieszaniu i zbieżne przy hamowaniu) na coś neutralnego lub nawet odwrócić. Auto nie jest torowe i w sumie chcę to zrobić bardziej dla fun-u i nauki. Zakręty przy prędkościach raczej pokonuje akceptowalnie bo nie mam gdzie w okolicy dobrze tego sprawdzić.
scyzor
Wejdz sobie na kanał forumowicza radziogsi na yt, znajdziesz tam na filmie jak można coś poprawić jesli chodzi o to zawieszenie
kris4cars
CYTAT(scyzor @ Thu, 04 Jun 2020 - 07:34) *
Wejdz sobie na kanał forumowicza radziogsi na yt, znajdziesz tam na filmie jak można coś poprawić jesli chodzi o to zawieszenie


Właśnie przez niego zacząłem myśleć że da się z tym coś zrobić laugh.gif
radzio_gsi
CYTAT(MadeInPoland @ Sun, 31 May 2020 - 21:50) *
Pytanie co chcesz osiągnąć. Jeżeli chcesz poznać, czy Twoje kąty Ackermanna wymagają korekty i w którą stronę to testuj w zakrętach różne zbieżności przednich kół. Na zero ale też zbieżne i rozbieżne. Niestety to jest zależne od prędkości w tym zakręcie. Czyli musisz określić na jakie szybkie zakręty optymalizujesz samochód. Nie ma idealnych ustawień zawieszenia na wszystkie zakręty. Zawsze to jest jakiś kompromis, jak ustawiasz pod dany tor to sam określasz, na których zakrętach zyskasz, a które poświęcasz.
I bardzo ważne zastrzeżenie. Najpierw musisz wybrać oponę pod którą ustawiasz to, ciśnienie powietrza w oponach i docelową masę pojazdu.


absolutnie nie zgodzę się, że najpierw trzeba wychodzić od opony.
zobacz moje filmy o astrze, tam w sumie masz wszystko
MadeInPoland
Nie musisz się zgadzać. Każdy samochód ma inne nastawy pod konkretne opony i z całym szacunkiem nie czuje potrzeby oglądania Twoich filmów. Widziałem jak wazyles BMW Krzyśka i mi wystarczy. Może Ty poczytaj pooglądaj posłuchaj jak ustawia się geometrie i zawieszenie pod konkretne opony w sporcie bo to podstawy podstaw w zasadzie i jak się nie zgadzasz absolutnie z całym światem to zazdroszczę Ci poczucia humoru smile.gif

P. S. Mowa o tej ASTRZE w której rozpadły się Twoje patyki między wahaczem a zwrotnica?
radzio_gsi
CYTAT(MadeInPoland @ Thu, 04 Jun 2020 - 23:03) *
Nie musisz się zgadzać. Każdy samochód ma inne nastawy pod konkretne opony i z całym szacunkiem nie czuje potrzeby oglądania Twoich filmów. Widziałem jak wazyles BMW Krzyśka i mi wystarczy. Może Ty poczytaj pooglądaj posłuchaj jak ustawia się geometrie i zawieszenie pod konkretne opony w sporcie bo to podstawy podstaw w zasadzie i jak się nie zgadzasz absolutnie z całym światem to zazdroszczę Ci poczucia humoru smile.gif

P. S. Mowa o tej ASTRZE w której rozpadły się Twoje patyki między wahaczem a zwrotnica?


dokładnie tak :*

wtrącenie o filmach było do autora tematu. broń Boże nie polecam Ci ich oglądać, jeszcze się przez to uwstecznisz
[Yossarian]
CYTAT(kris4cars @ Fri, 29 May 2020 - 21:07) *
Mój problem dotyczy głównie opla i jego posranego układu kierowniczego (kadett e i astra f).


Jako były własciciel Disastry powiem wprost: daj sobie spokój, co byś tam nie poustawiał, na tych kilometrowych drążkach kierowniczych i tak precyzja będzie żadna. Ogólnie to najlepiej by tam było wsadzić jakiś normalny układ kierowniczy od normalnego auta. Ale to jest rzeźba na którą nawet ja nie chciałem się odważyć tongue.gif
MadeInPoland
Dokładnie tak zważywszy, że samochód ma jeździć po ulicy. Więc jak nie chcesz żeby Ci darło opony nierówno to jesteś skazany na to co proponuje producent. A jak się godzisz na mocno odbiegającą od serii zbieżność, żeby poprawić przejazd przez konkretny zakręt to tak jak Ci pisałem działaj najpierw ze zbieżnością. Jak się połapiesz w którą stronę jest poprawa to w tym kierunku zmieniaj akermanna i ustawiaj zbieżność bliżej 0.
kris4cars
CYTAT([Yossarian] @ Fri, 05 Jun 2020 - 10:30) *

Jako były własciciel Disastry powiem wprost: daj sobie spokój, co byś tam nie poustawiał, na tych kilometrowych drążkach kierowniczych i tak precyzja będzie żadna. Ogólnie to najlepiej by tam było wsadzić jakiś normalny układ kierowniczy od normalnego auta. Ale to jest rzeźba na którą nawet ja nie chciałem się odważyć tongue.gif


No właśnie to chcę zmienić laugh.gif
Teoria jest prosta, wleci nakładka na magiel która będzie łączyć skrócone drążki z kolumną (po głowie chodzi mi swap wózka z AG alee to trzeba dużo czasu a nakładka dała by jakieś uproszczenie), chcę zacząć od właśnie ackermanów aby móc później wymierzyć drążki i dalej już z górki.
pytacz
CYTAT(MadeInPoland @ Thu, 04 Jun 2020 - 23:03) *
P. S. Mowa o tej ASTRZE w której rozpadły się Twoje patyki między wahaczem a zwrotnica?


Nie chce kręcić gównoburzy, ale możesz rozwinąć temat? Zainspirowany planowałem coś się powzorować, a nie chciałbym, żeby mi nagle zwrotnica poszła gonić do rowu...
[Yossarian]
Pękła pierwsza wersja sworznia, jest to na filmikach radzia. Poprawiona już wytrzymywała bez problemu, nawet gdy popełniłem taki błąd, że wszystko inne w zawieszeniu powyginalem wink.gif
olozwirski
Chcesz zmieniać położenie wąsów pod drążki kierownicze?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.