Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Seat Ibiza 6k2 Cupra 1.8T
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2
spychu
Moj skromny fun car, gruzik opuszczajacy garaz w celach tylko frajdy i poupalania, zastanawialem sie czy pokazywac, bardziej jako ciekawostka bo to w sumie zaden projekt na obecne czasy smile.gif
Obecnie 4 turbo a liczac rozne testowe zmiany mechaniczne w setupach i korekty, chyba jak dobrze pamietam 9 poziom mocy.
Przez:
- fabryke
- fabryke z softem
- fabryke z softem, coolerem, dp
- k03s z coolerem, tip, dp, soft
- k03s + inny tip, full wydech, kolektor wydechowy, walek ssacy
- hybryda K03 j.w
- hybryda K03 + inny kolektor i paliwo
- zbudowany silnik, oba walki N/A, K04-064 i ograniczajacy wydech 2.5"
- obecny K04-064 z nowym wydechem i paliwem



SILNIK: 1.8 20VT AYP
- kuta korba
- sruby ARP2000
- tloki CR 9:1
- uszczelka 1.35mm
- zawory wydechowe +1mm
- sprezynki wydechowe 2.7BiT
- walki N/A AC + J & VVT
- fabryczne K04-064
- wtryski 630cc Bosch
- pompa DW65V
- swiece BKR7EIX
- cewki R8/TFSI
- dodatkowo usztywnione, bazowo twardsze poduszki silnika i skrzyni Mk3 2.8VR6

UKŁAD DOLOTOWY:
- 3" MAF + 3" TIP
- fabryczny airbox
- FMIC

UKŁAD WYDECHOWY:
- DP 3" + przelot 2.75" na 2 tlumikach zakonczony lewa koncowka RS7 style

ELEKTRONIKA:
- ME 7.5 szerokie pasmo
- strojenie + korekty po moich mechanicznych wymyslach zawsze CompSport (dzieki Patrykom LDZ/BB za cierpliwosc smile.gif )
- Innovate FlexFuel sensor

UKŁAD NAPĘDOWY:
- dluzszy 5 bieg (najkrotszy z mozliwych TDI)
- OEM shortshifter
- wymiana wszystkich lozysk, zuzytych synchro, zebatek biegow
- sztywne kolo zamachowe
- sprzeglo LUK 2.8VR6
- ulica semi 205/45/16 Nankang NS-2R TW120
- zawody semi 205/45/16 Nankang AR1 TW80 + magnezowy tyl 14" Lupo 3L

ZAWIESZENIE:
- Bilstein B8
- Sprezyny H&R
- pelne, sztywniejsze silentblocki S3
- poliuretanowe tuleje stabilizatora

UKŁAD HAMULCOWY:
Przod:
- 4 tlok Brembo BMW E38
- Ferodo DS2500
- oplot Hel
- 305x28 6k2 CupraR

Tyl:
- oplot Hel
- Galfer Sport FDHP1050

Przod tylko taki bo auto na ulicy, zawodach, trackdayach porusza sie na 16" kolach.

MOC:
- ron98 345KM/400Nm @1.2b w calym zakresie obrotow
- E30 389KM/450Nm @1.3b narastajace do 1.4b

PLANY:
Najblizsze do realizacji na juz:
- testowa zmiana wirnika wydechowego z fabryki 064 12 lopatkowej na 9 lopatek hiflow w fabrycznym rozmiarze 44.5/50

Dalsze 2021:
- G25-550
- 980cc
- zmiana kolektora ssacego
- przepustnica 3.2
- wszystko co z setupem zwiazane

Auto full streetowe, cale fabryczne wnetrze w Cuprowych skorach, poduszki w fotelach, klimatronic, tempomat itd itd, waga z polowa baku paliwa, bez kierowcy - 1160kg, cos tam sobie od lat jezdzi na zawodach cwiartkowych, na ktore zawsze dojezdza i wraca na kolach itd.



389 vs 345






















nevada
Nie bądź taki skromny, przecież to kompleksowo porobiona i szybka fura.
Podoba mi się nienachalny wygląd, taki OEM z duuużym plusem- super!
krzysiek50
Czemu od razu zamiast K04 nie wpadła jakaś większa dmuchawa i atak na 400KM na pb98? Nie zmienia to faktu, że obecny setup bedzie już przyjemnie jechać.
m6nj
Bardzo dobra fura. Fajne są te ibizy cupry
GIB
Jaki czas na ćwiarę, bo tylko widzę 100-200.
spychu
CYTAT(krzysiek50 @ Thu, 28 May 2020 - 20:09) *
Czemu od razu zamiast K04 nie wpadła jakaś większa dmuchawa i atak na 400KM na pb98? Nie zmienia to faktu, że obecny setup bedzie już przyjemnie jechać.

Tak sobie zima 2018/2019 jak to bylo robione wymyslilem, teraz wracajac do tamtego punktu bym zrobil inaczej zarowno z silnikiem jak i sprezarka.

CYTAT(GIB @ Fri, 29 May 2020 - 07:55) *
Jaki czas na ćwiarę, bo tylko widzę 100-200.

W zeszlym roku przy 332KM na zawodach 13.0 z 60ft 2.190-2.250
W tym z wiadomych wzgledow jeszcze nie jezdzone, z pierwszych lepszych swiatel na ulicy w pelnym setupie ulicznych kol i bez patrzenia na duza ilosc paliwa 12.8 na Dragy
tomek 1980
Witam, nieźle, nieźle. wink.gif
pozdrawiam.
PiurielSR
Witaj Spychu smile.gif

Swoją drogą parę lat już masz ten pojazd. Etap mocy na rok? biggrin.gif
spychu
CYTAT(PiurielSR @ Sun, 31 May 2020 - 19:19) *
Witaj Spychu smile.gif

Swoją drogą parę lat już masz ten pojazd. Etap mocy na rok? biggrin.gif

Siema ziom, musisz sie pojawic kiedys smile.gif

Srednio miedzy 6 miesiecy a rok cos sie dzialo z moca do gory.
wielki
Bardzo fajne , kompleksowe zrobione auto .
Świetny sleeper na ulice.
Ps. Czemu pompa paliwa DW65s, a nie DW200 ? Ona daje w ogóle radę.?
BartekSz
CYTAT(spychu @ Sun, 31 May 2020 - 20:22) *
Siema ziom, musisz sie pojawic kiedys smile.gif

Srednio miedzy 6 miesiecy a rok cos sie dzialo z moca do gory.


Wreszcie pojawiło się Instagramowe auto tongue.gif
spychu
CYTAT(wielki @ Mon, 01 Jun 2020 - 16:31) *
Ps. Czemu pompa paliwa DW65s, a nie DW200 ? Ona daje w ogóle radę.?


DW65V dedykowana do 1.8T pasuje 100% p&p w kosz, nie chcialem zadnych inline pod maska, ani wymagajacych adaptacji do fabrycznego kosza, tylko dlatego.

zxxck
Mega podoba mi się ten projekt, obserwuje od jakiegoś czasu na grupach ale jakoś nie mogłem się dopatrzyć pełnego specu, podejrzewam że na ulicy nie jeden był zaskoczony laugh.gif


CYTAT(spychu @ Fri, 29 May 2020 - 10:21) *
Tak sobie zima 2018/2019 jak to bylo robione wymyslilem, teraz wracajac do tamtego punktu bym zrobil inaczej zarowno z silnikiem jak i sprezarka.


Możesz rozwinąć temat ?

Uderzałbyś w inna sprężarkę aby wykorzystać w 100% potencjał pieca czy K04-064 jest problemowym wyborem ?


spychu
CYTAT(zxxck @ Thu, 16 Jul 2020 - 07:52) *
Mega podoba mi się ten projekt, obserwuje od jakiegoś czasu na grupach ale jakoś nie mogłem się dopatrzyć pełnego specu, podejrzewam że na ulicy nie jeden był zaskoczony laugh.gif

Dzieki, zdarzalo sie smile.gif



CYTAT(zxxck @ Thu, 16 Jul 2020 - 07:52) *
Możesz rozwinąć temat ?

Uderzałbyś w inna sprężarkę aby wykorzystać w 100% potencjał pieca czy K04-064 jest problemowym wyborem ?

W inna pojemnosc i od razu inna sprezarke.
82.5 x 95.5 = 2041ccm
GTX Gen2/G25

K04-064 absoulutnie zaden problemowy wybor (chociaz w Ibizie FL bylo troche zabawy z jej montazem, przez lapy silnika jak w Golfie 3, sprezarka kolidowala z tylna lapa silnika), to super sprezarka do tych silnikow jak ktos szuka mocy ze spoolem fabrycznych pipek z 1.8T.
spychu
Pierwsze klocki pod tytulem - new turbo, more power smile.gif
Do kompletu finalnie zastosowana zostanie 80mm przepustnica z 5.7 HEMI, flansza kolektora posiada otwory do przykrecenia p&p fabrycznej lub hemi.







Mis
Nie chciałeś przepustnicy z 2,7bit? smile.gif

Jakie turbo w planach, garrett g?

Czekam i czytam z chęcią. smile.gif
dany_47
ja u siebie miałem z RS4 przepustnice i w moim setupie była aż nadto. GTO mi mówił, że niepotrzebnie taka. Dużą ciężko opanować żeby wolne/jałowe ładnie trzymał motor.
śledzę również, powodzenia w modach
Mario88
Jak ci się jeżdzi na tych Nankangach na codzień ?
spychu
CYTAT(Mis @ Tue, 04 Aug 2020 - 14:13) *
Nie chciałeś przepustnicy z 2,7bit? smile.gif

Jakie turbo w planach, garrett g?

Czekam i czytam z chęcią. smile.gif

Chcialem 76mm z 3.2 bo mam lezaca na regale ale nijak nie pasuje do zadnego rozstawu srub a adapterow nie chce mi sie robic.
Przepustnicy z 2.7 akurat nie mam pod reka, zeby poprawic otwory pod sruby i dopasowac na fabryczny rozstaw srub, 80mm z Hemi tez nie mam, zeby przykrecic do drugiego rozstawu. Finalnie zmienie jednak na 2.7 bo ta z Hemi to chyba przerost formy nad trescia bedzie.

Przy obecnym setupie fabryczna 60mm nie jest raczej zadnym ograniczeniem dlatego zostala przykrecona w tej chwili bez dalszych kombinacji.

W planach G25-550 0.72 v-bandowy pod zewnetrzny WG.

CYTAT(Mario88 @ Tue, 04 Aug 2020 - 15:24) *
Jak ci się jeżdzi na tych Nankangach na codzień ?

Mimo, ze to auto na "codzien" nie jest uzytkowane, jestem do takiego uzytku ulicznego bardzo zadowolony, trakcyjnie na suchym i mokrym dzialaja dla mnie dokladnie tak samo jak AD08R, ktore mialem wczesniej, nie ma na nich zadnego strachu jezdzac w deszczu, nawet troche szybciej, dzialaja jak kazda jedna dobra opona UHP.
Sa duzo lepsze na morkym i maja duzo twardsze scianki boczne od R1R, ktore mialem przed AD08R.
Pod kazdym wzgledem sa lepsze od najgorszego wg mnie na codzien mozliwego wyboru 595RS-R, ktore mialem kiedys.
Jesli chodzi o przebiegi tu sie raczej nie nalezy kierowac moimi doswiadczeniami bo to dosc agresywna jazda z uapalaniami, co sezon potrzebuje nowego kompletu niezaleznie od producenta, po przebiegu 5-6kkm w zasadzie kazde jedne nadaja sie na smietnik i tak tez je zmieniam bo opona zuzyta w 3/4 dziala duzo gorzej na mokrym.


Patrzac kryteriami cena do jakosci NS-2R to wg mnie w rozmiarze 16" spoko opona do codziennej jazdy do lekkiego auta 300+.
Mario88
Jaki miałeś kolektor wydechowy pod hybryde k03?
maj0nez
Piękny slepper.
madkowal
Mam pytanie jakiej firmy kolektor dolotowy /??czy to jakis custom
spychu
CYTAT(Mario88 @ Thu, 10 Dec 2020 - 12:58) *
Jaki miałeś kolektor wydechowy pod hybryde k03?

Mialem dwa, najpierw zwyklego chinola zeliwnego, ktory pozostal po setupie K03s, chwile pozniej podmienionego na produkt JBS.

CYTAT(madkowal @ Fri, 11 Dec 2020 - 15:26) *
Mam pytanie jakiej firmy kolektor dolotowy /??czy to jakis custom

Odpowiednik 034Motorsport, wyprodukowany i kupiony w niemczech.
bandyta928
Przygotowywałes jakoś specjalnie układ paliwowy pod etanol?
mystek
#Spychu - to jest byłe auto Cupera z Krakowa?
spychu
CYTAT(bandyta928 @ Sat, 26 Dec 2020 - 21:52) *
Przygotowywałes jakoś specjalnie układ paliwowy pod etanol?

Pompa i wtryski kompatybilne z E85.

CYTAT(mystek @ Mon, 28 Dec 2020 - 07:29) *
#Spychu - to jest byłe auto Cupera z Krakowa?

Nie, to nie jest jego byle auto. To jest auto moje, ktorego w PL jestem jedynym wlascicielem.
Ibiza Cupera po sprzedazy jezdzila u nas w Lodzi i po zmianie wlasciciela na inny rejon PL, ostatni znow do nas wrocila w nowe rece.
Danio040
Spychu, mógłbyś pokazać mniej więcej jak masz poprowadzone rury od ICka? Aktualnie mam poprowadzone rury jak w w Audi czy Leonie lecz niestety kosztem tego nie mogę założyć halogenów przeciwmgłowych bo rura zawadza o koszyk
spychu
Innego zdjecia raczej nie znajde

Danio040
Prawą stronę masz normalnie podłączoną do przepustnicy a lewą dołem aż do ściany grodziowej i do turbinki tak?
spychu
Dokladnie tak. To jest chyba jedyne mozliwe, rozsadne przy tej sprezarce.
spychu
Miało być więcej mocy, dalsze upgrady w kierunku jazdy do przodu gdzie masa rzeczy leży na regale (wtryski 980cc z adapterami, puszka filtra + 86mm przepływka z R32, przepustnice 2.7bit i R32 itp) ale stwierdziłem, że chyba już trochę znudziło mi się poświęcanie 16-18 godzin, dla zrobienia 5-6 przejazdów ćwiartkowych, stąd decyzja aby auto przebudować bardziej zakrętowo, po torze też do tej pory jakos tam na otwartych trackdayach się przemieszczało, zatem w aucie miejsce znalazły:

- zestaw stabilizatorów H&R przód 25mm (zamiast fabrycznego 23mm), tył 28mm 3way adjustable mocowany do belki (fabrycznie brak)
- gwint H&R ze spreżynami 7kg/mm przód, 5kg/mm tył, tył upgradeowany na 8kg/mm Eibacha (tylko ze wzgledu na dostepnosc w InterCarsie zamiast czekania na H&R)
- rozpórka przednia Seat Sport by Momo
- termostat 80'C, termowłacznik wentylatorów 90-79'C/97-86'C, zamiast fabrycznego termostatu 87'C i termowlacznika 95-85'C/102-91'C, dodatkowo dołożony włącznik wentylatorów we wnętrzu auta
- zewnętrzna chłodnica oleju 16 rzędów + podstawka z termostatem Mocal
- klocki przednie zmienione na DS3000, tylne na DS2500, za chwile przód planuje zmienić na Carbon Lorraine RC5+ lub RC6
- geometria mocno odbiegajaca od ulicznej
- ustawione wysoko bo i po co je klasc nizej, cross weight doprowadzone do 50.2%, auto z pelnym bakiem i kierowca w srodku wazy 1252kg, przod 787kg (62.8%), tyl 465kg (37.2%)

- w razie potrzeby na montaz czekaja front roll center & bump steer correction kit ale to dopiero jak sie w obecny setup wjezdze i bede pewien, ze jest on potrzebny
- mysle czy nie dolozyc chlodnicy plynu do wspomagania

Po tych wszystkich upgradach auta trzeba uczyć się na nowo, obecny sposób skręcania, reakcji na ruchy kierownicy, zachowania w zakręcie jest niesamowity porównując do Bilsteinów B8 + sprężyn H&R z dość drogową geometrią.
Póki co nie wywalam nic w wnętrza auta, zostawiając sobie nadal otwarte drzwi na cwiartki w klasie Street FWD Turbo.

Poza lokalnym Tor Łódź w tym sezonie chciałbym też regularnie odwiedzać Silesie.

Zadowolony jestem również z tego jak to auto hamuje, zważywszy na temperature 3'C i w czasie pomiaru letnią juz mocno zuzyta oponę Nankang NS-2R 205/45/16.















kontrolm
możesz wrzucić zdjęcie jak wyglądają elemnty z tego zestawu roll center & bump steer correction kit ?
spychu
Roll Center to unibal wraz z elementem przedluzajacym, zastepujacym fabryczne sworznie, oddalasz wahacz wraz z punktem obrotu sworznia od zwrotnicy, ale te sa akurat rozne, sa tez wersje nakladane na fabryczny sworzen.
Bump steer correction dla tego auta to tulejki do umocowania w zwrotnicy, ktore pozwola na przeniesienie drazkow kierowniczych pod ramie mocowania, zamiast fabrycznego nad.

Ewentualnie zastanawiam się jeszcze czy znajdzie się w PL firma, która wykona customowe dłuższe sworznie na wzor oem.



pawel934
Super, w fajnym kierunku pod koniec poszły modyfikacje smile.gif Do zobaczenia kiedyś na Torze Łódź!
kontrolm
CYTAT(spychu @ Mon, 22 Mar 2021 - 19:02) *
Roll Center to unibal wraz z elementem przedluzajacym, zastepujacym fabryczne sworznie, oddalasz wahacz wraz z punktem obrotu sworznia od zwrotnicy, ale te sa akurat rozne, sa tez wersje nakladane na fabryczny sworzen.
Bump steer correction dla tego auta to tulejki do umocowania w zwrotnicy, ktore pozwola na przeniesienie drazkow kierowniczych pod ramie mocowania, zamiast fabrycznego nad.

Ewentualnie zastanawiam się jeszcze czy znajdzie się w PL firma, która wykona customowe dłuższe sworznie na wzor oem.


też się zastanawiam kto w polsce mógłby wykonać to tak żebym nue bał się że się ułamie na torze bo naczytałem się na zagranicznych forach że potrafi tak się stać.
bielawa
PW REGUM Maciej Kaczmarek
ul. Cisowa 14
60-185 Skórzewo

Można spróbować -> dorabiałem sworznie na zamówienie. Pewnie dłuższe też by zrobili.
spychu
CYTAT(kontrolm @ Tue, 23 Mar 2021 - 06:16) *
też się zastanawiam kto w polsce mógłby wykonać to tak żebym nue bał się że się ułamie na torze bo naczytałem się na zagranicznych forach że potrafi tak się stać.

Jesli chodzi o pokazanego uniballa z elementem wspawywanym w zwrotnice, nie znalazlem ani jednego przypadku uszkodzenia tego zestawu, chociaz wcale to nie oznacza, ze nie bylo. To standardowy zestaw wykorzystywany w US i UK do Golfa 2/3 i Ibiz
Ulamywaly sie te nakladane na seryjny sworzen, tez kilka takich tematow znalazlem.
kontrolm
CYTAT(spychu @ Tue, 23 Mar 2021 - 11:19) *
Jesli chodzi o pokazanego uniballa z elementem wspawywanym w zwrotnice, nie znalazlem ani jednego przypadku uszkodzenia tego zestawu, chociaz wcale to nie oznacza, ze nie bylo. To standardowy zestaw wykorzystywany w US i UK do Golfa 2/3 i Ibiz
Ulamywaly sie te nakladane na seryjny sworzen, tez kilka takich tematow znalazlem.

będę drążyć temat. Dzięki za info. Póki co czytałem na forach że komuś pękło komuś się ułamało ale żadnych zdjęć nie było.

CYTAT(bielawa @ Tue, 23 Mar 2021 - 07:05) *
PW REGUM Maciej Kaczmarek
ul. Cisowa 14
60-185 Skórzewo

Można spróbować -> dorabiałem sworznie na zamówienie. Pewnie dłuższe też by zrobili.

Przydatna informacja
[Yossarian]
No w końcu sensowne podejście i zmiana z ganiania na prostych na zakręty. Jestem ciekaw jak pójdzie ta poprawa zawieszenia. Ibiza i podobne są wręcz legendarne z wypieprzania koła w pozytyw w skręcie. No i te 1.8T też raczej lekkie nie jest. Ale powodzenia!
REMAX
Ja u siebie w ibizie 6k przerobiłem na wahacz i zwrotnicę z s3 8L:D która ma niżej punkt mocowania sworznia ,wada to szerszy rozstaw kół.
spychu
S3/TT/G4 R32 one maja zwrotnice ze mocowaniem sworznia nizej od zwyklych odpowiednikow ale...

To juz zdecydowanie za duza rzezba ze wzgledu na inna kolumne mcphersona, hebel pod tamta zwrotnice tez jest inny niz pod Ibize...
spychu
Bywaja i takie wypady z pierwszego szybkiego kolka, gdze trackday mial sluzyc testowi innej geometrii i ustawienia sztywnosci tylnego stabilizatora biggrin.gif

Nastepne kroki, 100% konieczne dolozenie zestawu do korekcji roll center, bardziej ze wzgledu na uzyskanie camber gainu w zakrecie i zaprzestania wciagania zewnetrznego kola w pozytyw.
Minimalna redukcja masy, w pierwszej kolejnosci wylatuje fabryczny akumulator zza lewej lampy a w jego miejsce wejdzie prawdopodobnie 1.3kg 84Wh/380A gdyz waham sie tez nad 0.9kg 60Wh/260A (obawiam sie zeby nie mial problemow z uruchamianiem auta), wylatuje 7.2l zbiorniczek plynu do spryskiwaczy zza prawej lampy a w jego miejsce wlatuje 1.7l, wywalanie zbednych smieci z tylu auta na czas TD, to wszystko zdejmie lacznie ok 80kg z masy auta, w tym ok 20kg z pasa przedniego.

jackkpl
Ja 1.8 z kompresorem odpalam z aku mającego 175A. Koniecznie zainstaluj sobie wyłącznik prądu przy tak małym akumulatorze.
kontrolm
CYTAT(jackkpl @ Tue, 08 Jun 2021 - 15:22) *
Ja 1.8 z kompresorem odpalam z aku mającego 175A. Koniecznie zainstaluj sobie wyłącznik prądu przy tak małym akumulatorze.

a po co ten wyłącznik ?
Batorer
CYTAT(kontrolm @ Tue, 08 Jun 2021 - 15:34) *
a po co ten wyłącznik ?

pewnie łatwo niechcący rozładować
spychu
Zamierzam go wkladac tylko na dni torowania czy cwiartkowania, reszta czasu ori aku.
Z tym rozladowaniem faktycznie moze byc roznie, chociazby przez wentylatory i dodatkowa elektryczna pompe wody, ktore potrafia pracowac przez 2-3 minuty po wylaczeniu auta.
borman
nie lepiej kupić budę opartą na golfie 4 z awd dla niezależnego zawieszenia z tyłu i przełożyć graty?
spychu
Nie, nic poza silnikiem i skrzynia nie da sie zaadaptowac do budy G4.
jackkpl
CYTAT(kontrolm @ Tue, 08 Jun 2021 - 15:34) *
a po co ten wyłącznik ?

Te Aku mają 3-4Ah pojemności. Elektronika pobierająca 20mA rozładuje go w parę dni.
Ale skoro tylko na tor będzie, to ok. Ja z tego powodu wolę żelowy. W 4kg można znaleźć 10-11Ah z prądem 200A. Cena ok 100zł.
kontrolm
CYTAT(jackkpl @ Tue, 08 Jun 2021 - 22:18) *
Te Aku mają 3-4Ah pojemności. Elektronika pobierająca 20mA rozładuje go w parę dni.
Ale skoro tylko na tor będzie, to ok. Ja z tego powodu wolę żelowy. W 4kg można znaleźć 10-11Ah z prądem 200A. Cena ok 100zł.

to może załadować jednak LiPo i panelik 10-20W na dach maskę tec laugh.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.