Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Zawieszenie M3 E92 - ma ktoś jakieś doświadczenie?
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
peer
Hej,

w imieniu kumpla chciałbym was zapytać czy ktoś miał do czynienia z zawieszeniami pokroju KW Competition 2A, AST 5100 lub Nitron R1 w budzie E92?

Zawieszenie typowo weekendowe - trackdayowe, opony semi. Wersje 3A, R3 lub 5200 są zupełnie poza zasięgiem finansowo.
Z tego co mogłem wyczytać to wszystkie są generalnie polecane - jedynie KW ma dwie osobne regulacje. Jest też w opcji wariant inverted monotube i generalnie jest najkorzystniejsze finansowo.

Dodatkowe pytania:
- czy warto dopłacić za opcję „true coilover” z tyłu?
- czy warto na coś jeszcze zwrócić uwagę zawieszeniowo w E92 oprócz regulowanych wahaczy na tył i poliuretanów? W moim starym E36 były różne kombinacje z regulacją roll center, obnizaniem wozka, zmianą KWSZ etc ale nie wiem jak to wygląda w E92?
radzio_gsi
CYTAT(peer @ Sat, 16 May 2020 - 11:49) *
Hej,

w imieniu kumpla chciałbym was zapytać czy ktoś miał do czynienia z zawieszeniami pokroju KW Competition 2A, AST 5100 lub Nitron R1 w budzie E92?

Zawieszenie typowo weekendowe - trackdayowe, opony semi. Wersje 3A, R3 lub 5200 są zupełnie poza zasięgiem finansowo.
Z tego co mogłem wyczytać to wszystkie są generalnie polecane - jedynie KW ma dwie osobne regulacje. Jest też w opcji wariant inverted monotube i generalnie jest najkorzystniejsze finansowo.

Dodatkowe pytania:
- czy warto dopłacić za opcję „true coilover” z tyłu?
- czy warto na coś jeszcze zwrócić uwagę zawieszeniowo w E92 oprócz regulowanych wahaczy na tył i poliuretanów? W moim starym E36 były różne kombinacje z regulacją roll center, obnizaniem wozka, zmianą KWSZ etc ale nie wiem jak to wygląda w E92?


montując poliutretany zrobisz najgłupszą możliwą rzecze. Praktycznie cały zawias fabrycznie jest na uniballach. Regulowane wahacze też nie są potrzebne, na serii spokojnie da się zrobić taką geometrię jak potrzeba. Raczej obniżenie wózka powinno tylko i wyłącznie pogorszyć sprawę. Zmień sanseia, któy doradza Ci takie głupoty.
Skiba
Radzio wahacze są na unibalach ale cały wózek na tulejach metalowo gumowych typu,

radzio_gsi
miałem wrażenie, że pytanie są o tuleje wahaczy. poza tym seryjne gumy m3 w wozku tez sa mega twade.
KrisC
nowe OEM elementy zawieszenia M będą lepszy niż każdy poliuretan
Pan. B
Montowałem w tamtym roku Poli powerflex do M3 E92. Kpl zestaw obejmuje wymianę tylko elementów gumowo metalowych. Sworznie zostają OEM. Właściciel jest zadowolony twierdzi że jest duża poprawa prowadzenia. Sam powerflex ma bardzo fajnie rozwiązane tuleje. Są kilku częściowe z tulejkami nierdzewnymi do wprasowania.
Nic nie trzeszczy, wszystko ładnie pasuje. Jedyny minus to poduszki silnika po włożeniu powerflexa czuć każdą wibracje na budzie.
KrisC
CYTAT(Pan. B @ Thu, 21 May 2020 - 08:06) *
Montowałem w tamtym roku Poli powerflex do M3 E92. Kpl zestaw obejmuje wymianę tylko elementów gumowo metalowych. Sworznie zostają OEM. Właściciel jest zadowolony twierdzi że jest duża poprawa prowadzenia. Sam powerflex ma bardzo fajnie rozwiązane tuleje. Są kilku częściowe z tulejkami nierdzewnymi do wprasowania.
Nic nie trzeszczy, wszystko ładnie pasuje. Jedyny minus to poduszki silnika po włożeniu powerflexa czuć każdą wibracje na budzie.


bo wymieniłeś używane na nowe, to jasne że będzie lepiej.
Pan. B
Stare elementy nie były wyeksploatowane w takim stopniu żeby była aż taka różnica. Pracuje przy tym na co dzień nie musisz tłumaczyć mi tak trywialnych rzeczy...
radzio_gsi
CYTAT(Pan. B @ Fri, 22 May 2020 - 15:40) *
Stare elementy nie były wyeksploatowane w takim stopniu żeby była aż taka różnica. Pracuje przy tym na co dzień nie musisz tłumaczyć mi tak trywialnych rzeczy...


to w takim razie zadziałało placebo. Nie wierzę, że kawałek syntetycznego gówna będzie lepszy niż unibol
Pan. B
Radzio Przeczytaj jeszcze raz co napisałem. Na Poli zostało wymienione tuleje gumowo metalowe. Tuleje wahliwe/sworznie/unibole zostały. Non sensem było by je wymieniać na Poli...
Misior
CYTAT(peer @ Sat, 16 May 2020 - 11:49) *
Dodatkowe pytania:
- czy warto dopłacić za opcję „true coilover” z tyłu?


Zastanawiam się dlaczego ta przeróbka nie jest zbyt często spotykana?
Buduję teraz samochód na wózku tylnym z E90 i zastosowałem true coilover i ciekawi mnie czy to rozwiązanie nie ma jakichś wad?
kompot
Najlepiej to skopiować Schirmera https://forums.m3cutters.co.uk/threads/schi...ack-car.195817/
MadeInPoland
CYTAT(Misior @ Fri, 03 Jul 2020 - 13:42) *
Buduję teraz samochód na wózku tylnym z E90 i zastosowałem true coilover i ciekawi mnie czy to rozwiązanie nie ma jakichś wad?

Tylko cena.

P. S. jak w samej budzie e90 amortyzator jest blisko budy i czy chcąc zrobić TC nie trzeba odsadzac amora od budy przerabiaja górne a czasem też dolne mocowanie? I jaka jest odległość od koła? E90 ma zawias kopie z Mercedesa i w mercach bywa z tym problem, a poszerzane fabrycznie wersje black series maja osadzone koła bardziej na boki przez co robi się miejsce na sprężyne na amortyzatorze i black series takie właśnie maja.
Misior
No to według mnie, jeśli jest miejsce to tylko same zalety - oparcie sprężyny dalej od osi obrotu wahacza niż seria
ewul
Warto jeszcze zmienić przednie wahacze z M-ki (tylko te proste) są dłuższe i mają metalowe tuleje zamiast gumy,
Misior
CYTAT(ewul @ Sun, 05 Jul 2020 - 12:04) *
Warto jeszcze zmienić przednie wahacze z M-ki (tylko te proste) są dłuższe i mają metalowe tuleje zamiast gumy,

Dużo się geometria zmienia?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.