Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Toyota Starlet GT Turbo 4efte zagadka z pompą oleju
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Japanese Performance
FlorekToyo
Witam,
mam dość duzy problem z moim silnikiem. Złożyłem go rok temu na nowych panewkach, pierscieniach, głowica tez przeszła remont (nowe zawory, docieranie itp) jakiś czas temu przyszedł moment odpalenia po przejechaniu nie wiecej jak 300km znikło cisnienie oleju. Olej szary, pompa oleju zatarta. Rozebrałem wszystko sprawdziłem i wyczysciłem zawór kontrolujacy cisnienie oleju, nowe uszczelki, nowy filtr oleju, nowe panewki (dla pewnosci aby zamknąć temat raz a porządnie), nowy oring na smoku pompy oleju oraz oczywiscie nowa pompa oleju prosto z ASO.
No i tu zaczyna sie cyrk. Wszystko złożylem do kupy zrobiłem ok 200km na wskazniku cisnienie oleju nie spadło poniżej 1b podczas postoju w pełni nagrzany utrzymywał nawet 2b. Teraz przy kontroli co sie dzieje oleju juz zauwazyłem ze robi sie szary. rozebrałem wszystko i pompa oleju znów sie powoli zaciera. Nie mam juz pomysłu co tam sie moze dziać i z jakiego powodu zaciera sie pompa oleju. Nic innego nie jest uszkodzone po za pompą oleju.

Nie wiem czy to ma jakies znaczenie ale mam zastąpioną fabryczną turbine, turbiną od subaru td04 (na oryginalnym doładowaniu 0,6b)
-oil catch tank
-zasilanie oleju zakuty przewód w oplocie
-nowe panewki główne oraz korbowe std

ultraspool
CYTAT(FlorekToyo @ Wed, 15 Apr 2020 - 13:42) *
Witam,
mam dość duzy problem z moim silnikiem. Złożyłem go rok temu na nowych panewkach, pierscieniach, głowica tez przeszła remont (nowe zawory, docieranie itp) jakiś czas temu przyszedł moment odpalenia po przejechaniu nie wiecej jak 300km znikło cisnienie oleju. Olej szary, pompa oleju zatarta. Rozebrałem wszystko sprawdziłem i wyczysciłem zawór kontrolujacy cisnienie oleju, nowe uszczelki, nowy filtr oleju, nowe panewki (dla pewnosci aby zamknąć temat raz a porządnie), nowy oring na smoku pompy oleju oraz oczywiscie nowa pompa oleju prosto z ASO.
No i tu zaczyna sie cyrk. Wszystko złożylem do kupy zrobiłem ok 200km na wskazniku cisnienie oleju nie spadło poniżej 1b podczas postoju w pełni nagrzany utrzymywał nawet 2b. Teraz przy kontroli co sie dzieje oleju juz zauwazyłem ze robi sie szary. rozebrałem wszystko i pompa oleju znów sie powoli zaciera. Nie mam juz pomysłu co tam sie moze dziać i z jakiego powodu zaciera sie pompa oleju. Nic innego nie jest uszkodzone po za pompą oleju.

Nie wiem czy to ma jakies znaczenie ale mam zastąpioną fabryczną turbine, turbiną od subaru td04 (na oryginalnym doładowaniu 0,6b)
-oil catch tank
-zasilanie oleju zakuty przewód w oplocie
-nowe panewki główne oraz korbowe std


piaskowales dekiel zaworow badz jakis inny element w silniku?
Leo
nie piaskowałeś czasem pokrywy zaworów albo miski, albo czegoś co ma kontakt z olejem w silniku ?
Mis
Jak wyżej, pytanie naprawdę istotne.
FlorekToyo
Piaskowana i malowana proszkowo była miska oleju.
flapjck1
miska malowana z obu stron?
FlorekToyo
Nie, z zewnątrz tylko.
mate96
HAHAHAHA
Pierwsze o co każdy pyta to o piaskowanie. Bolesna nauka kilku kolegów z formu nie idzie w las

Czy twoja miska ma wspawane przegrody wewnątrz? Jeśli tak to je odwierć i zobacz czy nie ma tam piachu.
Jeśli pokrywa zaworów ma wbudowany separator oleju to tez to rozbierz w i sprawdź co tam się dzieje
FlorekToyo
Rozebrałem miskę aby zobaczyc co tam sie dzieje. Faktycznie pod palcem bylo czuc piasek blink.gif .
Rozciąłem równiez pierwszy zaraz po odpaleniu filtr oraz ten aktualny filtr oleju. Pierwszy filtr jest zaklejony brozowym/czarnym miałem... oraz resztkami pompy oleju w dośc duzych ilosciach.
Aktualny filtr juz wygladał lepiej pod wzgledem syfu (znacznie mniej tego piachu) oraz pompa oleju równiez mnie zorana. To by sie zgadzało ze winowajcą był piasek po piaskowaniu, pierwsza pompa dostała najwiecej tego syfu, druga juz mniej stąd jej lepszy stan. Dopowiem ze olej po paru km robił sie strasznie brudny dosłownie świeży olej po 20-30km robił sie ciemno brązowy wiec to by sie zgadzało. Przepłukam wszystko, zamowie nowe czesci i mam nadzieje ze juz nie bede musiał do tego wracać.
flapjck1
wyjmij zawor ciśnienia oleju i tez go wyczyść
Mis
Miska do wymiany, miliard silników poddało się w ten sposób po piaskowaniu pokrywy zaworów/misce.
FlorekToyo
Panowie niestety ale przyczyna niestety nie jest brud po piaskowaniu... złożyłem wszystko raz jeszcze na nowej pompie i już po 30km widze ze olej robi się srebrno śliniący. Jakieś inne pomysły ? Myślałem może o tym ze tak niezestrojony silnik może się grzeje olej na tyle ze traci swoje właściwości i pompa umiera. Ktoś się orientuje czy to wgl możliwe? Chyba będę musiał kupić zegar temp oleju.
flapjck1
Raczej gdzieś ten piasek zalega jeszcze, magistrala olejowa tego typu rzeczy
FlorekToyo
To jest możliwe żeby po wymianie oleju około 6razy razem z filtrem i czyszczenie miski bardzo dokładne (rozcialem) aby był jeszcze ten syf. Wydaje mi się ze jest dość przepłukany.
FlorekToyo
Zrzucilem po raz kolejny miskę wraz z pompa i już po 30km widać na niej jakieś drobne rysy. (W oleju tez było je widać
flapjck1
wyjmij silnik, rozbierz w pyl, otworz kanaly olejowe i przedmuchaj przez caly motor 20 l ekstrakcji

a i tak bedziesz sie zastanawial czy jeszcze z 5 nie puscic

inaczej bedziesz sie borykal z tym tak dlugo az dziada znienawidzisz
FlorekToyo
Chyba bede musiał tak zrobić
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.