Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Tuleje poliuretanowe - problem z luzami.
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
doktor1981
Witam.
Wymieniłem tuleje na poliuretanowe i mam taki problem na jak na filmie ponizej.
To chyba nie jest normalne ? Auto bardzo zle sie prowadzi podczas przyspieszania, wyprzedzania czy na nierównych drogach.

Dodam ze mam ten sam efekt na różnych twardościach poliuretanu.

I zglupialem czy cos jest nie tak z mojim autem czy te tuleje to jakiś totalny shit.
Moze ktos ma jakies doswiadczenie i moze sie wypowiedziec.

https://youtu.be/onzYlDTINpE
flapjck1
Jakiej twardości założyłeś?
doktor1981
CYTAT(flapjck1 @ Mon, 13 Apr 2020 - 11:52) *
Jakiej twardości założyłeś?

Zakładałem dwa rodzaje (jednej firmy) odpowiednik fabrycznej gumy oraz twardsze i efekt dalej taki sam.
Twardosci 80 i 90
scyzor
Coś duży ten luz jak na poliuretan
Jarosław-LT
U mnie było coś podobnego i nie mogłem tego przełknąć, tuleje w miarę twarde a metalowe tUleje wciskane oryg. latały w nich pod obciążeniem jak patyk w guxxnie. Postanowiłem wytoczyć nowe metalowe tuleje większe srednicą od tych org. .Od tamtej pory wsio OK. Te oryg. można było wcisnąć ręką po aplikacji smaru miedzianego, wytoczone większe o 2mm wchodziły praską. Więcej niż 2mm nie zdawało egzaminu nawet w momencie wciskania.
Zawieszenie mocno się usztywniło góra/dół po wciśnięciu większych tulei ale i przy przyśpieszaniu przestał jeżdzić po całej drodze jak i na muldach wzdłużnych.
Aby pozostały te niezalewane poliuretany to chyba najlepszy sposób aby wykorzystać je max. do czego zostały wymyslone.
flapjck1
a dokręcone sa jak trzeba?
doktor1981
tak dokecone jak trzeba, to ma luz na gumie,
srube nawet jak lekko chwycisz to ona sie nie przesunie

to lata na tym gumowym elemencie, tulejka jest sztywno i ona sie nie rusza bo jest na sztywno ze srubą.
hatsan
Można wiedzieć jakiej firmy zalozyles ? Bo ja ostatnio zakładałem Olkusza i spasowane ciasno.
doktor1981
Mpbs
doktor1981
Odkopie bo nie chcę zakladac nowego tematu.

Panowie wymieniłem wszystko w zawieszeniu. Brak luzow.
Nawet tuleje sanek.

Mam taki problem ze przy przyspieszaniu auto ciaga na boki w zaleznosci jak skrecona kierownica.
Zauważyłem ze auto ma tendencje do zaciesniania zakretow.

Jest też taki efekt ze jadac stala predkoscia auto jedzie prosto. Czasami lekko myszkuje.
Ale jak dam w palnik ciągnie w lewo mimo ze kierownica jest prosto. A jak puszcze gaz to odbija w prawo.
Opony sa nowe pilot sport 4s. Felgi proste.

Geometria niby ustawiona dobrze wszystko na zielono.

Jakies pomysły bo mi juz rece opadaja.
Yaca
na szarpakach nic nie widać? miałem kiedyś przypadek że dokręcając zawieszenie zerwałem nakrętke która była w sankach zgrzana wewnątrz zamkniętego profila - w konsekwencji śruba podczas każdego mocnego przyspieszania i hamowania rozbijała otwór - efekt był podobny do opisywanego wyżej - trzeba jechać na szarpaki, łyżka i kazda tuleja na inspekcje
doktor1981
Wlasnie wszystko sztywno :/
Na szarpakach nic. Recznie łomem rowniez sztywno.

Magia
simon.pg
geometria?? poprawna??
redwater
Szpera jest ?
zukreator
jak mechanicznie wszystko ok, to ja tu widzę problem z ustawieniem zbieżności kół przednich - jak się domyślam napędzanych
CYTAT(doktor1981 @ Tue, 09 Jun 2020 - 21:35) *
Jest też taki efekt ze jadac stala predkoscia auto jedzie prosto. Czasami lekko myszkuje.

jak miałem za bardzo rozbieżne to miałem taki efekt.

jak się zachowuje kierownica jak podczas skrętu puścisz kierownicę ? prostuje czy zostaje ?
done4
Sprawdź czy wahacze nie przesuwają się wzdłuż tulei poliuretanowej.
The Driver
W ogóle to co to za auto, jakie były modyfikacje oprócz poli, czy jest obniżony i jaka jest geometria samochodu. dopiero będzie można coś zacząć myśleć wink.gif
doktor1981
CYTAT(The Driver @ Thu, 11 Jun 2020 - 08:55) *
W ogóle to co to za auto, jakie były modyfikacje oprócz poli, czy jest obniżony i jaka jest geometria samochodu. dopiero będzie można coś zacząć myśleć wink.gif

Astra H OPC. Zawieszenie seria.
Problemy zaczely sie po wymienie skrzyni biegow.
Wtedy wlecialy wszystkie nowe poduszki silnika + Gumy stabilizatora+ tuleje sanek z poliuretanu + tuleje wahaczy z poli.

Obecnie wsadzilem zwykle tuleje w wahacze i mam wraŻenie jakby lepiej.

Co do geometeii to nie za bardzo rozumiem pytania.
Ustawili na zielono wszystko jak kazala maszyna dla tego modelu.

Szpery nie ma.
Dodam ze przed tymi wszystkimi zmianami auto szlo jak po szynach idealnie.
flapjck1
Myśle ze warto się przyjrzeć sankom czy dokręcone
doktor1981
CYTAT(flapjck1 @ Fri, 12 Jun 2020 - 17:50) *
Myśle ze warto się przyjrzeć sankom czy dokręcone

Dokrecone. Jeszcze lomem probowalem szarpac ale wiadomo ciezko sie gdzies zaprzec. Wyglada ze siedzi sztywno
Jarosław-LT
Pod warunkiem, że w układzie jezdnym wszystkie luzy zlikwidowane - teraz pozostał układ kierowniczy.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.