Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Acura RSX "LarmoDC5"
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Lelonsbl
MODEL: Acura RSX DC5

Silnik: K20A

Modyfikacje głowicy: brak

Układ dolotowy: Kolektor Skunk2 Ultra race, przepustnica 70mm, Custom short 3' Zakończony filterm ITG

Układ wydechowy: Kolektor Wydechowy Tegiwa + Skunk2 2,25"

Układ wtryskowy: Wtryski 410 RDX

Elektronika: Hondata Kpro

Układ chłodzenia: Aluminiowa chłodnica Tegiwa + 2x Wentylator SPAL

Układ napędowy: Szpera Quaife, FD 5,4 MFactory, Sprzęgło RPC Stage3, Koło zamachowe RPC 3,2kg

Zawieszenie: Gwint Yellowspeed, Spring Rate 16/20
Przód: Wahacze alu DC5R, RCA, Steering rack raiser
Tył: Wahacze poprzeczne alu skunk2, camber hardrace, Stab 24mm Tegiwa, łączniki hardrace

BODY KIT: W trakcie - Zderzak przód Cwest, progi INGS+1, zderzak tył INGS+1, Spoiler J'S Racing, przednie błotniki laminat J's Racing (kopie)

KOŁĄ: Enkei ES Tarmac 17x8 + opony michelin s8 oraz advan ad08r , waga kół na slicku 15kg, na semislicku 17,5 kg

UKŁAD HAMULCOWY: Brembo 4 tłoczki, Wyrzucony układ ABS, Korektor siły hamowania RRS, Stalowy oplot, klocki przód Ferodo DS UNO, tył EBC Blue Stuff, tarcze nacinane Brembo

WNĘTRZE: Wydmuszka, usunięty SRS, Fotel JURAN Racing kevlar 6,5kg, kierownica MOMO, Pasy RRS, Harness Bar

PODZIĘKOWANIA: Sōichirō Honda[video][/video]







Siema, Jestem Adam, bardziej znany jako Lelon. Samochód buduję głównie pod kątem zawodów Time Attack. Kupiony przypadkowo w styczniu 2019, a właściwie sama karoseria i z innym zamiarem. Wyszło jak wyszło i auto ma służyć do szybkiej jazdy po torze. Na ten sezon zostało wyrzucone prawie całe wnętrze, wygłuszenia, abs, srs, rozebrana wiązka samochodu i usunięte wszystkie nie potrzebne kable, zbudowano krótką skrzynie ze szperą quaife, dołożony lekki zamach i nowe sprzęgło, Oprócz tego wleciały większe wtryski oraz kolektor wydechowy. W ciągu miesiąca będzie budowany nowy układ wydechowy, zastanawiam się nad 2,75" lub 3" Może coś doradzicie? Modyfikacje osprzętu silnika są wynikiem słabego wykresu z zeszłego roku czyli 235KM/234nm, kreski to nie wszystko ale auto po prostu jechało słabo. Aktualnie najbardziej interesuje mnie poprawa właściwości jezdnych tej DC5. Grubszy opis i historię postaram się dodać przez weekend smile.gif
Bardzo bym prosił o porady i sugestie co można poprawić by auto było szybsze.
Ostatnie foto z aktualnej przebudowy.
GIB
235 Nm z 2L bez ITB to chyba dobry wynik, skoro moc nie wyszła to coś górę blokuje?
Lelonsbl
W serii ten silnik ma 220km, celowalem bardziej w okolice 250km dlatego na ten sezon wpadły większe wtryski. Kolektor wydechowy to był 4-2-1 chiński który miał bardzo wąskie runnery, teraz wpadł kolektor tegiwy który jest repliką Tody + pod koniec miesiąca wleci wydech 2,75 lub 3". Wydaje mi się ze to były główne powody tego ze auto jechało "słabo". Jeśli to nie pomoże rozwiązać problemu to zmienię kolektor ssacy na RRC bo aktualny skunk2 możliwe że jest za duży, to dobry kolektor do mocno pomodzonych k serii. Wcześniej ten silnik miałem w dawcy, dc5r na kolektorze rrc właśnie i wydaje mi się ze jechało to znacznie lepiej, tyle że dół był słabszy, ale dół mnie mało interesuje smile.gif
moritz86
2.75 cala do wolnossaka? nie za bardzo to sie odetka?
piwo
Grube mody. Byłeś już na Poznaniu?
Lelonsbl
@moritz86, po rozmowach z tunerami to właśnie taki wydech doradzają, szpec który będzie mi robił wydech również jest tego zdani. Druga sprawa ze w przyszłości chciałbym wkładać k24 lub strokera.

@piwo, w tym sezonie miałem dopiero wybrać się na Poznań i silesie, w tamtym sezonie za dużo nie pojeździłem bo samochód udało mi się poskładać pod koniec lipca a jakoś we wrześniu seryjne fd się poddało i zgubiło 11 zębów sad.gif Druga sprawa ze zawias był kompletnie nie gotowy na szybką jazdę. Gwint zamawiany na szybko by się wyrobić na Japfest i przyszedł ze sprężynami przód 9 kg i tył 8kg, a wyczytałem na forach w stanach ze dc5 potrzebuje twardszych sprężyn o okolo 30% na tyle by wyrównać twardość między przodem a tyłem. I faktycznie auto nie zachowywało się zbyt dobrze na torze jak i ulicy, tyl falował jak statek, auto było mocno podsterowne a gdy tył zabujało to od razu uciekał.
piwo
CYTAT
Gwint zamawiany na szybko by się wyrobić na Japfest i przyszedł ze sprężynami przód 9 kg i tył 8kg, a wyczytałem na forach w stanach ze dc5 potrzebuje twardszych sprężyn o okolo 30% na tyle by wyrównać twardość między przodem a tyłem. I faktycznie auto nie zachowywało się zbyt dobrze na torze jak i ulicy, tyl falował jak statek, auto było mocno podsterowne a gdy tył zabujało to od razu uciekał.
Go to the top of the page Report Post


Nie podwazam
Dość twarda konfiguracja ( Spring Rate 16kg tył i 20kg przód) Ile waży auto że aż tak twardych sprężyn wymaga? 2500kg?
Lelonsbl
Na przodzie 16kg, tyl 20 kg. W serii waży 1230, teraz myślę około 1100. Twardo ale akurat tu kieruję się poradami hondziarzy smigajacymi po torach oraz gwintami z rynku japońskiego
piwo
No ok. Wiem że sporo hond zaskakuje. Np typy civicami robią 1m46s na poznaniu. Widać setup się sprawdza.
Lelonsbl
Niestety jestem świeżak w tym temacie i dopiero zbieram doświadczenie gdyż zawsze patrzyłem tylko na moc i tyle. Doświadczenie torowe mam małe, wcześniejsze moje projekty samochodów były robione typowo by ciszyły oko, z tym samochodem też tak miało być ale myślenie się zmieniło. Także w tym roku chcę trochę poeksperymentować z nastawami zawieszenia, jeśli faktycznie okaże się za twardo, będą zmiany. Oczywiście jeśli sytuacja w Polsce w ogóle pozwoli wyjechać na tor.
Al Ed Upek
Pod seryjne wałki w zupełności wystarczy wydech 2,5". W k20a2 na Skunk2 ultra, wydechowym Tody i reszcie wydechu 2,5" wyszło mi kiedyś 259 Km przy równych 9000 rpm, więc wydech raczej nie blokował.
Lelonsbl
Tyle ze w k20a seryjnie są już inne wałki i tłoki. Wydech wleci prawdopodobnie 2,75" w takim razie. Po hamowni zobaczymy co to dało
wielki

Al Ed Upek "nie słyszałem żeby k20a2 bez walkow kompresji miala max moc powyżej 8600 a co dopiero 9000 ,masz może ten wykres miałeś robione coś jeszcze?

Lelonsbi wczesniej skrzynię miałeś z ori lsd ? Czemu ci się wysypało jaki olej miałeś.
Al Ed Upek
Skunk2 Ultra przeniósł moc tak wysoko. Współpracował on z przepustnicą Skunk2 70mm, dalej był długi cai z filtrem w nadkolu. Poza tym wydechowy Toda i przelot 2,5 " custom. Strojone na Hondacie Kpro V4, na vpr 100.
Wykres
https://www.facebook.com/jtr.motorsport/pho...e=3&theater
Lelonsbl
Tak, wcześniej miałem ori lsd, zalane było oryginalnym olejem hondy. Czemu przełożenie główne się wysypało nie wiem, dzień wcześniej było upalane, ale akurat w dzień tej usterki było jeżdżone normalnie, ulicznie, spokojnie bym powiedział.
Ori lsd zostało sprzedane, krótkie biegi 4,5,6 również.
Teraz jest poskładana na przełożeniach z ep3 + dołożony długi 6 bieg z accorda. Szpera quaife wpadła przypadkiem bo kupilem skrzynie jako dawce właśnie z tą szpera i fd od mfactory w dobrych pieniądzach.
Lelonsbl
Samochód już od pewnego czasu jeździ. Wypadło znów parę kilogramów, podcięty i nawiercony został zderzak tył, wpadł układ wydechowy 2,5" by GTPerformance, w miejsce przednich lamp zostały zrobione zaślepki. Pierwszy wypad na tor łódź zakończony czasem 1:02;7. Jako że był to pierwszy test w boju nie obyło się bez problemów, mianowicie przód samochodu podskakiwał na wyjściu z zakrętu. Zostały zdemontowane stabilizatory, ponowna geometria i samochód pojechał na rundę Time attack Poland na silesi. Tam niestety podskakiwanie przodu okazało się jeszcze bardziej dające w kość, zawody zakończyły się dla mnie po 5 sesjach (uszkodzony przewód wspomagania) z czasem 2:00;372. Po przeanalizowaniu tego co się dzieję, moje domysły obstawiały zły dobór sprężyn 16/20 - przód był znacznie twardszy od tyłu, zostały zmienione sprężyny na przodzie na 12kg, w miedzy czasie wpadł akumulator litowo jonowy o wadze 900 gram zamiast oryginalnego 14 kilogramowego kloca oraz zdemontowany został mechanizm wycieraczek. Oprócz tego na przodzie zostały założone dystanse 35mm na tył powędrowały dystanse 20mm. Zerwane zostały również oryginalne wygłuszenia w kabinie (7kg)
Kolejny wypad na tor łódź pokazał że diagnoza była trafna, podskakiwanie zostało wyeliminowane a czas na koniec zawodów po 6 sesjach to 1:00;610.
W tym roku chciałbym jeszcze raz sprawdzić samochód na torze silesia ring, co planuję uczynić we wrześniu. Na razie przygotowuję się do trackday na torze krzywa oraz torze poznań.







Lelonsbl
Udało sie pojeździć pierwszy raz po poznaniu, zrobione tylko dwa szybkie kółka
http://www.youtube.com/embed/eLq4P_KY3Nc
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.