Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Pompa 044 oryginał vs replika i zaworek zwrotny
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
malin90
Jako że potrzebowałem informacji na temat wpływu zaworka zwrotnego na przepływ paliwa, a raczej nikt tego nie sprawdzał postanowiłem sprawdzić jak się zachowuje pompa w kilku warunkach tj. zasilenie swirlpota, obciążenie 3.3 bara i 5 bar.
do testów użyłem 3 pompy, jedna oryginalna Bosch 044, jedna dobra replika Koyostar ( w stanach bardzo dużo tego kupują , sam się skusiłem i nie żałuję po teście a kosztuje grosze ) i zwykła replika
Dodatkowo sprawdziłem że dla jednej pompy nie ma absolutnie żadnej różnicy czy to jest wężyk 8 czy też 10mm a także mocowanie typu proste wyjście czy na oczko Banjo.
Do zasilenia użyłem akumulatora 95Ah z podłączonym prostownikiem, przewody zasilające pompy 6mm^2, nie spadało poniżej 12V
Zasilanie może nie takie jak panuje podczas jazdy, ale dzięki temu mam pewność że nie spadnie wydajność przy załączeniu wentylatorów i ruszaniu kierownica z elektrycznym wspomaganiem.

Dla pompy Bosch przy 3.3 bara pompa trzyma dane katalogowe dla napięcia 12V wiec można śmiało doliczyć te katalogowe 30L/h na 1V więcej zasilania, ale powtarzam traktuje to jako margines bezpieczeństwa typu zużycie, zabrudzenie filtra, spadek napięcia itp. Nie lubię czegoś na styk.
Do prób pod obciążenia użyłem regulatora ciśnienia wraz z pełną długością przewodów w samochodzie i listwami. Zasilanie 10mm powrót 8mm
Pomiar ze stoperem na napełnienie dokładnie odmierzonego 20L naczynia, wyniki już przeliczone
Test z zaworkiem wykonałem na jednej pompie żeby sprawdzić jego odziaływanie.

Wyniki w takiej tabelce z uzyskanymi napięciami :


Pompa....................Bez obciążenia z zaworem zwrotnym...................bez obciążenia i bez zaworu zwrotnego.................3.3 bara bez zaworu zwrotnego..............5 bar bez zaworu zwrotnego..........5 bar z zaworkiem zwrotnym

Bosch 044....................298 L/h...........12,2V............................................325 L/h...........12,3V............................................235 L/h.......12,2V...........................189 L/h.......12,1V.......................164 L/h........12,07V

Koyostar 044......................................-..................................................346 L/h...........12,6V............................................231 L/h.......12,3V...........................180 L/h.......12,2V

Replika 044 ........................................-..................................................289 L/h...........12,5V............................................213 L/h.......12,2V...........................164 L/h.......12,1V

Jak widać fabryczny zaworek zwrotny powoduje zauważalne straty, myślę ze to wynika z jego budowy gdzie średnica jest przewężona aż do 3mm, a i sama sprężynka stawia spory opór, więc do swoich zastosowań planuje użyć większy zaworek zwrotny na przewód 10mm przez co jego wewnętrzna średnica ma już 7mm i mniej napiętą sprężynę, sprawdzę za jakiś czas.
Co do hałasu pomp, wszystkie pracują jednakowo.

Mam nadzieję że przyda się. wink.gif
malin90
Kupiłem zaworki zwrotne, wiec dalsza część testów, tym razem tylko sprawdzenie różnicy
2x zaworek zwrotny 10mm nie spowodował zauważalnej różnicy w przepływie przy 5 Bar
pompy w parze połączone jednym wężykiem 10mm i powrotem 8mm przy 5 bar i 12V dały przepływ 330L/h
Mis
A jak wrażenia odnośnie wagi pomp ori vs repliki oraz hałasu?
hatsan
Napisał że wszystkie jednakowo hałasują więc masakra, moja replika w bagażniku zamontowana na 1cm gumie jest tak głośna że przeszkadza mi nacieszyć się dźwiękiem silnika.

Co do zaworka to faktycznie przy montażu gołym okiem widać że to jakaś lipa z ta kulka więc też odrazu założyłem duży zaworek na przewód.
malin90
Polecam zrobić skrzynkę na pompę /pompy np z laminatu i okleić jedną warstwą maty wygłuszającej z folią alu i na to pianka butylowa minimum 5mm i jest sporo ciszej
hatsan
Zrobiłem skrzynkę i dużo wygluszen dałem i dalej głośna więc kupiłem dw350il i jest wkoncu cisza. Teraz tylko problem z zaworkiem zwrotnym bo aktualnie mam z turboworksa an8 i nie spełnia zadania, tam niema kulki gumowej tylko kawałek dętki uciety i otwiera i i zamyka ale nie szczelnie i i tak splywa paliwo spowrotem do baku więc co tu wsadzić w przewod? Te uniwersalne mają małe przekroje
malin90
u mnie też trochę spada ciśnienie, ale nie na tyle żeby pojawiło się powietrze w układzie i nie mam problemu z tego powodu. Po przekręceniu kluczyka pompa załącza się od razu na 2 sek i mam spokojnie do odpalenia ciśnienie przez jakiś czas.
Coś za coś, albo dobrze trzymający zaworek kosztem wydajności pompy, albo mniejsza szczelność bez straty przepływu
kusy6
Jeśli w baku mam ori pompę (ona ma chyba zaworek zwrotny?) w e46 która pompuje mi swirl pota i dopiero bosch 044 mi ciągnie ze swirl pota paliwo to jest sens dawać jeszcze gdzieś zaworek zwrotny? Myślę ze nie
malin90
stracisz ciśnienie na listwie przed rozruchem, ten z baku lejący do swirll pota jest zbędny.
Obieg idący do listwy jest ważniejszy, teraz fabryczna pompa z baku leje gdzie indziej
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.