Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Astra H z20lel
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > GM Power Corner
Lincoln e30ix
Panowie mam taki kłopot, może komuś się trafił taki przypadek.
Seryjna Astra powinna mieć 170ps/250Nm, u mnie wyszło 180/260, więc wleciał lekki soft. I w sumie jest taki kłopot, że do 3800obr auto jedzie jak seria (pomiary elastyczności to potwierdzają 60-100km/h 4b ~7s), powyżej jedzie już jak przystało na zadane doładowanie (0.8-0.9bar vs 0.45bar seria) i generuje gdzieś 220ps. Co ciekawe ciśnienie buduje, ale cofa zapłony. Zmieniłem DV, Cewkę zapłonową, świece, spalanie oleju jak na Opla minimalne, kompresja równa, na żeliwie nie widać śladu pęknięć. Jakieś pomysły?
Mis
Coś powoduje drgania/stuki, które ecu wykrywa jako spalanie stukowe albo Twój soft jest kiepskiej jakości (kiepsko dobrany kąt zapłonu, mieszanka, strategia działań podczas spalania stukowego).

Wgraj serię i wrzuć tutaj logi, które zawierają obroty silnika+przepływomierz+cofki zapłonu+kąt aktualny zapłonu+odczyt z przedniej sondy lambda w voltach+doładowanie dynamiczne oraz statyczny zawierający obroty silnika+przepływ+długoterminowe korekty paliwa+krótkoterminową korektę paliwa.

Te silniki generują mocny dół i środek typowy dla Opli z tych lat, więc to nie jest normalne zachowanie. wink.gif
ryba1
CYTAT(Lincoln e30ix @ Mon, 06 Apr 2020 - 21:36) *
Panowie mam taki kłopot, może komuś się trafił taki przypadek.
Seryjna Astra powinna mieć 170ps/250Nm, u mnie wyszło 180/260, więc wleciał lekki soft. I w sumie jest taki kłopot, że do 3800obr auto jedzie jak seria (pomiary elastyczności to potwierdzają 60-100km/h 4b ~7s), powyżej jedzie już jak przystało na zadane doładowanie (0.8-0.9bar vs 0.45bar seria) i generuje gdzieś 220ps. Co ciekawe ciśnienie buduje, ale cofa zapłony. Zmieniłem DV, Cewkę zapłonową, świece, spalanie oleju jak na Opla minimalne, kompresja równa, na żeliwie nie widać śladu pęknięć. Jakieś pomysły?


Jest wszystko ok. Te silniki tak fabrycznie mają i nie ma żadnego softu a tym bardziej na 220KM. Chcesz więcej zapraszam do mojego warsztatu https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/
Lincoln e30ix
Nie mam fb i raczej nie będę miał.
Te silniki nie jadą środkiem czy o co chodzi? Mam też silnik z20net/b207 i tam to zupełnie inaczej wygląda.
Auto np 100-140km/h robi na RL raptem 0.5s wolniej niż Astra OPC, więc moc w okolicy 220ps nie jest wymysłem.
Mjecio
Wlasnie masz cos zrypane, bo na seryjnej turbosprezarce ida z dolu jak diesle wink.gif stroiciel logowal auto, wykres masz? Przeplywka zdrowa?
Mis
CYTAT(Mjecio @ Wed, 15 Apr 2020 - 09:07) *
Wlasnie masz cos zrypane, bo na seryjnej turbosprezarce ida z dolu jak diesle wink.gif

Dokładnie, już C20LET pokazywał swoją charakterystyką jak mocny środek i niezły dół mają Ople, kosztem zdychającej góry. Coś jest niesprawne, jestem bardzo zadowolony śmigając Z20stkami klientów podczas strojeń właśnie ze względu na mocny środek obrotów i niezłe wstawanie. smile.gif
Lincoln e30ix
Przepływka powyżej 6krpm pokazuje 170g/s. Przed strojeniem na logach nic nie wyszło poza sterowaniem turbo, stad nowe dv.
Wykres:

Przeskalowany na moje oko, bo jedzie na 250Nm, nie 280. I tak dziś na szybko elastyczność:
60-100km/h 4b - 6.9s, 3b - 4.1s, 2+3b 3.4s
To budżetowe daily, to ze jedzie górą jakoś mnie nie boli, bo lubię charakterystykę NA, a seryjne sprzęgło dłużej pożyje. Kolega Mis od początku mi pomaga za co bardzo dziękuję.
Mjecio
Właśnie mocniejszy dół na codzień jest piękna sprawa, sprzeglo trzyma do ok 400nm, korekty długoterminowe oscyluja wokół zera?
Mis
Masz złe przełożenie wpisane w hamowni, stąd zawyżony moment obrotowy, ten silnik się seryjnie wyżej kręci.
Lincoln e30ix
Niestety nie mam sprzętu żeby sprawdzić korekty, bo zatrzymałem się na VB 3.0 i OpelScanner. 400nm pewnie ogarnie, ale nie wiem czy na faktycznym jeszcze w nastolatku z przebiegiem 190kkm+

Racja, 6400 albo jakoś tak, stąd czuć że seria nie miała tych 290nm.
Lincoln e30ix
Jest mały progres Panowie - popuscilem lekko śrubę trzymającą czujnik spalania stukowego, tak ze 20-30stopni i auto zaczyna jechać przy 2800-3000obr. Na wszelki wypadek zalałem Vpower Racing
Lincoln e30ix
Diagnozujac po obd okazało się, że przy pedalem gazu wcisnietym do połowy pokazuje 100% otwarcia przepustnicy (Ale fizycznie jeszcze tego nie sprawdziłem), a obciążenie silnika to zawsze Max 89%.
Mis
Norma.
Lincoln e30ix
Aha, to teraz wiem, czemu taki banan mam na mordzie jak wsiadam do wolnossącego auta wink.gif
Zresztą to po jaki ciul jest pozostałem 50% zakresu???
Mis
Bo tak się stroi sterowniki w fabryce na elektronicznej przepustnicy, żeby pomagały przy ruszaniu i wciskając połowę gazu żeby wstały przy 2000-3000rpm, a potem nie poniewierały, więc najczęściej jest tak, że trzymasz gaz w jednej pozycji obroty rosną, a boost spada.
Lincoln e30ix
Tworzy takie złudzenie, że auto już jedzie solidnie, a pod nogą zapas 50%, a jak dociśniesz to...prawie bez różnicy tongue.gif

Astra nadal jeździ, choć ostatnio zaliczyła dziurę w skrzyni, ale sam silnik ma przyjemną charakterystykę całkiem mocnego n/a
Lincoln e30ix
Astra na RL pokazuje 7-7.5s do setki i takie wyniki wyżej:

Subiektywnie wydaje się nawet szybciej, ale przy 193kmh muszę wrzucić 5b, bo na 195-196kmh wpada w odcinkę czwartego biegu, więc sekunda gdzieś w plecy przez ponowne budowanie doladowania.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.