Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Zabawa w symulacje nadwozia.
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Filmy i Zdjęcia
pszczelaszkov
Już od podstawówki zastanawiałem się czy te pierdolniki na klapach coś dają, przeszkadzają, a może pomagają?
No i doczekaliśmy się takich czasów że po lekkim podszkoleniu można co nieco pobadać w domowym zaciszu bez superkomputerów.
Chciałbym potwierdzić w realu te wyniki, dlatego wybrałem nadwozie które mam do testów.
No i niedługo mam reset czasu na cloudzie to będę mógł jakieś nowe symulacje porobić.
Nakreśliłem w 3D z uzbieranych blueprintów model Omegi 3000, niestety coś walnięte były i brak rzutu górnego trochę mi rozjechał krawędzie, ale nie jest nam to potrzebne w tym momencie.
Badane były płaszczyzny z tyłu szyba,klapa i zderzak przy 120km/h myśle że to minimalna prędkość przy której aerodynamika zaczyna odgrywać role i jest dość często używana jako przelotowa.
Nie były badane powierzchnie samych spojlerów, bo ich zadaniem jest i tak być barierą, Np taki big spoiler po uwzględnieniu górnej płaszczyny wykazuje nośność co widać po zwiększeniu prędkości przy jego powierzchni,zaś jest spadek ciśnienia pod nim i raczej i tak by mi wyszło 0 z tego.
Zanim wstawię to:
DISCLAIMER: To są spojlery, nie mają generować w teorii żadnego docisku, mają tylko zmniejszyć opór powietrza całego wozidła i poprawić stabilność.
LEGENDA: Detekcja prędkości jest na liniach(trasie cząstek). Detekcja ciśnienia w tle.

Tak więc wstawiam w kolejności od wyliczonego najmniejszego oporu.
Nazwa (CL)
1.Stock 3000 0.245


2.Lip przesunięty 0.25


3.Daszek 0.26


4.Lip krawędź 0.265


5.Daszek na szybie 0.29


6.Czysta klapa 0.32


7.Duży spojler(a'la Supra) 0.32


8.Sciana(Nascar) 0.345



I teraz wynikowe współczynniki nośności(ujemne to docisk)
1.Czysta klapa & Daszek na szybie 0.27
2.Duży spojler(a'la Supra) 0.18
2.Stock 3000 ~0.125
3.Trapez przesunięty 0.045
4.Daszek 0.04
5.Lip 0.02
6.Ściana(Nascar) -0.10

I to tyle, można sobie porozkminiać, jak nie po wartościach to po kolorach i trasie cząstek.
Widać po śladzie cząstek że im mniej ściąga je w dół tym ogólnie lepiej, oprócz jebitnej ściany która za wysoka chyba jest.
Jako dodatek widać też obszary wlotów i wylotów na masce .
Osobiście nie jestem zdziwiony dobrym wynikiem małego Lip'a, można znaleźć prace na temat zwiększania ciśnienia nad klapą tylną i związanym z tym spadkiem oporu.
Jak tam u was, miał ktoś kiedyś poprawę przy dużej prędkości po dodaniu prostego spojlera z tyłu?
Ja osobiście chce sprawdzić czy z spojlerem przy gwałtownych zmianach wysokości nadal będzie dupą bujało.
Jak narazie mam wehikuł uziemiony.
Być może w przyszłości zeskanuje komorę, podłogę i zrobię konkretny test z uwzględnieniem całości.
[Yossarian]
Fajne to. Z jakiego oprogramowania korzystasz?
pszczelaszkov
Model kreśliłem w Fusion360 bo mam go w pewny sposób opanowany.
A sama symulacja w simscale
Dość ładny mają interfejs i nawet support pomaga mimo darmowej subskrypcji, no i dostęp nawet z telefonu.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.