staszek 1
Thu, 27 Feb 2020 - 13:43
W kilku 4g63 taka akcja ma miejsce , rożne formy korb . Wszystko pomierzone itd i jest ok . Wygląda na to ze przy zaciskaniu panewek w jednym miejscu je wypacza .Efekt jest taki ze po krótkim czasie ten syf rysuje panewkę po obwodzie .
Ziuzio
Thu, 27 Feb 2020 - 14:16
Wygląda na za małe podebrania na zamki w korbowodach - co to za producent? Panewki nominał czy na szlif? Na szlif jest o 0.125 na stronę grubsza panewka i może już podebranie na zamek nie wystarczać. Na seryjnych korbowodach + nominalne ACL nie widziałem takiego problemu.
Slawo2000
Thu, 27 Feb 2020 - 18:08
A grubość panewki w tym miejscu jest taka sama jak w pozostałych? Mikrometr pokazuje jakieś różnice?
staszek 1
Thu, 27 Feb 2020 - 21:41
wszystko nominał . Pasowanie książkowe . Na zamku jest jeszcze ciut luzu bo go od tyłu jakoś nie odciska specjalnie , nie ma jakiś dziwnych śladów . Generalnie w momencie skręcania zaczyna w tym miejscu wybrzuszać panewkę . Najgorsze ze jest to już chyba trzeci przypadek i wszystko na acl . Zastanawia mnie czy jak w fabryce robią " zamek" to nie odgina w tym miejscu materiału stąd jest go nadmiar . Druga opcja ze panewki są krzywe , i w momencie dokręcania z jednej strony je bardziej ściska .
Slawo2000
Fri, 28 Feb 2020 - 07:48
CYTAT
Zastanawia mnie czy jak w fabryce robią " zamek" to nie odgina w tym miejscu materiału stąd jest go nadmiar .
O ile dobrze pamiętam, a pracowałem kiedyś u producenta panewek tzw. przeciąganie styków panewki jest robione po wykonaniu zamka więc tu nie powinno być problemu. Chyba, że jakaś partia im po prostu nie wyszła i nie trzyma założonych wymiarów. Teoretycznie można zmierzyć ile panewka "wystaje" ponad obudowę, ale w praktyce pomiar może być kłopotliwy. No i trzeba by mieć dane dla tego konkretnego silnika.
staszek 1
Fri, 28 Feb 2020 - 14:25
Dobra , jak mierze na sucho i im bardziej dokręcam tym bardziej wybrzusza w miejscu zamka . Mam to na start szlifować żeby potem syf mi nie obrabiał panewki po obwodzie ? Boje się szlifować z czoła koło zamka żeby się panewka nie zaczęła obracać
Slawo2000
Fri, 28 Feb 2020 - 14:48
Ręczne szlifowanie czoła panewki to kiepski pomysł, tak jak piszesz za duże ryzyko że panewka straci docisk do obudowy i zacznie się obracać. Tam są naprawdę wąskie tolerancje jeśli chodzi o wystawanie panewki ponad płaszczyznę obudowy.
Nie masz może jakiś seryjnych panewek żeby sprawdzić jak one się zachowują?
kamil7s
Fri, 28 Feb 2020 - 14:57
Można zamek wyciąć, zeszlifować. Może jest zle wyprofilowany.
staszek 1
Fri, 28 Feb 2020 - 18:26
no własnie takie dziwne historie na acl się robią . Co ciekawe "od środka" zamka nie jest jakoś mega ciasno , nawet widać ze jest tam ciutke luzu
Kefirsky
Sat, 29 Feb 2020 - 21:47
A czy nie ma przypadkiem panewek bez zamka w tym samym wymiarze? Moze nowsza generacja tego silnika...
staszek 1
Sat, 29 Feb 2020 - 22:30
CYTAT(Kefirsky @ Sat, 29 Feb 2020 - 21:47)
A czy nie ma przypadkiem panewek bez zamka w tym samym wymiarze? Moze nowsza generacja tego silnika...
Nie ma , problem jest w wykonaniu panewki , jest po prostu do dupy i tyle. Wygląda jakby była nierównomiernie odlana po stronie korbowodu . jak sie to podrówna papierkiem to w miarę się prostuje . Niestety cena 260 zł w PL nie bierze się z powietrza . OEM koło 2 tys .
kidzio_r5gtt
Sun, 01 Mar 2020 - 08:38
a nie zacieśniliście przypadkiem korb poniżej minimalnego wymiaru żeby pasowanie wyszło? czyli poniżej 48.000 mm
ACL wychodzą w STD dosyć luźno i często zakłady zacieśniają zamiast założyć panewki +2.5 setki - a wtedy potrafią wychodzić takie kwiatki
staszek 1
Mon, 02 Mar 2020 - 14:08
Nic nie dotykane . Generalnie zużycie panewki jest prawidłowe oprócz tego jednego miejsca koło zamka . Korby tez można wykluczyć bo są trzech rożnych firm i nie ma się do czego w nich przyczepić .
done4
Mon, 02 Mar 2020 - 14:52
To załóż inne panewki, Clevite są dostępne do tego silnika.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.