Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Usterka 4MATIC w124 - brak pomysłu
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Mercedes AMG
Chycu
Witajcie,
Jako, że Mercedesa dorwałem przypadkiem, nie znam żadnych źródeł gdzie mógłbym znaleźć rzetelną wiedzę. Dlatego pomyślałem, że może tutaj, wśród fanów rozmaitych wynalazków uda mi się znaleźć pomoc.

Szukam pomocy w usprawnieniu mojego 4MATICa. (3.0 benzyna manual 1988r)
Od jakiegoś czasu walczę z błędem, który sygnalizowany jest 10-krotnym mignięciem kontrolki.
Na podstawie poniższej ściągawki odczytałem kod błędu 10:

1- wsio OK.
2- popsuty sterownik
3- wyłącznik STOP
4- czujnik obrotów: koło LP
5- czujnik obrotów: koło PP
6- czujnik obrotów tylnej osi
7- czujnik LP, PP, tył, lub sterownik ABS
8- przekaźnik przepięciowy, zawór napędu przedniego, zawór centralnej blokady międzymostowej
9- przekaźnik przepięciowy, zawór centralnej blokady międzymostowej, zawór blokady tylnego mostu, wyłącznik STOP
10- przekaźnik przepięciowy, zawór blokady tylnego mostu, wyłącznik STOP
11- przekaźnik przepięciowy, czujnik położenia koła kierownicy

Ze sprawnego, działającego samochodu podmieniłem srebrny przekaźnik (ten za akumulatorem) jak i czujnik stopu. Niestety po chwili jazdy błąd dalej wraca.
Dodatkowo zauważyłem, że podczas hamowania, nawet delikatnego pedał hamulca od razu i praktycznie cały czas jest "odbijany" przez ABS. Takie zachowanie pojazdu skłania mnie do pomysłu że jest błąd w odbiorze prędkości kół, czy to przez czujnik ABS czy przez jego podłączenie.
Pytanie czy w takim wypadku możliwe jest że system 4MATIC dokonuje błędnej diagnozy?
Może ktoś miał podobny przypadek?
Co jeszcze mogę sprawdzić/łatwo podmienić z działającego 4MATICa?

Nie jestem przekonany co do poprawności podłączenia czujnika stopu w moim aucie. Wpięte są w niego 3 wtyczki, w tym jedna "wchodzi w drugą" i wystaje tam taki bolec, dla którego nie widzę zastosowania. Po podmianie czujnika stopu po skasowaniu błędu od razu wyrzucił błąd po wciśnięciu pedału. Na oryginalnym czujniku dzieje się dopiero po jakimś czasie podczas jazdy.
Jak sprawdzić czy czujnik stopu działa jak powinien? Jak go ewentualnie oszukać? Może ktoś wie gdzie znajdę schemat podłączenia czujnika, coś jak realoem dla BMW?
RSZ
przejrzyj dokumentacje dostepna tutaj http://www.w124performance.com
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.