Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Różne korekty między Bank 1 a Bank 2 V6
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
marszall
Hej. Sprawa dotyczy starego silnika 2.8 V6 audi 12v. Ogarniam po zakupie silnik i pierwsze co natrafiłem to różne kolekcje na stronach silnika. Bank 1 ma średnio o 10% za bogato i obcina czasy wtryskow. B1 3.4ms a B2 3.8ms. Na wolnych. Na wyższych jest lepiej i ok -3% korekty. Sprawdziłem rozrzad i na B1 byl kopniety ze 2 zeby (typowe ustawianie bez blokad). Ciesząc się ze znalazłem problem ustawiłem poprawnie ale nic to nie zmieniło. No moze silnik troche równie pracuje. Wtryski zamienione stronami-nic. Sondy podmieniane -nic. Pomierzylem kompresję i na B1 jest po całości ok 1 bar mniejsza- 12bar. B2 ma 13 bar. Może tu szukac problemu? Sprawdziłem szczelność cylindrów i za bardzo nie odbiega stronami. Dodam że mam drugi taki silnik po 12 bar na każdym garze i korekta równą 0. Nie wiem gdzie jeszcze szukac a chcialbym wiedzieć ile ten silnik jest wart.
Czy możliwe ze przez długą jazdę na tym źle ustawinym rozrzadzie co sie stało z zaworami? (Opóźniona faza względem walu)
DealMan
Ciśnienie sprężania rozjechane o 1b to żaden problem raczej, sprawdziłbym sondy.
nba
Zamień sondy stronami na sam początek i sprawdź ponownie.
marszall
Sondy były zamieniane stronami, Wtryski również. Zero poprawy
Jeszcze przypomniało mi sie ze na B1 wydech po części jest zrobiony z mniejszej średnicy bo z 43mm a na B2 jest 50mm. Ale to chyba na wyższych obrotach byłoby gorzej
DealMan
Przyjmuję że zapłon jest w nienagannym stanie
marszall
Trochę chyba nie trafiona sugestia bo świece nowe (zamienione stronami) przewody zapłonowe nowe. Cewka zapłonowy nowa ale jakas nie firmowa. Musze to jeszcze podmienić.
Ten silnik ma 3 podwójne cewki wiec raczej zaplonowka odpada.
Do tego jakby ktorys gar zle dzialal to pewnie by coś szarpalo a tu nic
mate96
Adaptacje wykasowane?
marszall
Tak adaptacje wylosowane. Za każdym razem po kasowaniu za chwile robi się -10%. W czasie jazdy jest lepiej bo ok -3%. Z doświadczenia przyjął bym ze faza rozrzadu zła ale rozrzad idealnie na znakach z blokada ustawiony
pszczelaszkov
Może jedna strona dostaje lekko olejem i wzbogaca to mieszanke.
marszall
Oleju nie bierze widac zresztą po świecach. Zastanawiam sie jeszcze dlaczego akurat na prawej glowicy (B1) jest ta niższa kompresja. Może kto planował tylko jedna głowice?
marszall
Temat rozwiązany!
po remoncie głowic wszystko wrociło do normy, niby wysokosci głowic te same ale widocznie jedna była mniej szczelna od odrugiej. Teraz korekty rowniutko 0 - -4%
byc może jazda na przestawionym rozrządzie na tej głowicy nie pomogła.
dodatkowo wyszło przy robocie że mam sciety klin na kole pasowym wału ale to znowu skutkuje przestawieniem rozrządu w obu głowicach wiec to chyba nie był powód
simon.pg
Od początku takie miałem podejrzenie,że wiąże się to z wyeksploatowanie lub usterka mechaniczna. Suma sumarum brawo....

marszall
Nie sprawdzalem szczelnlsci glowic ale skoro po remoncie glowic wrocilo do normy to musiala prawa byc nieszczelna. Czyli pewnie jazda na zle ustawionym rozrzadzie jej nie pomogla
DealMan
Klin mógł się uszkodzić podczas odkręcania kółka, częsta przypadłość, bo koła są dokręcane potężnym momentem, a później przy odkręcaniu śruba "idzie" razem z kółkiem.
marszall
Nie wierze w to, ale błąd popełniłem bo po zakupie ustawiałem rozrzad na znak na kole a nie na blokade - wtedy by wyszło czy był scięty. Poza tym klin jest nadciety nie z tej strony z której by sie ruszył przy odkrecaniu
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.