marszall
Sat, 08 Feb 2020 - 18:43
Hej. Sprawa dotyczy starego silnika 2.8 V6 audi 12v. Ogarniam po zakupie silnik i pierwsze co natrafiłem to różne kolekcje na stronach silnika. Bank 1 ma średnio o 10% za bogato i obcina czasy wtryskow. B1 3.4ms a B2 3.8ms. Na wolnych. Na wyższych jest lepiej i ok -3% korekty. Sprawdziłem rozrzad i na B1 byl kopniety ze 2 zeby (typowe ustawianie bez blokad). Ciesząc się ze znalazłem problem ustawiłem poprawnie ale nic to nie zmieniło. No moze silnik troche równie pracuje. Wtryski zamienione stronami-nic. Sondy podmieniane -nic. Pomierzylem kompresję i na B1 jest po całości ok 1 bar mniejsza- 12bar. B2 ma 13 bar. Może tu szukac problemu? Sprawdziłem szczelność cylindrów i za bardzo nie odbiega stronami. Dodam że mam drugi taki silnik po 12 bar na każdym garze i korekta równą 0. Nie wiem gdzie jeszcze szukac a chcialbym wiedzieć ile ten silnik jest wart.
Czy możliwe ze przez długą jazdę na tym źle ustawinym rozrzadzie co sie stało z zaworami? (Opóźniona faza względem walu)
DealMan
Sat, 08 Feb 2020 - 19:36
Ciśnienie sprężania rozjechane o 1b to żaden problem raczej, sprawdziłbym sondy.
nba
Sat, 08 Feb 2020 - 19:49
Zamień sondy stronami na sam początek i sprawdź ponownie.
marszall
Sat, 08 Feb 2020 - 20:06
Sondy były zamieniane stronami, Wtryski również. Zero poprawy
Jeszcze przypomniało mi sie ze na B1 wydech po części jest zrobiony z mniejszej średnicy bo z 43mm a na B2 jest 50mm. Ale to chyba na wyższych obrotach byłoby gorzej
DealMan
Sat, 08 Feb 2020 - 20:21
Przyjmuję że zapłon jest w nienagannym stanie
marszall
Sat, 08 Feb 2020 - 20:37
Trochę chyba nie trafiona sugestia bo świece nowe (zamienione stronami) przewody zapłonowe nowe. Cewka zapłonowy nowa ale jakas nie firmowa. Musze to jeszcze podmienić.
Ten silnik ma 3 podwójne cewki wiec raczej zaplonowka odpada.
Do tego jakby ktorys gar zle dzialal to pewnie by coś szarpalo a tu nic
mate96
Sat, 08 Feb 2020 - 22:56
Adaptacje wykasowane?
marszall
Sun, 09 Feb 2020 - 07:29
Tak adaptacje wylosowane. Za każdym razem po kasowaniu za chwile robi się -10%. W czasie jazdy jest lepiej bo ok -3%. Z doświadczenia przyjął bym ze faza rozrzadu zła ale rozrzad idealnie na znakach z blokada ustawiony
pszczelaszkov
Tue, 11 Feb 2020 - 00:23
Może jedna strona dostaje lekko olejem i wzbogaca to mieszanke.
marszall
Tue, 11 Feb 2020 - 09:24
Oleju nie bierze widac zresztą po świecach. Zastanawiam sie jeszcze dlaczego akurat na prawej glowicy (B1) jest ta niższa kompresja. Może kto planował tylko jedna głowice?
marszall
Sat, 02 May 2020 - 23:03
Temat rozwiązany!
po remoncie głowic wszystko wrociło do normy, niby wysokosci głowic te same ale widocznie jedna była mniej szczelna od odrugiej. Teraz korekty rowniutko 0 - -4%
byc może jazda na przestawionym rozrządzie na tej głowicy nie pomogła.
dodatkowo wyszło przy robocie że mam sciety klin na kole pasowym wału ale to znowu skutkuje przestawieniem rozrządu w obu głowicach wiec to chyba nie był powód
simon.pg
Sun, 03 May 2020 - 09:23
Od początku takie miałem podejrzenie,że wiąże się to z wyeksploatowanie lub usterka mechaniczna. Suma sumarum brawo....
marszall
Sun, 03 May 2020 - 10:08
Nie sprawdzalem szczelnlsci glowic ale skoro po remoncie glowic wrocilo do normy to musiala prawa byc nieszczelna. Czyli pewnie jazda na zle ustawionym rozrzadzie jej nie pomogla
DealMan
Sun, 03 May 2020 - 10:11
Klin mógł się uszkodzić podczas odkręcania kółka, częsta przypadłość, bo koła są dokręcane potężnym momentem, a później przy odkręcaniu śruba "idzie" razem z kółkiem.
marszall
Sun, 03 May 2020 - 11:14
Nie wierze w to, ale błąd popełniłem bo po zakupie ustawiałem rozrzad na znak na kole a nie na blokade - wtedy by wyszło czy był scięty. Poza tym klin jest nadciety nie z tej strony z której by sie ruszył przy odkrecaniu
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.