Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Samochód eksploatacyjny standard vs bieda klasa wyższa.
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic > Kupujemy samochód eksploatacyjny
BartWaw
Cześć czołem!
Od 5 czy 10 lat czytam forum i widziałem masę podobnych tematów ale pora założyć własny jeżeli chodzi o moje przyszłe auto. Do rzeczy, w lipcu/sierpniu wracam do kraju i będę potrzebował szybko kupić auto żeby wrócić do pracy we własnym biznesie. Samochód będzie brany na moją firmę. Budżet do 150 k. Przebieg : raz w tygodniu trasa Warszawa-Wrocław, w pozostałe dni 100 km dziennie. Diesel czy benzyna obojętnie. Sedan czy kombi obojętne. Ważne na pewno będzie wyciszenie. Poniżej moje typy oraz samochody które skreśliłem już dziś.

1. Zastanawiam się nad standardowym wyborem czyli Skoda Superb Sedan czy Kombi 2.0 Diesel ( brał bym 2.0 tsi 272 km ale obawiam się problemów z braniem oleju ) lub VW Passat 2.0 diesel. Oraz mój faworyt na tą chwilę VW Aretron.
[/b]
2. Po przejrzeniu otomoto, mobile.de ect. wpadłem jeszcze pomysł. W cenie 110-150 k można mieć używaną C klase Mercedesa lub w kwocie 150k mega podstawową wersję Mercedesa E clasy 2.0 diesel lub za 140 k podstawową wersję Merca GLC 2.0. Co z wersjami benzynowymi ze stajni mercedesa? Oczywiscie mowa tu o moim budżecie.

Odpadają : Mazda 6, KIA, Talisman, Wszelkie BMW, Lexusy, Toyota, Infiniti, Ford, Alfa ( dlatego że żonie kupuję Stelvio i nie chcę dwóch Alf w domu), Honda, Opel i Volvo. Odpada też Audi A4.

Generalnie możecie coś zaproponować ale raczej wszystko przejrzałem. Co z mojego zestawienia wychodzi najrozsądniej ? Co byście wybrali i dlaczego? Czy warto kupić Superba czy Aretron a może pakować się w E klase za 150k?

Pomocy... A i jeszcze ważne. Pytam dlatego teraz ponieważ już w kraju przed moim przyjazdem auto będzie kupione przez osoby na miejscu.

POZDRAWIAM ! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Bartek
duchu22
Mam we wroclawiu superba kombi sportline 3 po lifcie 2.0tsi 272 4x4 dsg. Dla mnie super auto, duze w srodku, bardzo dobre swiatla, silnik i naped pozwalaja na bezproblemowe przemieszczanie sie po miescie i trasie. Z LC robi 5.5 0-100 i ok 20 0-200.

Minusy. Skrzynia na D potrafi zamulic jak chcesz szybko wyprzedzic. Zawieszenie bez dcc nie ogarnia szybkiej jazdy po nierownej drodze(200+ po niemieckiej autostradzie bez problemu).
Spalanie od 8 na emeryta do 14 w niemczech. Srednie 12,5 z 5tys przebiegu. Na jazde probna zapraszam na pw.
kosmita
Z wymienionych na trasy chyba najlepsza będzie E klasa. C klasa jest ciasna, GLC jak każdy suv będzie gorzej się prowadził + gorsze osiągi niż klasyczny sedan.
BartWaw
Ok, dziś sprawdzałem.

Skoda Super 2.0 diesel ok 150 k
VW passat 2.0 diesel ok 150 k

i mercedes : https://www.mercedes-benz.pl/passengercars/...aa519e1649b8c00

Z Aretrona chyba zrezygnuje. Obecny model jest już troche na rynku i niebawem będzie lifting lub nowy model.
Honada
Ten temat to chyba żart i po prostu ma zupełnie co innego na celu (może wypchnięcie Klasy E Mercedesa ze stocku bo nowy model lada moment)

A do tego jeszcze "Aretron"? Ciekawe...

Niby najbardziej interesuje Cię Arteon a po dniu z niego rezygnujesz, bo "jest już trochę na rynku". Tylko że Arteon jest najkrócej na rynku ze wszystkich modeli wymienionych przez Ciebie. Facelifting jest lada moment więc co za problem? Poczekaj albo licz się z jakąś stratą. Nie zarobisz na zakupie auta. Tym bardziej, że możesz negocjować teraz cenę Arteona z uwagi na zbliżający sie FL.

A kupno teraz Klasy E to dopiero strata "kasy", bo lada moment będzie model po bardzo poważnej modernizacji. Arteon to tylko "liźnięty" będzie na tle tego, co zmieni się w Klasie E.

lightman
Aretron co to takiego?
Tommo
CYTAT(lightman @ Sun, 09 Feb 2020 - 09:56) *
Aretron co to takiego?

Może chodzi o badanie reakcji na nową nazwę produktu i analiza przyjęcia na rynku? biggrin.gif
Patee
ArEtron to chyba jakaś elektryczna wersja wink.gif
CrocodileReggae
Nowe 2.0 tsi nie piją oleju... nawet przy dynamicznej jeździe.
Wlewam to co zostaje z wymiany - ok 0,5l... na 15tkm.

W superbie 280KM 4x4 MY 2018 ale jeszcze przedlift bez gpf i na dq250 6b:
spalanie bardzo zależne od stylu jazdy... mi średnio wychodzi 14l - 95proc trasy, styl madmax.
Ale jadąc przepisowo i bez pajacowania da się zejść do 8l na drogach krajowych. Tempomat 140 wg gps to ok 11l.

Nowy superb ma dsg 7b. Pewnie jest trochę ciszej i oszczędniej... ale na pewno nie będzie to poziom e klasy.

2.0d w mb w połączeniu z 9gtronic to chyba na trasę jest bezkonkurencyjny wybór obecnie. Niskie spalanie, cisza i komfort.

Poziom emocji w 2.0tsi z dsg i dcc po programie na 350KM inny niż w mb ale pytanie co komu potrzebne...

Maciek1234
Kupowanie używanego Mercedesa, tuż po zakończeniu gwarancji producenta to proszenie się o kłopoty...

Aretrona (biggrin.gif) 272KM za 150k brutto się nie kupi, co najwyżej jakieś podstawowe 190KM, a takiego zje na śniadanie z łatwością Talisman 225KM. Do tego Renówka również wygląda jak 4-drzwiowe coupe.

CYTAT(CrocodileReggae @ Sun, 09 Feb 2020 - 16:02) *
Nowy superb ma dsg 7b. Pewnie jest trochę ciszej i oszczędniej... ale na pewno nie będzie to poziom e klasy.
w obecnych czasach, w tej klasie aut, dźwięk silnika przy żadnej prędkości nie przedostaje się do wnętrza. Hałas 'robią' opływ powietrza i szumy od podwozia. Czy będzie dłuższa, czy krótsza skrzynia biegów, czy dodatkowy bieg, to nie ma znaczenia. Dzisiejsze skrzynie mają tyle biegów, bo elektronika jest na tyle szybka, żeby dobrać odpowiedni bieg, przy danym obciążeniu, mając do dyspozycji mały, turbodoładowany silnik z bardzo wąskim zakresem obrotów użytecznych (2-5krpm).

A, btw - na czarnej liście nie znalazł się Peugeot 508 biggrin.gif Najmłodszy i najnowocześniejszy samochód w segmencie D.

https://www.otomoto.pl/oferta/peugeot-508-g...html#6401d517f8

full opcja, 225KM, gwarancja fabryczna - i mieści się w budżecie biggrin.gif
_adams_
Widziałem ostatnio i jest to ciekawie auto, ale pytanie jak tym się podróżuje po trasie? Z drugiej strony w tej kasie można już nabyć A7 2.0T 2016r z roczną gwarancją, komfort jak mniemam chyba nieco wyższy, również od Talizmana wink.gif

Temat trochę z d... Kupujesz samochód dla siebie za pomocą forum i osoby trzeciej...? rolleyes.gif Nie myślałeś żeby wsiąść i pojeździć tym i owym?

Kobietę też Ci ktoś na forum wybierze?
Maciek1234
CYTAT(_adams_ @ Mon, 10 Feb 2020 - 13:28) *
Widziałem ostatnio i jest to ciekawie auto, ale pytanie jak tym się podróżuje po trasie?
pewnie jak nowoczesnym autem segmentu D wink.gif

CYTAT(_adams_ @ Mon, 10 Feb 2020 - 13:28) *
Z drugiej strony w tej kasie można już nabyć A7 2.0T 2016r z roczną gwarancją, komfort jak mniemam chyba nieco wyższy, również od Talizmana wink.gif
4-letnie Audi A7.. realny przelot 100-120kkm... naprawdę tłusty serwis się szykuje i tłusta faktura z ASO (amortyzatory, hamulce, olej w skrzyni, zapewne opony do wymiany, bo gdzieś tak to się robi przy tym przebiegu). To oczywiście przy założeniu, że chcesz zachować fabryczną gwarancję, którą w pakiecie dodatkowym wykupił poprzedni właściciel. Ale można olać i serwisować 'u zaprzyjaźnionego mechanika' biggrin.gif

W takiej 4-letniej używce masz wysokie ubezpieczenie, gorszy leasing, brak możliwości najmu długoterminowego, czy atrakcyjnego programu serwisowego.

Poza tym, Talisman będzie odrobinkę szybszy, ale w sumie to bez znaczenia. Jak ktoś ulega magii znaczka, to nic go nie przekona.
stef
Chytrze z tym żeby nie było dwóch Alf w domu wink.gif
Honada
Chytrze, bo właśnie Stelvio byłoby dobrą opcją pod względem stawianych wymogów i ceny wink.gif
szybciutki
Dołóż do CLA 35 AMG IMO.

Wygoda wystarczająca, najładniejsza buda na rynku, znośna na trasie, mega trzyma wartość.

Taką sztukę wydaliśmy w styczniu:

To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.