Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Komfortowy ale szybki 100-130k
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic > Kupujemy samochód eksploatacyjny
Bartq
Powoli przymierzam się do sprzedaży swojej jedynki 120d w coupe z 2011r.
Generalnie mam bardzo mieszane uczucia odnośnie tego samochodu, z jednej strony bardzo ekonomiczny, w miarę dynamiczny i ładny z zewnątrz. Z drugiej moja sztuka nie była cukierkiem co się okazało po kupnie, także w ciągu ostatniego roku co jakis czas musiałem zostawiać ją z, co prawda niedużymi, jednak irytującymi usterkami u mechanika. Poza tym wyciszenie tego samochodu to jakiś żart, automat mułowaty, a audio zostawia sporo do życzenia.
Tyle słowem wstępu biggrin.gif

Szukam obecnie auta, milion pomysłów na minutę, dość komfortowego daily, jednak nie kanapowego dziadkowozu.
Budżet - ruchomy, planuję leasing na JDG, około 100-130 tys. Jeżeli będzie coś wartego rozważenia w odrobinę wyższym budżecie - chętnie.
Autem jeżdżę około 60% czasu drogami szybkiego ruchu, 40% po mieście. Miesięcznie około 2000km.
Z moich wymagań to, musi mieć więcej niż 2 miejsca, być dobrze wyciszony przy prędkościach 160-170km/h, bez trzeszczących plastików w środu i z dobrym car audio, tak że wsiadając do niego na godzinę po pracy można się odprężyć.
Ważne żeby był bardziej dynamiczny niż obecna 177 konna jedynka, dobrze się prowadził i dawał jednak frajdę z jazdy. Skrzynia preferowałbym jakiś szybki automat, ale manualem również nie pogardzę. Awaryjność, wiadomo jak najmniejsza, bo samochód jest mi codziennie potrzebny oraz żeby nie zabijał kosztami eksploatacji.
Raczej szukam czegoś rozmiarowo kompakt/coupe/sedan segment D.

Przeglądnąłem masę ofert, przeczytałem chyba cały ten dział oraz "chcę kupić auto" i totalnie nie wiem na co warto patrzeć.
Samochód używany jak najbardziej wchodzi w grę, ale myślę, że max 3-4 letni.
Do tej pory rozstrzał jest olbrzymi od golfa R 7, po jakies lexusy is 200t.

Liczę na waszą pomoc.


Krisu_K13TL
Infiniti q50?

https://www.otomoto.pl/oferta/infiniti-q50-...html#717b3e16bd

https://www.otomoto.pl/oferta/infiniti-q50-...html#a97ea67753

https://www.otomoto.pl/oferta/infiniti-q50-...html#a97ea67753

Totalnie przykładowe oferty, można albo 2.0t, albo 3.0t i to już jedzie... wink.gif

Maciek1234
Talisman 225. Nowy, 3 letnia gwarancja, przeglądy w cenie, mając 130k brutto można przebierać i wybrzydzać. Nie znajdziesz nic lepszego. Chyba, że zrezygnujesz nieco z komfortu, to jest Megane RS - 280-300KM.
adamlass
Gdzie jest Talisman, a gdzie jest Q50 blink.gif
Widziałem, że został jeszcze egzemplarz nowego Q50 bodajże za 130 k.
monev
Może Kia Stinger w GT-Line? Nieźle się prezentuje, napęd na tył, ~250km (około bo z tego co wiem, gdy właściciele sprawdzali swoje auta na hamowni to one niekoniecznie tę serię trzymały), sporo udogodnień w wyposażeniu (Kia nie daje tak wielu możliwości konfiguracji jak niemieccy producenci, więc GT-Line już jest wyposażone praktycznie na full), ładne wnętrze.
Honada
KIA Stinger 2.0 T-GDI zaraz zniknie z rynku więc trzeba sie pospieszyć. Tak przynajmniej twierdzą w Kii.
prez_s
[quote name='monev' date='Wed, 05 Feb 2020 - 14:54' post='1342873']
Może Kia Stinger w GT-Line? Nieźle się prezentuje, napęd na tył, ~250km (około bo z tego co wiem, gdy właściciele sprawdzali swoje auta na hamowni to one niekoniecznie tę serię trzymały), sporo udogodnień w wyposażeniu (Kia nie daje tak wielu możliwości konfiguracji jak niemieccy producenci, więc GT-Line już jest wyposażone praktycznie na full), ładne wnętrze.
[/q
Można dostać w takim budżecie?
monev
Tak, nowy jest katalogowo za ~136k netto, minus ewentualny nie za duży raczej rabat. A używki odpowiednio tańsze, wiadomo.
pawel934
CYTAT(monev @ Wed, 05 Feb 2020 - 19:48) *
Tak, nowy jest katalogowo za ~136k netto, minus ewentualny nie za duży raczej rabat. A używki odpowiednio tańsze, wiadomo.


Netto smile.gif
_adams_
Jeśli nowy to chyba warto naciągnąć budżet,pod warunkiem że auto się podoba - trzeba się przejechać. Biorąc nowe masz spokój z wydatkami na awarie, ale dojdzie serwis który w przypadku niektórych marek wcale nie musi być tańszy wink.gif

w 140k to już chyba Superb 280KM się łapie. Nie wiem czy to jest komfortowe?

Ile lat planujesz finansowanie?
Maciek1234
CYTAT(adamlass @ Wed, 05 Feb 2020 - 15:47) *
Gdzie jest Talisman, a gdzie jest Q50 blink.gif
wymiary takie same, Talisman ma więcej mocy i waży 200kg mniej.
KrisC
Talisman to jakiś żart, ale napisał to człowiek co Insignię poleca na tor to weźcie pod uwagę smile.gif Może A6 C7 trafisz w 3.0tfsi? Szybka skrzynia, komfort i wyciszenie świetne, silnik trwały i rozwojowy, tylko nie wiem jak z podażą na rynku.
Maciek1234
A6 C7 3,0tfsi to nawet nie jedzie.

Za 135k kupujesz M5 F10
https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-m5-m5-man...html#9ed755fdb4

Krisu_K13TL
CYTAT(Maciek1234 @ Thu, 06 Feb 2020 - 07:39) *
wymiary takie same, Talisman ma więcej mocy i waży 200kg mniej.


Sądzę, że po e82 talisman zachwyci układem kierowniczym i prowadzeniem wink.gif

Kolejny problem renault jest taki, że to co dla nich jest sufitem w kwestii mocy dla innych (w tym Infiniti) jest podłogą...

monev
CYTAT(pawel934 @ Wed, 05 Feb 2020 - 23:10) *
Netto smile.gif


Autor pisze o leasingu i JDG, także zakładam, że operuje cenami netto wink.gif A nawet jeśli nie i mowa o cenach i budżecie brutto, to tak czy siak używkę można za to kupić.


CYTAT(Bartq)
Awaryjność, wiadomo jak najmniejsza, bo samochód jest mi codziennie potrzebny oraz żeby nie zabijał kosztami eksploatacji.
Raczej szukam czegoś rozmiarowo kompakt/coupe/sedan segment D.

CYTAT(Maciek1234)

rolleyes.gif
rwtnt
m5 z kanady smile.gif i koszty serwisowe zabijające smile.gif raczej autor podaje ceny netto, bo połowa vatu przy racie leasingowej to tak wiele nie stanowi.
Bartq
Siema Krisu
Dzięki wszystkim za odpowiedzi!
Kwoty podałem brutto, nie jestem vatowcem. Gdyby jednak było warto myślę że moge delikatnie naciągnąć budżet.
Q50s widziałem wczoraj na parkingu, prezentuje się super. 3.0t są ze Stanów, także pewnie ciężko będzie znaleźć coś co nie jest przystankiem.
A6c7 ciekawa opcja, chyba za duże dla mnie.
Stinger też fajne autko, dużo ich ostatnio widuje. Chociaż kusi 3.3gt tylko budżet trzeba konkretnie zwiększyć, co chyba narazie odpada.
Z renault to tylko meganka rs mi się podoba. Talisman raczej nie.
Myślałem o leasingu na 36mcy z jakąś wpłata typu 20% i podobnym wykupem.

Co do m5 to zostawię bez komentarza xd
Mateo010
Skoro została wspomniana Megane RS to może nówka funkiel Hyundai i30N, może być tylko troszkę zbyt mało komfortowy. Ale podobno liftback jest wygodniejszy niż hatchback smile.gif
Maciek1234
CYTAT(Krisu_K13TL @ Thu, 06 Feb 2020 - 09:23) *
Sądzę, że po e82 talisman zachwyci układem kierowniczym i prowadzeniem wink.gif

Kolejny problem renault jest taki, że to co dla nich jest sufitem w kwestii mocy dla innych (w tym Infiniti) jest podłogą...
po 10-letnim BMW, każdy nowy samochód zachwyci prowadzeniem.

No tak, do 211-konnego Q50 można przykleić znaczki 3.0t i już czujesz się, jak właściciel 316i ze znaczkiem ///M. Co ma piernik do wiatraka? Talisman jest szybszy, nowszy (a nawet: nowy), lepiej wyposażony, lepiej się prowadzi - to są mierzalne fakty.


burski
Giulia ze stocku.
ju-by
Obecnie FCA ma na stoku sporo ciekawych egzemplarzy Alfa Romeo Gulia 2,0T 280 2019 a nawet 2018 zarówno RWD jak i AWD. Moim zdaniem to ciekawa opcja, 211 konne Q50 fajnie wygląda, ale jedzie przeciętnie. Lexus IS 200t/300 już mocno wiekowy i ma sens jako hybryda, bo jedzie niewiele gorzej a jest dużo sensowniejszy w eksploatacji.
Honada
Dobry timing bo też miałem proponować Giulie.
Patee
Co do niezawodności mogę się wypowiedzieć w temacie Talismana na podstawie prawie dwóch lat używania / 37tys. km przebiegu (Grandtour w wersji Initiale Paris)

Awarie - wymiana akumulatora na gwarancji, teraz coś świruje czujnik martwego pola w prawym lusterku.

Łącznik prawy przedniego stabilizatora umarł po 33 tys km (felgi 19, opona 245/40/19).

Eksploatacja - komplet klocków starcza niecale 20tys km (dość dynamiczna jazda).

Połączenie EDC i hamulca postojowego bardzo słabe, ciężko ruszyć dynamicznie a bez szarpnięcia.

Wyciszenie niezłe, audio niby BOSE, ale szału nie ma, jest poprawnie - B&O w naszym Audi A5 zjada to to na śniadanie.

Generalnie założenia przy kupnie były jak autora. Cena 131 tys zł brutto za wersje Initiale Paris z 200 konna benzynam w tym 5 lat gwarancji (120tys km limit) i bezplatne przeglady na ten czas

PS. Nie bardzo rozumiem co jest nie tak wg niektórych z układem jezdnym Talismana. Moim zdaniem nie odstaje od swoich konkurentów, a czasami się wybija. Mówią o swojej wersji z 4Control i 245/40/19.
kosmita
BMW F30 330d albo F20 135i
Bartq
Kierując się waszymi sugestiami, posiedziałem trochę na otomoto.
Narazie moje top 3 to
1. infiniti q50s - o ile znajdę auto importowane z usa po nie dużej szkodzie, a nie totalnego szrota.

2. bmw 135i - najbardziej miejskie ze wszystkich, m140i używki są po około 160 tys, trochę za dużo. niestety jest ich bardzo mało, łatwiej chyba o 235/240i.
ma ktoś jakieś doświadczenie odnośnie n55/b58? warto myśleć ewentualnie o

3. stinger 2.0 gt line, używka lekko ponad budżet, ale są dobrze wyposażone, i łatwo sprawdzić historię.

f30 330/335d sedan z polskiego salonu jest na otomoto jeden, chociaż całkiem ciekawy, tylko nie za abrdzo wierzę w przebieg 33 tys w rawie 3,5 rocznym dieslu biggrin.gif

giulia veloce - bardzo fajne ale uzywki z 2018 to kost okolo 180k, czyli nie moj obecny budżet
monev
Zamiast Giuliii Veloce możesz jeszcze obejrzeć niższą wersję, 200-konną Super, która prędzej zmieści się w budżecie. Silnikowo wersje 200 i 280-konne różnią się rzekomo tylko mapą, więc jeśli te 200km byłoby za mało to mógłbyś jakiegoś boxa ogarnąć w pewnym momencie. Ale to jest temat do doczytania, bo nie wiem czy to jest na 100% prawda.
kompot
CYTAT(monev @ Sat, 08 Feb 2020 - 14:41) *
Zamiast Giuliii Veloce możesz jeszcze obejrzeć niższą wersję, 200-konną Super, która prędzej zmieści się w budżecie. Silnikowo wersje 200 i 280-konne różnią się rzekomo tylko mapą, więc jeśli te 200km byłoby za mało to mógłbyś jakiegoś boxa ogarnąć w pewnym momencie. Ale to jest temat do doczytania, bo nie wiem czy to jest na 100% prawda.

Ja z kolei słyszałem, że tak było tylko w pierwszym roku produkcji, ale też się chętnie doedukuję czy to prawda.
adamlass
CYTAT(Bartq @ Sat, 08 Feb 2020 - 15:12) *
Kierując się waszymi sugestiami, posiedziałem trochę na otomoto.
Narazie moje top 3 to
1. infiniti q50s - o ile znajdę auto importowane z usa po nie dużej szkodzie, a nie totalnego szrota.


Nie myślałeś o wersji hybrydowej 3.5 V6? Jest na otomoto teraz kilka egzemplarzy używanych, które zmieszczą się w budżecie, a które są z polskiej dystrybucji.
CrocodileReggae
Hybryda q50 ma bagażnik matiza.
Zasadniczo jak na hybrydę... nie jest oszczędne.
Plus za bezproblemowe 3.5 v6 na mpi.
kosmita
Nie wiem czy to ma znaczenie, ale jak jeździłem Stingerem 2.0 to palił tyle co bmw 135i (średnie 12,5l/100km)
PietereQ
CYTAT(monev @ Sat, 08 Feb 2020 - 15:41) *
Zamiast Giuliii Veloce możesz jeszcze obejrzeć niższą wersję, 200-konną Super, która prędzej zmieści się w budżecie. Silnikowo wersje 200 i 280-konne różnią się rzekomo tylko mapą, więc jeśli te 200km byłoby za mało to mógłbyś jakiegoś boxa ogarnąć w pewnym momencie. Ale to jest temat do doczytania, bo nie wiem czy to jest na 100% prawda.


+1

Remap na 300 koni albo wgranie mapy z Veloce - temat już dawno ogarnięty u nas, łącznie z trybem Race z Quadrifoglio, do zwykłych Giulii. Pełno informacji jest na alfaholikach.
Stander_M
CYTAT(CrocodileReggae @ Sun, 09 Feb 2020 - 18:04) *
Hybryda q50 ma bagażnik matiza.
Zasadniczo jak na hybrydę... nie jest oszczędne.
Plus za bezproblemowe 3.5 v6 na mpi.


Bagażnik jest mały ale bez przesady na weekend pakowaliśmy się z dziećmi w 4 os bez problemu. Średnie spalanie bez oszczędzania z 30 tkm miałem 9.1 więc jak na 354 km v6 z awd rewelacja co ciekawe jazda w korkach obniżała średnią. Samochód ma tylko jeden mankament głośny na trasie ale miałem to pomiędzy a6c7 3.0 bit z podwójnymi szybami i 740d więc punkt odniesienia też wymagający.
Bartq
A jak wyglądają koszty eksploatacyjne Q50 w hybrydzie?

Alfy 2.0 200hp z otomoto, to jakes flotowe bieda wersje same, chociaz jak ise pojawi cos ciekawego to tez temat warty zbadania.

W najblizszych dniach zamierzam odwiedzic salony Kia, Infiniti, Alfy i może jeszcz zobaczę nowego forda st i meganke rs. Ciekawy jestem jakości wykonczenia. Może jakies jazdy testowe ogarne.
Stander_M
Poniżej koszta serwisów Infiniti q50

Pierwsza tabelka do 2.0t, druga do Hybrydy.

Przegląd po 20 000 km lub 12 Mies. 975,61 1 200,00
Przegląd po 40 000 km lub 24 Mies. 1 487,80 1 830,00
Przegląd po 60 000 km lub 36 Mies. 1 975,61 2 430,00
Przegląd po 80 000 km lub 48 Mies. 1 487,80 1 830,00
Przegląd po 100 000 km lub 60 Mies. 2 471,54 3 040,00
Przegląd po 120 000 km lub 72 Mies. 2 487,80 3 060,00
Przegląd po 140 000 km lub 84 Mies. 1 211,38 1 490,00
Przegląd po 160 000 km lub 96 Mies. 1 487,80 1 830,00
Przegląd po 180 000 km lub 108 Mies. 2 211,38 2 720,00
Przegląd po 200 000 km lub 120 Mies. 3 552,85 4 370,00
Przegląd po 220 000 km lub 132 Mies. 975,61 1 200,00
Przegląd po 240 000 km lub 144 Mies. 2 487,80 3 060,00
Przegląd po 260 000 km lub 156 Mies. 1 211,38 1 490,00
Przegląd po 280 000 km lub 168 Mies. 1 487,80 1 830,00
_____________

Przegląd po 15 000 km lub 12 Mies. 902,44 1 110,00
Przegląd po 30 000 km lub 24 Mies. 1 414,63 1 740,00
Przegląd po 45 000 km lub 36 Mies. 975,61 1 200,00
Przegląd po 60 000 km lub 48 Mies. 1 723,58 2 120,00
Przegląd po 75 000 km lub 60 Mies. 902,44 1 110,00
Przegląd po 90 000 km lub 72 Mies. 3 723,58 4 580,00
Przegląd po 105 000 km lub 84 Mies. 902,44 1 110,00
Przegląd po 120 000 km lub 96 Mies. 1 804,88 2 220,00
Przegląd po 135 000 km lub 108 Mies. 902,44 1 110,00
Przegląd po 150 000 km lub 120 Mies. 2 390,24 2 940,00
Przegląd po 165 000 km lub 132 Mies. 902,44 1 110,00
Przegląd po 180 000 km lub 144 Mies. 3 211,38 3 950,00
Przegląd po 195 000 km lub 156 Mies. 902,44 1 110,00
Przegląd po 210 000 km lub 168 Mies. 2 390,24 2 940,00

Z lewej netto, z prawej brutto
stef
CYTAT(Bartq @ Tue, 11 Feb 2020 - 09:44) *
W najblizszych dniach zamierzam odwiedzic salony Kia, Infiniti, Alfy i może jeszcz zobaczę nowego forda st i meganke rs. Ciekawy jestem jakości wykonczenia. Może jakies jazdy testowe ogarne.


Wątpię czy znajdziesz jeszcze Q50 w salonie. Chyba tylko Q30 i QX60 zostały.
Bartq
Bylem dzis w kilku salonach, ogladalem Focusta ST, Leona Cupre, Stingera GT, Infiniti Q50s i Q60s.
Focus w miare ok, Leona to jakis plastik totalny.
Stinger bardzo ciekawa opcja.
Ale Infiniti... kurde ale te auta są swietnie wykonczone. Jezdzilismy chwile Q60S. 405 koni daje rade mocno. Tylko budzet trzeba by bylo sporo przesunac do góry.
Jest dylemat..
Stander_M
Znajdź q50s awd hybrid lekko używaną sztukę, ja sprzedałem bezwypadkowy z przebiegiem 40 tkm z 2016 roku za 140 brutto z fakturą ponad rok temu więc napewno się da. Poszukaj też na ifans
kinko
Ostatnio też rozmyślałem nad tym Infiniti, ale wygrało BMW przez sympatię do marki i o wiele lepszą skrzynie automatyczną.
Polecam się przejechać, bo jest przepaść wink.gif Aczkolwiek nie można odjąć Infiniti, że to całkiem fajne auto i jak zauważyłeś, bardzo dobrze wykonane.
Bartq
Które modele rozważałeś kinko? Dużo jeździłem F30 328 i 335i mojej mamy i przyszłej teściowej XD. Po dzisiejszej przejażdżce Q60s nie wydaje mi się żeby różnica była aż tak duża, może przez sporo większą moc. Za to jeżeli chodzi o jakość wykonania wnętrza, to bezkonkurencyjne jest infiniti. Nie licząc ich tabletów biggrin.gif

Olbrzymi minus hybrydy jest dla mnie taki, że w lecie często potrzebuję wyskoczyć na pół dnia na deskę, a tu się po prostu nie zmieści do bagażnika ze względu na brak składanej tylnej kanapy...
kosmita
Bartq, na deskę to żaden sedan nie jest dobry wink.gif
Blaid
[OT] Jak można w 2020 wypuszczać sedana bez składanej tylnej kanapy...

a potem lament, że sedany umierają i wszyscy kupują suvy
Stander_M
CYTAT(Blaid @ Thu, 13 Feb 2020 - 08:23) *
[OT] Jak można w 2020 wypuszczać sedana bez składanej tylnej kanapy...

a potem lament, że sedany umierają i wszyscy kupują suvy


W wersji hybrydowej są tam baterie, każda inna wersja q50 ma składane siedzenia
kinko
CYTAT(Bartq @ Wed, 12 Feb 2020 - 20:00) *
Które modele rozważałeś kinko? Dużo jeździłem F30 328 i 335i mojej mamy i przyszłej teściowej XD. Po dzisiejszej przejażdżce Q60s nie wydaje mi się żeby różnica była aż tak duża, może przez sporo większą moc. Za to jeżeli chodzi o jakość wykonania wnętrza, to bezkonkurencyjne jest infiniti. Nie licząc ich tabletów biggrin.gif

Olbrzymi minus hybrydy jest dla mnie taki, że w lecie często potrzebuję wyskoczyć na pół dnia na deskę, a tu się po prostu nie zmieści do bagażnika ze względu na brak składanej tylnej kanapy...


Rozważałem gołe G20 i mocno skonfigurowane F30 LCI, padło na to drugie.
Dla mnie różnica jest ogromna, skrzynia od Zf w BMW już w serii działa pięknie.
Ja jeszcze przy okazji chipsa dostałem jakiś lepszy soft do skrzyni to już w ogóle można się zakochać smile.gif
Bartq
A jeździł ktoś z was m235/240i?
Daja radę tam bezramkowe szyby jeżeli chodzi o ciszę w środku?
W Q60 mimo braku ramek przy 160 było bardzo przyjemnie
szybciutki
CYTAT(Bartq @ Fri, 14 Feb 2020 - 06:15) *
A jeździł ktoś z was m235/240i?
Daja radę tam bezramkowe szyby jeżeli chodzi o ciszę w środku?
W Q60 mimo braku ramek przy 160 było bardzo przyjemnie


Jest ok. Miałem 3GT, teraz 4GC, jest mega spoko.

Mamy na produkcję nowych sztuk minimum 26% rabata.

Na 4GC 440i 32%.

Rozważ G20 18i fabrycznie nową. Po programie będzie z 300km, a samochód z mpakiem kosztuj 135k rolleyes.gif
Bartq
CYTAT(szybciutki @ Sun, 08 Mar 2020 - 05:08) *
Jest ok. Miałem 3GT, teraz 4GC, jest mega spoko.

Mamy na produkcję nowych sztuk minimum 26% rabata.

Na 4GC 440i 32%.

Rozważ G20 18i fabrycznie nową. Po programie będzie z 300km, a samochód z mpakiem kosztuj 135k rolleyes.gif

318i 156 koni sama mapa na 300?? Te nowe trojeczki są bardzo fajne w środku. Porównywałem tez nowe m135 do A45s, to bmw lepiej wykonane. Chociaż wrażenia z jazdy A45s mega
PatLove
Podepnę się pod temat, gdyż poszukuję czegoś podobnego, z tym ze chyba większego. U mnie warunkiem jest AWD, nie starszy niż 2017 i sedan. Myślałem o BMW G30 (miałem F10) albo MB w213, co myślicie? Co ewentualnie jeszcze wziac pod uwagę? Budżet max 135k pln brutto i pełna f-vat.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.