Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: 1.9 TDI czy 1.8 t pod 300 hp
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Chcę kupić auto, kupiłem auto
Triace
Witam, mniej więcej zdecydowałem typ auta którego będę szukał. Teraz kwestia kosztów modyfikacji. Jak w praktyce cenowo wygląda uzyskanie z 1.8t 300 z delikatnym plusem i tak samo dla 1.9 TDI Asz/arl. Drugie pytanie dla użytkowników takich samochodów, szczególnie w wersjach z napędem. Jakie czasy na 1/4 0-100 robią a3/leony/tt/golfy z tymi silnikami i takimi mocami
spychu
Robia czasy gorsze w porownaniu z Ibizami 1.8 / 1.9 o tej samej mocy wink.gif

Kupujac full serie i robiac wszystko od zera szykuj +/- 15k za 300 z plusem i to pod warunkiem, ze nie otwierasz silnika, oczywiscie mowie o wszystkim nowym jak chociazby fabrycznie nowa sprezarka, wydech czy cooler bez lepienia z tego co znajdziesz na smietniku za rogiem, wtryski i pompa wyjete z pudelka, sprzeglo itd
Miloszz
A nie lepiej Mitsubishi Colta CZT 1,5T 150? po sofcie 200 koni, przy 250 z uwagi na to że jest mega lekki ok 1 tony, robi jak chce 300 konne auta.
Do tego będzie młodszy i w lepszym stanie niż niemieckie zajechane klasyki typu golfy, A3, Ibizy stargane itd z ogromnym nalotami.
Fawor
CYTAT(spychu @ Thu, 30 Jan 2020 - 15:52) *
Robia czasy gorsze w porownaniu z Ibizami 1.8 / 1.9 o tej samej mocy wink.gif

Kupujac full serie i robiac wszystko od zera szykuj +/- 15k za 300 z plusem i to pod warunkiem, ze nie otwierasz silnika, oczywiscie mowie o wszystkim nowym jak chociazby fabrycznie nowa sprezarka, wydech czy cooler bez lepienia z tego co znajdziesz na smietniku za rogiem, wtryski i pompa wyjete z pudelka, sprzeglo itd

albo kupić gotowca smile.gif
done4
1,9 TDI 300hp puszcza trochę dyma. smile.gif
Chester
Polecam szukać gotowca. Niedawno sprzedałem ibize 6l na gwincie kw, dużym turbo, fmic, wydechu, hamulcach z cupry itp bajerach, z potencjałem na 300KM (brakowało tylko wtryskow) za niewiele ponad 10k.
M4C13K
To serio jest porownywalne? Pytam z czystej ciekawosci, wydaje mi sie, że 300 kucy ze starego 1.9 na gnoj to jest dramat, chociazby jesli chodzi o zakres uzytecznych obrotow, czy sie mylę?
bolus1
CYTAT(M4C13K @ Mon, 10 Feb 2020 - 19:47) *
To serio jest porownywalne? Pytam z czystej ciekawosci, wydaje mi sie, że 300 kucy ze starego 1.9 na gnoj to jest dramat, chociazby jesli chodzi o zakres uzytecznych obrotow, czy sie mylę?


się mylisz smile.gif
ledziu
CYTAT(bolus1 @ Mon, 10 Feb 2020 - 21:53) *
się mylisz smile.gif

Lubie te pomyłki wink.gif . Ostatnio miałem okazje się czymś takim przejechać i w porównaniu do pbt/r6/v8 fuj... biggrin.gif
Tommo
Kultura jazdy 1.9 TDI jest...wróć, nie ma żadnej kultury smile.gif Choć niektórzy lubią jak im główkę przez chwilę wychyla.
Mis
CYTAT(M4C13K @ Mon, 10 Feb 2020 - 19:47) *
To serio jest porownywalne? Pytam z czystej ciekawosci, wydaje mi sie, że 300 kucy ze starego 1.9 na gnoj to jest dramat, chociazby jesli chodzi o zakres uzytecznych obrotow, czy sie mylę?

Nie mylisz się, 300hp 1.9tdi na co dzień to wieczne usterki, dym, niska żywotność pompek/wałka, niska kultura pracy, problemy z odpalaniem na big pompkach, zakres obrotów kiepski, a reakcja na pedał gazu to kabaret. Sensowny setup to wstające i reagujące na pedał bezdymne 230hp dmuchające 2bary max na seryjnych AL pompkach. smile.gif
bolus1
CYTAT(Mis @ Tue, 11 Feb 2020 - 23:53) *
Nie mylisz się, 300hp 1.9tdi na co dzień to wieczne usterki, dym, niska żywotność pompek/wałka, niska kultura pracy, problemy z odpalaniem na big pompkach, zakres obrotów kiepski, a reakcja na pedał gazu to kabaret. Sensowny setup to wstające i reagujące na pedał bezdymne 230hp dmuchające 2bary max na seryjnych AL pompkach. smile.gif


akurat doświadczenie zdecydowanie więcej mam z VP :> 280 "bezdymnego"(nie 0 dymu, ale widać kto za nami jedzie..) wiadomo że reakcja na gaz nie jest jakaś super. a zakres obrotów? no chyba nikt się nie spodziewa że diesel się będzie 7k rpm kręcił smile.gif ale od 2.5 do tych 4.5 ma się pełno NM do zabawy.. jak komuś nie przeszkadza klekot i specyficzny zapach to jest to fajna i BEZAWARYJNA opcja wink.gif (?) i dalej ja to porównuje z 1.8t zrobionym na podobne moce a nie jak kolega wyżej z v6 czy nawet v8 biggrin.gif. Każda potwora znajdzie swojego amatora(armatora). Wiele 1.8T pod 300 wystrojonych w taki sposób albo na tak gównianych turbinach jeździ że tam zakresy mocy też bez rewelacji. Wszystko ma swoje zalety. Jak miałbym rzeźbić znów jakiegoś Leona/a3/golfa/octavie/toledo czy inne ustrojstwo popularne i WIEM że nie chce więcej niż te 300 to raczej bym poszedł w diesla. Obojętnie czy to PD czy VP z PD jest problem znaleźć kogoś jak mówisz MIŚ kto zrobi te pompki na tyle że będzie to działać cały czas a nie tylko WOT.
milosik
Mógłbyś bolus1 podpowiedzieć jeszcze jak to wygląda kosztowo 280ps jeżeli gadamy o tdi vp i ty misiu jakie koszta +- 230ps pd?
bolus1
CYTAT(milosik @ Sat, 15 Feb 2020 - 20:35) *
Mógłbyś bolus1 podpowiedzieć jeszcze jak to wygląda kosztowo 280ps jeżeli gadamy o tdi vp i ty misiu jakie koszta +- 230ps pd?


Zależy od bazy tego co masz i szczęścia. Bo np. w vp musisz zmienić pompę albo jej bebechy i tu opierasz się na używanych gratach które mogą okazać się śmietnikiem z przebiegiem 3000000km. Zakładając że jesteś rozsądnym kierowca i masz zdrowy słupek jakiegoś ASV to koszta turbo/dp/fmic/pompa/wtryski/sprzęgło/program. Nic nie robiąc sam tylko dając do zew firmy to pewnie 10.000zl będzie lekko. Samochód będzie przyspieszać ale nie będzie hamować niestety układy hamulcowe w samochodach z Vp to jest ogromny żart. Już te największe używane w S3 to też jest żart przy mocach zbliżających się do 300. To jest fajne neverending story. W Pd koszta są podobne ale znaleźć samochód który nie będzie wymagał "tulejowania" gniazd pompek co za tym idzie zdjęcia głowicy itd itp będzie ciężko. Ekonomicznie to najlepiej jest kupić zdrowa serie jakiegoś arl/bpx czy amk/apy/bam zrobić program i być zadowolony.
Chester
Z zakresem obrotów i reakcją na gaz nie ma tragedii https://files.fm/f/g72c4ry7 auto służyło mi przez kilka lat i zupełnie nie dotykałem silnika.
Wiadomo to stary klekot więc do pracy dzwięku traktora i specyficznego zapachu trzeba się przyzwyczaić.
milosik
CYTAT(milosik @ Sat, 15 Feb 2020 - 20:35) *
Mógłbyś bolus1 podpowiedzieć jeszcze jak to wygląda kosztowo 280ps jeżeli gadamy o tdi vp i ty misiu jakie koszta +- 230ps pd?

Dzięki za zarys kosztów. Z hamulcami wiadomo, wrzuciłem do s6 c5 zacisk a8 d3 tarcza a7 i skuteczność lepsza ale im dalej w las...
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.