Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Oringowanie bloku
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
mlody1921
Witam jako ze mój szlifierz takich rzeczy nie robił a zrobi co mu podam czy ktoś mi może podpowiedzieć:
-jakiego drutu urzyć(nierdzewka np.migomatu ponoć, albo struna z pianina)
-jakiej średnicy
-jaki rowek trzeba zrobić w bloku ?

uszczelka papierzak 1,5mm
mocniejsze szpilki
loctite 3020
lightman
Po co? jeden kolega handlujący tutaj częsciami robił takie cuda i nic to nie dało w końcu się doedukował zakupił ARP i głowica przestała się podnosić a uszczelka została na swoim miejscu... ARP + Loctite powinno załatwić sprawę na duże doładowanie ewentulanie dodatkowo uszczelka głowicy miedziowa
BMW?
DealMan
Uszczelka miedziowa? Toć od tego już dawno cały świat odszedł. Tylko stal. K64 ma fajne to swoje rozwiązanie z piramidkami.
mlody1921
Tylko cena za r4 1k taka sporawa jak dla mnie smile.gif
Mis
CYTAT(lightman @ Thu, 16 Jan 2020 - 17:13) *
Po co? jeden kolega handlujący tutaj częsciami robił takie cuda i nic to nie dało w końcu się doedukował zakupił ARP i głowica przestała się podnosić a uszczelka została na swoim miejscu... ARP + Loctite powinno załatwić sprawę na duże doładowanie ewentulanie dodatkowo uszczelka głowicy miedziowa
BMW?

Mamy w m50nv zaoringowany blok z fabryczną uszczelką, 2,2bara utrzymał, a od 2 lat utrzymuje 1,8bar, bez oringowania wydmuchiwało.

Oringowanie pomaga, koniec, kropka, to miejscowo pomaga mocniej zgnieść okucie wokół cylindra, a poza tym zapobiega przesuwaniu uszczelki/pływaniu.
krzysiek50
CYTAT(Mis @ Thu, 16 Jan 2020 - 21:56) *
to miejscowo pomaga mocniej zgnieść okucie wokół cylindra, a poza tym zapobiega przesuwaniu uszczelki/pływaniu.


Czyli rowek jest tylko w bloku i seryjna uszczelka? Myślałem, że to robi się podobnie jak piramidki. Jak jest łączony drut na końcach?
lightman
CYTAT(Mis @ Thu, 16 Jan 2020 - 21:56) *
Mamy w m50nv zaoringowany blok z fabryczną uszczelką, 2,2bara utrzymał, a od 2 lat utrzymuje 1,8bar, bez oringowania wydmuchiwało.

Oringowanie pomaga, koniec, kropka, to miejscowo pomaga mocniej zgnieść okucie wokół cylindra, a poza tym zapobiega przesuwaniu uszczelki/pływaniu.

Właśnie słowo klucz fabryczna uszczelka a ja piszę o metalowej. Moje auto od 8 lat jeździ na arp. miedziana uszczelka 3 warstwowa +loctite nieraz było 2.5 bara i śmiga po dziś dzień.
mlody1921
jakby była metalowa było by po problemie smile.gif dlatego zastanawia mnie czy drut 1mm i rowek 0,5mm czy to dobre dane do oringowania, czy nierdzewny drut czy stalowy czy struna, kiedyś jakiś kolega z forum miał chyba kadeta i oringował i ponoć trzyma około 2b
JajoJJ
Poniżej ciekawa instrukcja dotycząca oringowania.

https://www.google.com/url?sa=t&source=...d=1579377870689
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.