CYTAT(piwo @ Wed, 08 Jan 2020 - 06:07)
z drugiej strony np pierwszy test z brzegu
http://moto.pl/MotoPL/7,88389,24644340,opi...140-km-4wd.htmli cytat:
"Jednak bądźmy szczerzy – ten model nie zachęca kierowców do dynamicznej jazdy, ani w mieście ani na krętych odcinkach."
pokazuje jak nieobiektywne sa szmatlawe gazety i jaka nieprawde pisza redaktorzy.
bo dla dziennikarzy, dynamiczna jazda w mieście, czy na krętych odcinkach to bezmyślne wciskanie gazu do podłogi i przypadkowe kręcenie kierownicą w prawo i lewo, często na prostej drodze
Oni nawet nie mają możliwości pojechać na torze, a często nawet nie siedzą w samochodzie, który opisują (pamiętam płacze pewnego dziennikarza gazety papierowej na HUD Insignii, który wg niego był wyświetlany na plastikowej płytce, co jest rozwiązaniem przestarzałym... problem w tym, że Insignia ma HUD wyświetlany bezpośrednio na szybie - tak oto wygląda profesjonalne dziennikarstwo...)
Test petarda - właśnie tego mi brakowało. Jeśli mogę coś zasugerować, to dodatkowa kamerka, umieszczona na stałe (przyklejona do szyby, albo stelaż na zagłówkach). Kamerka z kasku jest fajna, ale bez przesady - jakieś przebitki by się przydały - oczywiście wiąże się to z dodatkową pracą przy montażu, ale jak kanał ma się rozwijać, to musisz rozważyć taką opcję.
Na pewno fajnie byłoby obejrzeć więcej podobnych testów innych aut, gdzie w tych samych warunkach można zobaczyć, jak to jeździ. Ten przejazd Suzuki naprawdę fajny, a na przykładzie Kony 1,0 widać potęgę turbo. Nie bez powodu te silniki mają w sporcie mnożnik 1,7
Z tym zimnym silnikiem, też nie czepiałbym się do końca - jakby był rozgrzany, to można by się spierać, że jedno auto miało lepiej dogrzane opony, a inne gorzej i stąd różnica w czasach
Sumując - fajny test, bez przesadnych dłużyzn, filozofowania, pukania w plastiki, snucia się wokół komina, 12 minut bez nudy. Tak trzymać.
CYTAT(bamboocha @ Tue, 07 Jan 2020 - 22:19)
Albo jestem jakiś dziwny ale dla mnie SUV to taki Navigator, Escalade czy inny Explorer. No od biedy touareg, ML czy X5. Te europejskie podniesione compacty to co najwyżej można nazwać crossoverem(?). Gdzie sens tego? Z czego 3/4 to FWD
. Taką dacie duster 4x4 jeszcze rozumiem bo tanie i po budowach widzę targają tego całkiem sporo i o dziwo daje radę ale reszta? W czym gorszy jest minivan? Więcej miejsca, więcej schowków, tańszy, mniej pali etc...
W czasach, gdy centra miast są coraz bardziej zatłoczone, gdy lot samolotem do Barcelony kosztuje 100pln, a nadanie bagażu w dowolne miejsce Europy kontynentalne kosztuje kilkadziesiąt złotych, minivany dla rodzin z dziećmi, które wyrosły z wózków, są zwyczajnie niepotrzebne. SUVy wyglądają po prostu ładniej, oferują komfort, przestrzeń i osiągi wystarczające, więc po co kupować samochód, którym 99% czasu wozisz powietrze. Jak kupujesz pralkę, czy lodówkę, to z niewielkie pieniądze, przywiozą ci ją do domu. Problem pewnie był ostatnio z przewozem choinki, ale i na to są sposoby (relingi na dachu, przyczepka, a w ostateczności wynajem dużego samochodu za 100-200pln/doba).
Czasy minivanów, czy wielkich SUVów w rozwiniętej Europie już dawno minął.