Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Uturbienie audi b3 4.2 ABZ
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
arti V8
Witam Was
Mam marzenie. Chciałbym uturbić swoje audi 80 91r w którym zrobiłem swap z 1.8 na 4.2 ABZ
W szukajce znalazłem dużo ogólnych ciekawych informacji, lecz dalsze planowanie prac przy tym silniku nasuwa wiele pytań i tematów do rozkminienia
Za wszelkie porady, sugestie bardzo dziękuję!
Ogólnie jest ciasno, tak to wygląda:






Drugi silnik jest na stole, chcemy dmuchnąć śmiało ponad bara...ile będzie można powiedzą stukowce?
Sterowanie ma być emu black

Teraz pierwsza zagwostka. Plan jest na pojedyncze turbo (czy to dobry plan?) które ma się znajdować po stronie kierowcy zamiast pompy abs, lub niżej pod podłużnicą.
Czy seryjne , wykonane z cienkiej blachy kolektory wydechowe się nie stopią? Czy trzeba robić nowe od podstaw?
Dalej dołem pod skrzynią biegów leciała by rura wydechowa na stronę kierowcy w portki. Czy lepiej biturbo? Chłopaki z K64 mówili że lepiej pojedyncze turbo.
Jak rozwiążę tą kwestię, będę mógł lecieć dalej
nomaster
Jeśli jesteś pewien że turbo się zmieści to rób na pojedynczej turbinie. Pamiętaj tylko, że na turbo musisz założyć odpowiednio duży filtr. Seryjne kolektory dadzą radę. Ja miałem pojedyncze turbo, teraz przechodzę na 2 turbiny i powiem Ci, że 2 jest o wiele łatwiej upchać no i robię prototyp przy okazji "urządzenia" pozwalającego pchać wszystkie spaliny w 1 turbo do pewnego momentu co powinno dać fajny efekt w postaci doładowania przed przekroczeniem 2k obrotów smile.gif
arti V8
CYTAT(nomaster @ Thu, 02 Jan 2020 - 07:04) *
Jeśli jesteś pewien że turbo się zmieści to rób na pojedynczej turbinie. Pamiętaj tylko, że na turbo musisz założyć odpowiednio duży filtr. Seryjne kolektory dadzą radę. Ja miałem pojedyncze turbo, teraz przechodzę na 2 turbiny i powiem Ci, że 2 jest o wiele łatwiej upchać no i robię prototyp przy okazji "urządzenia" pozwalającego pchać wszystkie spaliny w 1 turbo do pewnego momentu co powinno dać fajny efekt w postaci doładowania przed przekroczeniem 2k obrotów smile.gif



Dzięki za radę. Miałem już obawy że ori kolektory wydechowe (blaszane modułowe) są ze zbyt cienkiej blachy zrobione
W jakim aucie dłubiesz? Jaki silnik?
Ciekawy patent będzie, też kiedyś o czymś takim myślałem
Mam jeszcze takie założenie w moim aucie, to co zbuduję musi się dać szybko zamontować i rozmontować...żebym pózniej na siebie nie klnął laugh.gif
nomaster
http://www.racingforum.pl/S8-D2-Turbo-tota...kt-t143131.html
tu masz mój temat. Mogę śmiało powiedzieć, że przebrnąłem przez tematu uturbiania tego i nie jest to mega trudne ale musisz być świadomy, że to jak z budową domu: pierwszy dla wroga, drugi dla brata a dopiero trzeci będzie taki jaki naprawdę chcesz" ja już jestem przy 2 tongue.gif chociaż nie mogę powiedzieć, że skopalem za 1 razem bo 2 lata jeździłem i nic złego się nie działo.
arti V8
CYTAT(nomaster @ Thu, 02 Jan 2020 - 20:07) *
http://www.racingforum.pl/S8-D2-Turbo-tota...kt-t143131.html
tu masz mój temat. Mogę śmiało powiedzieć, że przebrnąłem przez tematu uturbiania tego i nie jest to mega trudne ale musisz być świadomy, że to jak z budową domu: pierwszy dla wroga, drugi dla brata a dopiero trzeci będzie taki jaki naprawdę chcesz" ja już jestem przy 2 tongue.gif chociaż nie mogę powiedzieć, że skopalem za 1 razem bo 2 lata jeździłem i nic złego się nie działo.


Amatorski nie oznacza zły, gratuluję samozaparcia!
Co byśmy nie zrobili , zawsze potem chcemy coś poprawić i ulepszyć
arti V8
nomaster jakich świec zapłonowych używasz u siebie do turbo?
Wyślesz mi nr tel na PW? miałbym parę pytań jeżeli nie jest to problemem
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.