Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Silnik sam sklepał świece
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Kolo8966
Witam, nietypowy przypadek, dzisiaj podczas jazdy na drugim biegu gdy koła mocniej "zamieliły", esp cofło zapłon i po strzale z wydechu zaczął chodzić na jednym garze. Po wykreceniu świec zobaczyłem coś dziwnego, sklepaną przerwę na 1,2 i 4 cylindrze do zera (jedna świeca ma pęknięta porcelanke), po wymianie świec auto chodzi normalnie. Jaka może być przyczyna? Nic sensownego nie przychodzi mi do głowy.
Auto mazda 2.3 166km z dolozonym turbo, boost 0.8bara
Paliwo na det 3
Świece beru 14kr-7du (zrobione około 10k km)

https://drive.google.com/file/d/1-jTIr6jreR...ew?usp=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/1-h4fGgojmk...ew?usp=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/1-c6GOH-PUN...ew?usp=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/1-ddH4Z4P05...ew?usp=drivesdk
wymiot
rozrzad nie przeskoczył ? tlok musial w swiece jakoś uderzyć skoro to sie stało
119
CYTAT(wymiot @ Sat, 28 Dec 2019 - 14:46) *
rozrzad nie przeskoczył ? tlok musial w swiece jakoś uderzyć skoro to sie stało


No tak, magicznie wydłużyła się korba, czy świeca wpadła głębiej do cylindra?
MadeInPoland
Co ma rozrząd do świec i tłoka?
A d a m
Jedyne co przychodzi mi do głowy to stopienie świecy zapłonowej w skutek nieprawidłowego składu mieszanki, nieprawidłowy kat wyprzedzenia zapłonu jednym słowem był stuk a awaria świecy mogła uratować silnik.
Jak odkręcałeś świece to mocno trzymały?
Kontrolujesz AFR?
Kolo8966
Afr jest ok. Też myślałem, że stuk, ale raczej niemożliwe przy tak cofniętym zapłonie... Bo tak mi się wydaje, że esp cofie zapłon, bo co innego by mogło robić? Świece sprawdzałem około 2k km temu i były ładne nie wyglądały na przegrzane. Dzień wcześniej zrobiłem trasę około 400km autostradą, żadnych niepokojących objawów.

Zapomniałem dodać, że auto jeździ na lpg i podczas gdy to się stało nie było jeszcze do końca rozgrzane.
wymiot
CYTAT(wymiot @ Sat, 28 Dec 2019 - 14:46) *
rozrzad nie przeskoczył ? tlok musial w swiece jakoś uderzyć skoro to sie stało



CYTAT(119 @ Sat, 28 Dec 2019 - 14:58) *
No tak, magicznie wydłużyła się korba, czy świeca wpadła głębiej do cylindra?


Mea Culpa, pierwsza mysl jaka pyszla. dry.gif
Mis
A są ślady od dołu, że to tłok uderzył?
Sprawdź czy te świece nie są dłuższe od fabrycznych.
Kolo8966
Nie no bez przesady. Świece mają dobrą długość tłoki ładne nie ma na nich śladu, przynajmniej na tyle ile mogę zobaczyć, poza tym jedna świeca jest całkowicie normalna i samochód pracuje na niej ok. Auto aktualnie po zmianie świec jeździ normalnie. Ale zastanawia mnie fakt co może być przyczyną czegoś tak nietypowego? Bo jeszcze nigdy o czymś takim nie słyszałem...
emtees
Masz zdjęcie tych świec po zaklepaniu?
Kolo8966
W pierwszym poście są, ale wklejam jeszcze raz żeby były normalnie widoczne.



marcin137
Obstawiam wadę świec sprawdź czy nie są podrabiane
Kolo8966
świece zamawiane bezpośrednio do mnie z carsu, wątpię żeby było podrobione. Zrobiłem na nich około 10k km, ostatnio gdy je wykręcałem nie całe 2k km temu nic im nie dolegało.
przema72
no moje oko to one są trochę za ciepłe , gwint prawie do połowy czarny , elektroda wypalona daleko za łuk , to świece dla seryjnego silnika , pod turbo wypadało by założyć o stopień zimniejsze , w dodatku po kilku problemach jakoś uprzedzony jestem do jakości BERU

możesz przejść na bp7efs to świece trochę zimniejsze od fabrycznych w sam raz pod turbo do tego silnika
Kolo8966
Właśnie teraz zamówiłem ngk stopień zimniejsze, chyba nawet te co napisałeś. Dobra myślę, że temat do zamknięcia, bo bedzie to prawdopodobnie wina ciepłoty świecy.
Pushek
Ja kiedys miałem podobny przypadek w Mercedesie W203 z 1.8 kompressor M271. Po gwałtownym ruszeniu spod świateł, po przelaczeniu z 2 na 3 bieg nagle stracił zapłon na jednym cylindrze. Myślałem, że rozrzad, ale po rozebraniu wszystkiego rozrzad był idealnie ustawiony. U mnie akurat skrzywilo świece na 4 cyl. I tylko tam. Nie udało mi się rozwikłać tego przypadku, ale moje przypuszczenie to to, że coś dostało się do dolotu (może niedokładnie wyczyszczony po remoncie motoru?) i po prostu trafiło na 4 cylinder.
Paweł#G
A może w tych świecach przesunęła się wewnetrzna elektroda? Jak za dzieciaka bawiłem sie w wypalanie zalanych i porośniętych ngarem świec to czasami przy zbyt wysokiej temperaturze środkowa elektroda potrafiła się wysunąć w kierunku zewnętrznej elektrody.
MadeInPoland
Przyjrzyj się uważnie widać, że to elektrody ujemne są pozaginane. Sam jestem ciekaw co za siła powodowała, że elektrody pozaginały się do góry.
Paweł#G
A przypadkiem szczelina nie była zmiejszana ze względu na doładowanie ? Jeszcze przy środkowej elektrodzie widać uszczerbioną ceramikę, a tak właśnie miewał wypalane przezemnie świece.

Nie upieram sie przy tej przyczynie, sam jestem ciekaw. Do głowy przychodzi jedynie coś ze świecami, spalanie stukowe, albo jakies dziwne pomysły...



Kolo8966
CYTAT(Paweł#G @ Sun, 29 Dec 2019 - 19:43) *
A przypadkiem szczelina nie była zmiejszana ze względu na doładowanie ? Jeszcze przy środkowej elektrodzie widać uszczerbioną ceramikę, a tak właśnie miewał wypalane przezemnie świece.

Nie upieram sie przy tej przyczynie, sam jestem ciekaw. Do głowy przychodzi jedynie coś ze świecami, spalanie stukowe, albo jakies dziwne pomysły...


Pomyślałem o tym na początku, ale to nie to, są ewidentnie zagięte i to nawet niezbyt prosto, jutro zrobię zdjęcie od góry, żeby to bylo widać.
jackkpl
A co to za śmieszne świece z uszczelnieniem stożkowy?
MadeInPoland
No bywają takie
Bogdan9999
Kilka lat temu miałem podobny przypadek na jednym cylindrze od temperatury wygięło ujemna elektrodę i rozsadziło ceramikę wokół elektrody która zrobiła małe gradobicie w cylindrze. Na tłoku śladu nie było od uderzenia. Silnik wcześniej przejeździł 5 tys km na tych świecach a przy jednym przegarnięciu stracił zapłon na jednym cylindrze podobna historia jak u ciebie. Zimniejsze świece załatwiły sprawę.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.