Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Silnik K20 z TypeR ile znosi boostu w serii
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
kontrolm
Hondziarz ze mnie żadny a szukam info ile zniesie doładowania odprężony wiadomo silnik K20 z ory bebechami od Typera ? W necie krąży info że 1 bar ale może ktoś tu ma sprawdzone info jaka jest wytrzymałość seria tloków i korb.

Z góry dzięki za podpowiedź
jackkpl
Dlaczego krąży w necie? Przecież ja 4 lata upalam na kompresorze doładowane k20 z boostem 0.9 bara i mocą 350-370hp (zależnie od dawki etanolu).
Była 2 lata temu wymiana silnika z powodu panewki, ale na tłokach i korbach było zero śladów.
Ostatni silnik zrobił parę tyś km na torze i jakoś nie grymasi smile.gif.
Silnik nie otwierany poza rewizją panewek po przebiegu 214tyś km.
kontrolm
CYTAT(jackkpl @ Thu, 19 Dec 2019 - 12:44) *
Dlaczego krąży w necie? Przecież ja 4 lata upalam na kompresorze doładowane k20 z boostem 0.9 bara i mocą 350-370hp (zależnie od dawki etanolu).
Była 2 lata temu wymiana silnika z powodu panewki, ale na tłokach i korbach było zero śladów.
Ostatni silnik zrobił parę tyś km na torze i jakoś nie grymasi smile.gif.
Silnik nie otwierany poza rewizją panewek po przebiegu 214tyś km.


a czytałeś może gdzieś albo masz takie info ile na maksa da się tam pchnąć boostu ? Wytrzyma 1.5 bara ?
jackkpl
CYTAT(kontrolm @ Thu, 19 Dec 2019 - 12:49) *
a czytałeś może gdzieś albo masz takie info ile na maksa da się tam pchnąć boostu ? Wytrzyma 1.5 bara ?


Jeśli zrobisz boost progresywnie i górą nadmuchasz tak, żeby utrzymać płaski moment w okolicy 400Nm to jest szansa na 450hp z tego silnika. Korba wytrzyma, bo moment będzie ten sam. Obroty korba znosi, więc siła rozciągająca się nie zmieni. Jedynie pytanie,czy termicznie tłok to wytrzyma. W kompresorze jest ten plus, że silnik dobrze się przewietrza i nic go na wydechu nie blokuje.
Był przypadek k20 turbo w rx8, który nie przeżył odbioru przez klienta. Padł przy pierwszej jeździe próbnej, a mocy miał tyle co moj z kompresorem, tylko nadmuchane z dołu bez sensu smile.gif.
A co do tłoka, to można się ratować E85. Będzie chłodniej, bezpieczniej i wtedy przy zachowaniu rozsądku te 450 powinno być w zasięgu.

Jako ciekawostka hamowane na 360hp w 2017 roku jakoś miałem na PB95 , było 10 stopni na hamowni, to akurat K20Z4 lekko odprężone było.
kontrolm
CYTAT(jackkpl @ Thu, 19 Dec 2019 - 12:59) *
Jeśli zrobisz boost progresywnie i górą nadmuchasz tak, żeby utrzymać płaski moment w okolicy 400Nm to jest szansa na 450hp z tego silnika. Korba wytrzyma, bo moment będzie ten sam. Obroty korba znosi, więc siła rozciągająca się nie zmieni. Jedynie pytanie,czy termicznie tłok to wytrzyma. W kompresorze jest ten plus, że silnik dobrze się przewietrza i nic go na wydechu nie blokuje.
Był przypadek k20 turbo w rx8, który nie przeżył odbioru przez klienta. Padł przy pierwszej jeździe próbnej, a mocy miał tyle co moj z kompresorem, tylko nadmuchane z dołu bez sensu smile.gif.

no w moje XU10J4RS z Xsary pchałem w piku pod 2 bary długofalowo 1.5 bara w serię . Super się jeździło do czasu gdy pękł korbowód zaraz przy podstawie czopa bardzo dziwnie. Ani panewka się nie zatarła ani tłok nie popękał tylko ta korba..
A teraz do innego silnika mogę mieć za pół darmo tłoki z takiego CTR i szukam właśnie info o wytrzymałości.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.