CYTAT(kontrolm @ Thu, 19 Dec 2019 - 12:49)
a czytałeś może gdzieś albo masz takie info ile na maksa da się tam pchnąć boostu ? Wytrzyma 1.5 bara ?
Jeśli zrobisz boost progresywnie i górą nadmuchasz tak, żeby utrzymać płaski moment w okolicy 400Nm to jest szansa na 450hp z tego silnika. Korba wytrzyma, bo moment będzie ten sam. Obroty korba znosi, więc siła rozciągająca się nie zmieni. Jedynie pytanie,czy termicznie tłok to wytrzyma. W kompresorze jest ten plus, że silnik dobrze się przewietrza i nic go na wydechu nie blokuje.
Był przypadek k20 turbo w rx8, który nie przeżył odbioru przez klienta. Padł przy pierwszej jeździe próbnej, a mocy miał tyle co moj z kompresorem, tylko nadmuchane z dołu bez sensu
.
A co do tłoka, to można się ratować E85. Będzie chłodniej, bezpieczniej i wtedy przy zachowaniu rozsądku te 450 powinno być w zasięgu.
Jako ciekawostka hamowane na 360hp w 2017 roku jakoś miałem na PB95 , było 10 stopni na hamowni, to akurat K20Z4 lekko odprężone było.