Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Opony na tor do Renault Clio 1.4 16V
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
MrozuRacer
Startuje Renault Clio 1.4 16V 98 KM w imprezach typu SuperOes. Jeżdżę na oponach Toyo R1R w rozmiarze 195/50/r15. Wydaje mi się ze średnica koła jest za duża jak na tą moc i zdławia auto. Maciej jakieś pomysłu na kółka o mniejszej średnicy całkowitej które jednocześnie będą trzymały jak obecne lub lepiej ? Nie udało mi sie znaleźć żadnego semi slicka w mniejszym rozmiarze. Pozdro
CZUCZU
175/50/13 + felga z twingo intra 7 cali będzie wystawać lekko. Z przody przy tarczy 259 trzeba dystans 18mm
jackkpl
Wsadź extrema VR2 195/50 R15 na te felgi , przód R7A tył R5A i zobacz. Uczucie zmulenia auta wynika z tego, że samochód nie mieli kołami.
MrozuRacer
CYTAT(CZUCZU @ Thu, 28 Nov 2019 - 04:01) *
175/50/13 + felga z twingo intra 7 cali będzie wystawać lekko. Z przody przy tarczy 259 trzeba dystans 18mm


Dzięki. Myślę że Yokohama w tym rozmiarze będzie dobrą oponką. Co do felg Intra 7 cali - dlaczego akurat takie felgi poleciłeś ? 7 cali to nie za szeroko na oponę 175 ?
MrozuRacer
CYTAT(jackkpl @ Thu, 28 Nov 2019 - 10:30) *
Wsadź extrema VR2 195/50 R15 na te felgi , przód R7A tył R5A i zobacz. Uczucie zmulenia auta wynika z tego, że samochód nie mieli kołami.


Śmiem twierdzić inaczej. To prosta fizyka. Zmiana średnicy koła to jak zmiana przełożenia. Na mniejszym kole musi auto szybciej się rozpędzać. Po za średnicą też masa koła ma znaczenie.
CZUCZU
Dlaczego intra?? Bo pod 175 minimum to 6 cali. A intra jest tania. Ewentualnie coś w 6j.
jackkpl
CYTAT(MrozuRacer @ Thu, 28 Nov 2019 - 19:45) *
Śmiem twierdzić inaczej. To prosta fizyka. Zmiana średnicy koła to jak zmiana przełożenia. Na mniejszym kole musi auto szybciej się rozpędzać. Po za średnicą też masa koła ma znaczenie.


Rozumiem, że jak zmienisz średnicę opony o 3.6% , zmniejszysz trochę masę wirującą (2kg na koło)? to nagle zaczniesz wszystkich objeżdżać przyspieszeniem na prostej? Bo w zakręcie na jakimś nie wiadomo czym 175 będziesz wolniejszy od konkurencji.
Lesiu.Z
CYTAT(jackkpl @ Fri, 29 Nov 2019 - 21:03) *
Rozumiem, że jak zmienisz średnicę opony o 3.6% ,



Coś ponad 14% jest zmiany, nie 3,6...
jackkpl
CYTAT(Lesiu.Z @ Fri, 29 Nov 2019 - 21:43) *
Coś ponad 14% jest zmiany, nie 3,6...

Macie rację, policzyłem dla 175/50/15.
15% zmiana średnicy da zauważalny wzrost przyspieszenia. Jak znajdziesz gumę klejącą podobnie co 195, to będzie zysk.
Z tym że na kartodromie różnica na tej samej gumie i mocy 220hp vs 350hp była około 0.8s. ile zyskasz 15% zmiany? 0.1-0.2s na typowym kartodromie? Super oes ma chyba więcej przyspieszeń, to niech będzie 0.5s/minutę. Na więcej bym nie liczył.
MrozuRacer
0,5 s na minucie to nie jest mało. Cały superoes w Poznaniu daje nam wtedy 7,5 s. Ja potrzebuję znaleźć łącznie 70 s, z tego myślę że jakieś 10-15 s to jest do znalezienia w mojej jeździe, reszty trzeba szukać w samochodzie. Obecnie auto to seryjne Clio 1.4 16V 98 KM. założyłem tylko sprężyny Eibach czerowne + amory Ta Technic i oponki R1R oraz wyjąłem tylną kanape smile.gif Teraz po mału planuję modzić i szukać cennych sekund. Padło między innymi na opony.
jackkpl
CYTAT(MrozuRacer @ Sat, 30 Nov 2019 - 15:57) *
0,5 s na minucie to nie jest mało. Cały superoes w Poznaniu daje nam wtedy 7,5 s. Ja potrzebuję znaleźć łącznie 70 s, z tego myślę że jakieś 10-15 s to jest do znalezienia w mojej jeździe, reszty trzeba szukać w samochodzie. Obecnie auto to seryjne Clio 1.4 16V 98 KM. założyłem tylko sprężyny Eibach czerowne + amory Ta Technic i oponki R1R oraz wyjąłem tylną kanape smile.gif Teraz po mału planuję modzić i szukać cennych sekund. Padło między innymi na opony.

To jak zrobisz eksperyment, to daj znac. Dodatkowo zyskasz na nizszym srodku ciezkosci.
Ale jak masz wsadzic opone byle jaka na 175 vs topowy semi slick 195 to nadal 195 moim zdaniem jest lepsze.
MrozuRacer
CYTAT(jackkpl @ Sat, 30 Nov 2019 - 16:01) *
To jak zrobisz eksperyment, to daj znac. Dodatkowo zyskasz na nizszym srodku ciezkosci.
Ale jak masz wsadzic opone byle jaka na 175 vs topowy semi slick 195 to nadal 195 moim zdaniem jest lepsze.


Myślałem o Yokohama A048
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.