Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Nowy sposób na soft turbo?
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
prnit
Słyszeliście o tym? https://torqamp.com/
Jak widać to już nie jest śmieszna turbinka elektryczna ale normalne soft turbo które pompuje 0,4 bara, instalacja prosta, jedynie co to wiadomo że trzeba pogrzebać w ECU, ogólnie za ok 13 tys 25-30% momentu i mocy. ..
soltyk
Nie słyszeliśmy. Z opisu wynika, że to jest napędzane z akumulatora ładowanego przy hamowaniu lub na wolnych obrotach. Czyli wzrost mocy będzie chwilowy, jak w hybrydach.
MisioLBN
Wydaje sie spoko. Przeciez na codzien nie cisniesz wot caly czas. Taki strzal przy wyprzedzaniu brzmi niezle.
Aval
prnit
10 sek jazdy to 1 sek na doładowanie czyli spoko
MadeInPoland
Ile KM to może dmuchnąć? Do v8 500 KM w serii nada się?
telewizoor
CYTAT(MadeInPoland @ Mon, 25 Nov 2019 - 12:30) *
Ile KM to może dmuchnąć? Do v8 500 KM w serii nada się?

Podejrzewam że musiałbyś mieć ze cztery takie tongue.gif Na tym filmiku pokazali że z 2.2 4cyl. zrobiło 120KM -> około 140 a na metanolu i po małym strojeniu chyba 155 więc na takie V8 gdzie mówisz pewnie o >5.0 to co najmniej dwie by się przydały... Ale temat ogólnie ciekawy
prnit
Na tym 2,2 4 cylindrowym nie lali żadnego metanolu tylko normalne paliwo i wyszlo po strojeniu ze 123 prawie 160, piszą że te turbinki sa dobre dla silników 1,5-3 litrów
telewizoor
A to sorry, źle ich zrozumialem. W kazdym razie jak takie autko wynik super, żeby to kosztowało z 5x mniej to miałoby sens
radzio_gsi
fajny pomysł, od dłuższego czasu chodzi mi po głowie jako twin charge. myślę, że do silników poniżej 2l jako dodatkowa pompka poniżej 4k obrotów jest to całkiem odlotowe rozwiązanie.
prnit
12 000 tysi to wedlug mnie przyzwoita cena, głupi podtlenek kosztuje 5 tysi a starcza na kilka minut zabawy...instalacje turbo do wolnossaka to też nie jest tania zabawa... a tutaj mamy turbinkę którą możemy w każdym momencie wyjąć z auta i użytkować ją w kolejnym innej marki itd...według mnie ta cena wcale nie jest zła jak za 30% więcej HP/nM
@agresja
ciekawy jest jakby się to sprawdziło w jakimś 1.9D 1.9SDI itp myślę że w takiej konstrukcji były by efekty
Mis
CYTAT(@agresja @ Mon, 25 Nov 2019 - 16:55) *
ciekawy jest jakby się to sprawdziło w jakimś 1.9D 1.9SDI itp myślę że w takiej konstrukcji były by efekty

Pewnie fajnie, ale przekracza wartość auta, tyle dobrego, że może strojenia nie wymaga. biggrin.gif
@agresja
ano tak dawkę statyczną zwiększyć śrubką na pompie, brak turbo dziury to i sadzy mało same plusy ;-)

Szkoda że jeszcze nikt nie kombinował z tymi e-turbo z audi sq7( jakiś model mercedesa chyba też już taki wynalazek) a w ogłoszeniach już od dłuższego czasu pojawiają się te sprężarki .

Tylko te napięcie 48V skąd je wytrzasnąć :-) ?
radzio_gsi
CYTAT(@agresja @ Mon, 25 Nov 2019 - 17:08) *
ano tak dawkę statyczną zwiększyć śrubką na pompie, brak turbo dziury to i sadzy mało same plusy ;-)

Szkoda że jeszcze nikt nie kombinował z tymi e-turbo z audi sq7( jakiś model mercedesa chyba też już taki wynalazek) a w ogłoszeniach już od dłuższego czasu pojawiają się te sprężarki .

Tylko te napięcie 48V skąd je wytrzasnąć :-) ?


nie jest to specjalnie trudne. w zależności od miejsca można zastosować drugi alternator 48v + malutki aku, ewenutalnie przetwornica 12 na 48 i większy akumulator
nomaster
Tylko przetwornica i baterie od dronow. Śledziłem temat od dość dawna silniki do modeli RC są nawet o mocach do 10kw tylko problemem są obroty. Najwyżej kręcą się do 50krpm żeby kręcić wyżej trzeba by im kombinować jakieś łożyska. Tutaj jak widać sobie poradzili.
radzio_gsi
Niekoniecznie. Patrząc na mapy sprężarek to właśnie przy 50k dmuchają ok 0,4 w 2litrowce
piwo
ciekawe jaki przy tym jest dzwiek. niby zawsze mnie to ciekawilo ale z drugiej strony zwykle turbo to duzo fajniejszy temat. nie ma strat kilku kilowatow na alternator taniej i moce duzo wieksze. tutaj jedyna chyba zaleta ze w dosc prosty sposob da sie to ukryc przed diagnosta czy kontrola policji. nie trzeba sie tlumaczyc z modyfikacji nielegalnych.
nomaster
A to turbo jest nielegalne?
BeeMiX
CYTAT(nomaster @ Tue, 26 Nov 2019 - 05:52) *
A to turbo jest nielegalne?


Wszystko co nie ma homologacji producenta jest nielegalne. Inna sprawa że u nas nikt na to nie zwraca uwagi, gorzej na zachodzie
soltyk
W Szwecji nie wolno swapować, a turbo jest legalne.
prnit
Akurat tutaj nie ma problemu bo można to odinstalować z silnika w ciągu pewno 15 minut...
kompot
Zaleta elektrycznego kompresora jest przede wszystkim szybkie wstawanie, to co jest na rynku OEM robi pełne obroty (czyli pełny boost) w czasie poniżej pół sekundy, ale zawsze wspomaga duże, główne turbospreżarki (w różnych ilościach).
volski1
CYTAT(@agresja @ Mon, 25 Nov 2019 - 17:08) *
...Szkoda że jeszcze nikt nie kombinował z tymi e-turbo z audi sq7( jakiś model mercedesa chyba też już taki wynalazek) a w ogłoszeniach już od dłuższego czasu pojawiają się te sprężarki ...


Kumpel od półtora roku eksploatuje takie ustrojstwo.
Kompresor sterowany zewnętrznym sterownikiem od elektrycznego roweru wink.gif , bateria to pojedynczy moduł z vw e-up 48v 25ah która jest ładowania poprzez przetwornice step-up.
Do tego dwa "potęcjometry" : jeden przy pedale gazu, drugi sterowany gruszką nadciśnienia ( ogranicza "overboosty").
radzio_gsi
CYTAT(volski1 @ Wed, 27 Nov 2019 - 21:27) *
Kumpel od półtora roku eksploatuje takie ustrojstwo.
Kompresor sterowany zewnętrznym sterownikiem od elektrycznego roweru wink.gif , bateria to pojedynczy moduł z vw e-up 48v 25ah która jest ładowania poprzez przetwornice step-up.
Do tego dwa "potęcjometry" : jeden przy pedale gazu, drugi sterowany gruszką nadciśnienia ( ogranicza "overboosty").

z jakiego auta ma kompresor no i oczywiscie w czym zamontowal?
volski1
Kompresor z SQ7 w volvo redblock wink.gif
radzio_gsi
CYTAT(volski1 @ Thu, 28 Nov 2019 - 20:52) *
Kompresor z SQ7 w volvo redblock wink.gif

dobry wybór, ale to za mało by dmuchać górą. dlatego to jest całkiem klawa opcja na twin charge
Dawid92
https://www.youtube.com/watch?v=_yrxbcB4CwA 2 turbiny i rożne konfiguracje . Paliwo jakie używali to e90


114 (e90)
Designed for high compression naturally aspirated and turbocharged engines with compression rations of 14:1 and higher, IGNITE 114 outperforms similarly rated gasoline based racing fuel. With superior burn speed and energy value, IGNITE 114 will reduce engine temperature while delivering more power and torque
prnit
Na dwóch turbinach 80% mocy doszło i momentu...gruby ten elektryk!
piwo
fajne. zalozyc do k20 4 takie turbinki sterowane z emu i nawet cos by z tego wyszlo. ale ten dzwiek masakryczny. jeszcze gorszy niz zwykly kompresor.
mlody1921
Pamietać trzeba że 4 takie to trzeba mieć do nich troche prądu smile.gif i czym mieć nałaowąć akumulatory
radzio_gsi
CYTAT(piwo @ Fri, 06 Dec 2019 - 09:29) *
fajne. zalozyc do k20 4 takie turbinki sterowane z emu i nawet cos by z tego wyszlo. ale ten dzwiek masakryczny. jeszcze gorszy niz zwykly kompresor.


raczej to nie jest perpetuum mobile. nie bardzo widzę szanse, by non stop to ładowało. Natomiast widzę ogromny potencjał jako dmuchawka na niskich obrotach wspomagająca dużą sprężarę
Pietrek.L
CYTAT(radzio_gsi @ Fri, 06 Dec 2019 - 16:51) *
raczej to nie jest perpetuum mobile. nie bardzo widzę szanse, by non stop to ładowało. Natomiast widzę ogromny potencjał jako dmuchawka na niskich obrotach wspomagająca dużą sprężarę

Dokładnie jak Radzio napisał. W założeniu ma to eliminować LAG jak w SQ7 i ładować do momentu rozkręcenia się turbosprężarki, taki ALS bez obciążania termicznie silnika.
Jako jedyna opcja doładowania nie ma żadnego sensu.



Driftman
Ja bym to rozwiązanie widział w dragu. Na 400 metrów dużo prądu nie trzeba.
Dawid92
https://youtu.be/qLtBHDaZ_ig?t=417 +-1,5s (testy z 1szt) .
mlody1921
Panowie a jak takim turbo sterować trzeba by było po tps żeby przy małym otwarciu spokojniej pompowal wolniej a przy większym otwarciu więcej szybciej, jakiś sterownik powinien być
Driftman
Moim zdaniem jest niezbędny
Ogólnie~
Prędkość silników elektrycznych steruje się napięciem lub falownikiem (likwiduje efekt uderzenia jak np w starych pociągach)
mlody1921
A przy pełnym bucie jak juz by pompowało drugie turbo to nie powinno mieć jakiegoś zaworu żeby że tak powiem obijało elektryka czy elektrym ma chodzić z zwykłym turbo? nie będzie wtedy wąskim gardłem dla dużego zwykłego turba ?
Misior
CYTAT(mlody1921 @ Wed, 11 Dec 2019 - 12:17) *
A przy pełnym bucie jak juz by pompowało drugie turbo to nie powinno mieć jakiegoś zaworu żeby że tak powiem obijało elektryka czy elektrym ma chodzić z zwykłym turbo? nie będzie wtedy wąskim gardłem dla dużego zwykłego turba ?


To wtedy będzie robić za prądnicę biggrin.gif
Maxim555
CYTAT(mlody1921 @ Wed, 11 Dec 2019 - 12:03) *
Panowie a jak takim turbo sterować trzeba by było po tps żeby przy małym otwarciu spokojniej pompowal wolniej a przy większym otwarciu więcej szybciej, jakiś sterownik powinien być

No i jest. Możesz podłączyć pod TPS albo do ECU i zrobić mape. https://youtu.be/qzsgYPO0FZo?t=204
marcin137
Tak sobie na to patrzę i mam mieszane uczucia , raz ze na filmie w tym 2.2 wiecej jak 0.5 na 2xt przy niskich obr nie nadmuchało i 0.3 przy 1t to przy odcince doładowania nie było już wcale , martwi mnie też sposób montażu tego wynalazku , na Fb też znalazłem odnośnie tego 2jz z turbiną gt42 i bez sensu podłączonym tym wiatrakiem , na fb piszą że ma już 1.4 bara od dołu ale nie wspominają o dołożonym Kompresorze IHI







kompot
Bo tu nie chodzi o dmuchanie nie wiadomo ile i jak długo. Chodzi o mały pstryk energii, żeby rozruszać duże turbo i w ten sposób można to zrobić tak, że działą wyśmienicie. U góry to będzie wąskie gardło.
marcin137
Tak ale te 0.3 bara opadające szybko do zera za 12 tys pln to szału nie robi w wolnossaku, a tych ich podłączeń twinchargerów to nie ogarniam na pierwszych dwóch fotkach to nie ma prawa działać a dwie ostatnie fotki to oszustwo , tu potrzebny jest system bypassu dokładnie sterowanych emu lub jakiś dużych zaworów zwrotnych a nie chamskie wpięcie w układ , doczytałem teraz że w tej czarnej rurce niby jest jakaś klapka pewnie na sprężynce ciekawe jak to działa ale posobie wiem że dmuchanie w turbo nie pomoże mu wstać jedynie poprawi dół tyle co wydajny jest tej wiatrak plus trochę dołoży turbina ale szybko zwolni gdy między nie będzie już nadciśnienia , ostatnio u siebie mierzyłem przebieg ciśnienia między eatonem a turbiną i np przy 2k jest tam 0.4 bara a w kolektorze 0.7 przy 3k 0.1 albo i nic a doładowania mam prawie bar i wtedy też muszę wyłączać kompresor i pozwolić turbinie wstać inaczej złapie podciśnienie i później wstanie smile.gif

edit znalazłem w tym 2jz też jest klapka co i tak nie zmienia faktu ze nie wiadomo co to daje w tej opcji bo test jest na wolnossaku i z wszystkimi trzema chargerami biggrin.gif
https://torqamp.com/bypass/?fbclid=IwAR1oJ8...ixcgR33CBwAE4Ck
kuba9449
Odświeżę temat aby nie zakładać nowego.
Czy ktoś wie jakie parametry ma elektryczne turbo z audi sq7? Napięcie znalazłem 48v, ale jaką ma wydajność i ile prądu przy tym potrzebuje?
przemek1602
Poniżej jest temat o tym
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.