Dmj
Thu, 21 Nov 2019 - 16:03
Cześć. Pytanie jak w temacie- jakie turbo które zrobi 300km w silniku 1,4 8v o niskim stopniu sprężania (7,8:1) i przy tym wstanie przyzwoicie, powiedzmy full boost ok 4,5k obrotów? Czy istnieje w ogóle coś takiego?
Silnik kreci sie do 7800 wiec jakby od tych 4,5 jechał byłoby fajnie. Max ile bym chciał ladować to jakieś 1,8 bara. Czekam na pomysły
srbenda
Thu, 21 Nov 2019 - 16:06
Cóż to za silnik i czy wytrzyma 300+? Jaki budżet na sprężarkę?
Dmj
Thu, 21 Nov 2019 - 16:15
Punto gt stara 8 zaworówka. Aktualnie wytrzymuje 1.8bara pompowane z gt28rs chinola na seryjnym słupku i popsuć sie nie chce, ale chodzi mi po głowie zmiana turbo na cos lepiej wstającego i nie za miliony monet najlepiej
srbenda
Thu, 21 Nov 2019 - 16:25
U mnie T-jet na lajtowych 1,15bar z GT2256S dało 270KM, przy dość szybkim wstawaniu. Tylko że sprawność silnika trochę wyższa. GT2260S z BMW powinno nadmuchać 300+, ale nie wiem jak to będzie wstawać w PGT. Są dostępne w rozsadnych pieniądzach.
Dmj
Thu, 21 Nov 2019 - 16:38
Przy jakich obrotach masz 1,15bar? I w jakich autach siedziała ta gt2256s?
srbenda
Thu, 21 Nov 2019 - 16:48
Turbo z BMW N63B44.
U mnie jest 1bar @ 3800, 1,2bar @ 4200, 1,15bar trzyma do odcinki (7200). Można było dmuchnąć więcej ale auto jest na codzień.
Dmj
Thu, 21 Nov 2019 - 17:02
Całkiem fajnie to wygląda, dzięki srbenda
Mis
Thu, 21 Nov 2019 - 18:17
TD05 z Evo z kolektorem twinscroll.
piwo
Thu, 21 Nov 2019 - 18:22
Td04-20t?
Dmj
Thu, 21 Nov 2019 - 18:48
Td05 fajne ale trzeba by spawać kolektor ts a to podnosi znacznie koszta operacji natomiast td04 chyba są jakies z flanszą t25 czy sie mylę?
Wojtek
Thu, 21 Nov 2019 - 18:53
Bez twin scroll to nie ma sensu jeśli na dobrze wstać.
srbenda
Thu, 21 Nov 2019 - 19:17
Td04hl-19t z SAAB jest na T25
piwo
Thu, 21 Nov 2019 - 20:04
krzysiek50
Thu, 21 Nov 2019 - 20:27
B03G z A45, do tego kolektor TS i wstaje lepiej niż każde.TD05. W 1.6 przy 4000 miałem 1.5bar. Jedynym minusem tej dmuchawy są gabaryty
volski1
Thu, 21 Nov 2019 - 21:16
Szukał bym raczej czegoś mniejszego niż B03g, gt2260 już chyba było by lepsze (też jest to TS). Do tej mocy to raczej coś pokroju turbawki z 308gti i tym podobnych... (1.6l /270 km)
A i tak najlepiej wstanie e-turbo z SQ7
przema72
Thu, 21 Nov 2019 - 21:26
jeszcze jedną z lepszych alternatyw jest td05-16g z subaru , starcza na jakieś 320koni , rozkręca sie dużo lepiej niż td05-16g6 z evo , pewnie porównywalnie z B03G z A45 , a w porównaniu z tymi dwoma na twin scrolu ma mikroskopijne gabaryty w sam raz do upchania w fiacie
no i jest fabryczna , nie żaden chińczyk , czy hybrydy , z których to jakością i parametrami jest różnie
Zibi122
Thu, 21 Nov 2019 - 21:34
Ile masz teraz KM z tej GT28RS? Jakie mody w silniku? głowica? zawory? wałek? kolektor ssący seria?
Dmj
Thu, 21 Nov 2019 - 22:01
Dzięki panowie za taki odzew, trochę opcji jest więc jest o czym myśleć
. Zibi aktualnie 289km/325nm, silnik jesli chodzi o słupek praktycznie seria poza wałkiem Świątka (ale nie wiem jaki model) i dużą przepustnicą z fiata coupe- głowica nie ruszana, tłoki korby uszczelka pod głowice to wszystko seria
Mis
Thu, 21 Nov 2019 - 22:43
Panowie TD04 nie zniesie 1,8bar, to poza mapą sprawności, nie wróżę temu przyszłości, TD05 lubi takie doładowania bardziej.
Koniecznie twinscroll jak ma być wstawanko.
przema72
Fri, 22 Nov 2019 - 00:07
CYTAT(Zibi122 @ Thu, 21 Nov 2019 - 21:34)
Ile masz teraz KM z tej GT28RS? Jakie mody w silniku? głowica? zawory? wałek? kolektor ssący seria?
ale to chinskie gt28rs , wiec pewnie na ślizgowych z bliżej nie określoną mapą , nie wiadomo nawet przy jakim doładowaniu ma największą sprawność
CYTAT(Dmj @ Thu, 21 Nov 2019 - 22:01)
wałkiem Świątka (ale nie wiem jaki model)
dobrze by było gdybyś wiedział jaki to wałek , ale na pewno przydało by sie regulowane kółko , żeby ten wałek ustawić , bo nie umniejszając inżynier świątka to niestety ale czasy rozrządu to mają one rozjechane w ch*lerę
Ziuzio
Fri, 22 Nov 2019 - 06:17
Garrett GT2259 lub odpowiednik z KKK53169707014, lubi doładowania do 2bar, pasuje pod kolektor PGT, DP trzeba przerobić, zasilanie i spływ po drobnych przeróbkach pasują. Chłodzona tylko olejem, więc trzeba dbać o studzenie. Nowa ori ~ 1900 w zależności od źródła. Ale +300 raczej nie do ugrania na seryjnym 1.4 sohc.
Zibi122
Fri, 22 Nov 2019 - 08:17
Świątek robił wałek 270/260 na pewno, bo taki miałem u siebie.
Masz jakiś wykres? Prawdopodobnie bez obróbki głowicy i zaworów nie ma sensu zmieniać turbo bo nic to nie zmieni i nie przekroczysz 300KM.
Dmj
Fri, 22 Nov 2019 - 11:07
Przema turbo na kulkach (podobno) z fmica. Zibi wykres jakiś tam jest:
https://ibb.co/tMmmKjb
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.