Cześć. Niedawno kupiłem m52b28tu z e39 żeby zamienić moje m50b20v w e36 coupe. Sporo czytam ale wiele pytań pozostaję zagadką, a chciałbym złożyć wszystko do końca miesiąca żeby się jeszcze załapać na ostatnie imprezy w tym roku Będę wdzięczny za wszelkie rady.
1) Łapy silnika i poduszki podobno będą pasowały z m50?
2) Miska podobno może zostać z e39 ?
3) W m50 mam zestaw sprzęgła z m20 czyli jednomas 228 mm. Czy obicie tego jakąś lepszą okładziną utrzyma te 300 Nm ? ( załóżmy zapas na kolektor z m54 i jakiegoś moda) Czy nie bawić się i zostać z dwumasem 240mm który po odbiciu na pewno wytrzyma. Jednomasy m50 przerobione na 240mm widzę że są dość drogie i chyba chwilowo nie biorę ich pod uwagę.
4) Układ chłodzenia. Obecnie mam chłodnice od wersji z klimą, więc przy sprawnej wisko myślę że starczy. Niestety przewody od m52 zakończone są plastikowymi złączami. O ile górny przewód pewnie da się dość łatwo dostosować po wyrzuceniu plastiku i zastosowaniu paru redukcji to z dolnym jest problem, bo w plastiku jest czujnik temperatury cieczy. Można go po prostu wyrzucić, czy jest ważny dla pracy silnika ? Jeśli nie można wyrzucić to może przenieść go gdzieś w jakieś wolne miejsce w głowicy o ile takie jest ?
Obraz
5) Wydech. Obecnie mam słabą, drutowaną jednorurkę. Widzę, że dużo ludzi poleca wydech z e36 328, ale ceny za takie w dobrym stanie robią się dość wysokie. Magnaflow ma w ofercie jedną rurę 3 cale. Zastanawiam się czy nie zrobić tak samo. kupić tylko portki, połączyć zaraz za kolektorami w 1x3cale i spokój.