Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: pops and bangs na seryjnym wydechu
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Stron: 1, 2
cubson94
Siema, mam pytanie robił ktos z was sktrzaly na seryjnym wydechu ? robilem soft w mondeo st220 ale balem sie ruszac strzaly ze rozwali wydech. Jesli mozna i ktos to robil na ile cofnąć zapłon zeby mialo to rece i nogi ? wiadomo ze nie bedzie marchew ale delikatnie pierdniecia dadza fajny efekt. pozdrawiam smile.gif
Mis
Warunkiem koniecznym na dłuższą metę jest brak katalizatora, profeska zrobione pops and bangs strzela kilka sekund i przestaje wchodząc w fabrycznego cutoffa. Odnośnie cofania zapłonu to testuj i sam zobaczysz ile, ale celuj, by hamując silnikiem mieć zapłon -5 do -20 stopni (czyli po gmp). Na pewno nie wychodzi to na zdrowie kolektorowi wydechowemu/głowicy/zaworom/wirnikowi turbo/wydechowi, ale każdy decyduje o sobie. Poniżej mojej roboty popsy w Mondeo ST 2.5T, przy 3000-4000rpm popierduje przy hamowaniu silnikiem, a przy 5000-6000rpm już wali ogniem:





AT89S52
Z seryjnym wydechem trzeba ostrożnie biggrin.gif

cubson94
hahah fakt w takim razie wycofam zaplon na bardzo delikatny minus i bede obserwowal jak bedzie trzeba zdejme jeszcze dziekuje bardzo chlopaki
16vg60
Lancz z dojebanym boostem na wysokim limiterze spoczko ,ale te popsy bangsy biggrin.gif ze strzelaniem gdy motor schodzi z obrotów to troszkę przypominają mi i zalatują czasami z lat 90tych gdzie sie opóźniało zaplaon aparatem i hamowało biegami pod szkołą biggrin.gif
Po 20 latach dalej to może się podobać ? laugh.gif
cubson94
W tym momencie występuje w seryjnych autach wiec chyba tak hehe. Panowie jeszcze jedno pytanie gdzie szukać w sterowniku i co odpowiada za procedure startu jako iż z P&B nie mam problemu z procedurą jest torszkę inaczej bo nie wiem gdzie dokonuje sie zmian w których mapach jeśli ktoś może podpowiedzieć bardzo dziękuję
duchu22


DET III FI, podlane delikatnie paliwkiem przy schodzeniu z obrotow na podcisnieniu i zaplon mocno po gmp. Metrowe marchewy i wysokie EGT.
MisioLBN
Dla mnie masakra... Jak widze te vagi po programach co strzelaja jak z karabinu to mnie mdli... To jest super jak wydech delikatnie zabulgocze na zejsciu jak moje byle 206 albo strzeli marchewa przy wot i przepieciu biegu ale te wszystkie popcorny i popsy to wiocha z daleka k jak mozna za to placic...
MisioLBN
CYTAT(Mis @ Fri, 08 Nov 2019 - 18:46) *
Warunkiem koniecznym na dłuższą metę jest brak katalizatora, profeska zrobione pops and bangs strzela kilka sekund i przestaje wchodząc w fabrycznego cutoffa. Odnośnie cofania zapłonu to testuj i sam zobaczysz ile, ale celuj, by hamując silnikiem mieć zapłon -5 do -20 stopni (czyli po gmp). Na pewno nie wychodzi to na zdrowie kolektorowi wydechowemu/głowicy/zaworom/wirnikowi turbo/wydechowi, ale każdy decyduje o sobie. Poniżej mojej roboty popsy w Mondeo ST 2.5T, przy 3000-4000rpm popierduje przy hamowaniu silnikiem, a przy 5000-6000rpm już wali ogniem:




Tu jest w miare po ludzku i moze sie podobac. Podobnie robi kolegi vectra 2.8t na przelocie smile.gif pieknie bulgocze jak schodzi z obrotow
nomaster
To jest fajne jako efekt uboczny a nie celowe działanie. To tak jakby ktoś jarał się driftem ale jako tańszą wersję założyłby sobie wytwornicę dymu przy kołach że niby leci bokiem i latał tak po mieście... kto co lubi.
MisioLBN
CYTAT(nomaster @ Sat, 09 Nov 2019 - 10:34) *
To jest fajne jako efekt uboczny a nie celowe działanie. To tak jakby ktoś jarał się driftem ale jako tańszą wersję założyłby sobie wytwornicę dymu przy kołach że niby leci bokiem i latał tak po mieście... kto co lubi.

Podpisuje sie pod tym
deejey!
Też tak uważam, ogólnie nie rozumiem czemu auto ma wydawać dźwięk podczas hamowania i to jeszcze jak by był jeden-dwa strzały na odcięciu po puszczeniu gazu ale niektóre vagi to mają zrobione od góry do dołu i jedzie taki da tego gazu przyśpieszy i później pryka xDD Komiczne.
MisioLBN
CYTAT(deejey! @ Sat, 09 Nov 2019 - 11:11) *
Też tak uważam, ogólnie nie rozumiem czemu auto ma wydawać dźwięk podczas hamowania i to jeszcze jak by był jeden-dwa strzały na odcięciu po puszczeniu gazu ale niektóre vagi to mają zrobione od góry do dołu i jedzie taki da tego gazu przyśpieszy i później pryka xDD Komiczne.

o tym własnie pisałem. Przykład https://www.youtube.com/watch?v=_wpX6w0uwHc
cubson94
Panowie jeszcze jedno pytanie gdzie szukać w sterowniku i co odpowiada za procedure startu jako iż z P&B nie mam problemu z procedurą jest torszkę inaczej bo nie wiem gdzie dokonuje sie zmian w których mapach jeśli ktoś może podpowiedzieć bardzo dziękuję
soltyk
CYTAT(16vg60 @ Fri, 08 Nov 2019 - 20:40) *
te popsy bangsy :D ze strzelaniem gdy motor schodzi z obrotów to troszkę przypominają mi i zalatują czasami z lat 90tych gdzie sie opóźniało zaplaon aparatem i hamowało biegami pod szkołą :D
Po 20 latach dalej to może się podobać ? :lol:
Dokładnie tak się wtedy robiło. Dawno wyrosłem z tego.
Najgorsza wiocha to jest pałowanie silnika na postoju, aby zionął ogniem. Szczególnie w seryjnym samochodzie wygląda to żałośnie. Od razu przychodzi mi na myśl, że jest jakaś usterka, np. za późny zapłon, a właściciel nie wie o tym.
https://www.youtube.com/watch?v=N44icPfGi1M
https://www.youtube.com/watch?v=tMamYY4eJEQ
https://www.youtube.com/watch?v=IB2LKQWkjCc
https://www.youtube.com/watch?v=8qCHqEIRC2c
emtees
Każdy by chciał WuRCa... wink.gif

https://youtu.be/c22ilU4zqg8?t=34
soltyk
No tak, w rajdówce jest podtrzymanie turbo i strzela, to ja sobie też postrzelam. Najlepiej na postoju. Nawet jak mam wolnossaka, jak Aventador. Kto się nie zna, to się nabierze, że mam WRC!
Mis
CYTAT(cubson94 @ Sat, 09 Nov 2019 - 11:56) *
Panowie jeszcze jedno pytanie gdzie szukać w sterowniku i co odpowiada za procedure startu jako iż z P&B nie mam problemu z procedurą jest torszkę inaczej bo nie wiem gdzie dokonuje sie zmian w których mapach jeśli ktoś może podpowiedzieć bardzo dziękuję

Myślę, że jakbyś napisał o jakie ecu chodzi to byłoby znacznie łatwiej.
Tom-Lee
Dzwiek w obecnych samochodach jest slaby, przez turbo, gpfy i inne gowna. To taki substytut emocji. Bez tego wiekszosc wozow jest niestety gluchoniema. Brak dzwieku silnika, brak dzwiek wydechu, dolotu. Wiec co zostaje? Pops&bangs. Mnie sie podoba.

Widzialem kiedys A45AMG idace pelnym ogniem to te jebniecia miedzy biegami czy przy redukcjach na zywo miazdza dupe razem z cyckami. Sorry, widac, ze to co jedzie nie ma 150km.
torek
CYTAT(Tom-Lee @ Sat, 09 Nov 2019 - 18:38) *
Dzwiek w obecnych samochodach jest slaby, przez turbo, gpfy i inne gowna. To taki substytut emocji. Bez tego wiekszosc wozow jest niestety gluchoniema. Brak dzwieku silnika, brak dzwiek wydechu, dolotu. Wiec co zostaje? Pops&bangs. Mnie sie podoba.

Widzialem kiedys A45AMG idace pelnym ogniem to te jebniecia miedzy biegami czy przy redukcjach na zywo miazdza dupe razem z cyckami. Sorry, widac, ze to co jedzie nie ma 150km.

Gorzej jak ma 140KM i zrobione właśnie pops.. Hehe wali, strzela.. A nie jedzie, a tylko wydaje się że jedzie bo jest glosno
laugh.gif dry.gif
deejey!
CYTAT(Tom-Lee @ Sat, 09 Nov 2019 - 18:38) *
Dzwiek w obecnych samochodach jest slaby, przez turbo, gpfy i inne gowna. To taki substytut emocji. Bez tego wiekszosc wozow jest niestety gluchoniema. Brak dzwieku silnika, brak dzwiek wydechu, dolotu. Wiec co zostaje? Pops&bangs. Mnie sie podoba.

Widzialem kiedys A45AMG idace pelnym ogniem to te jebniecia miedzy biegami czy przy redukcjach na zywo miazdza dupe razem z cyckami. Sorry, widac, ze to co jedzie nie ma 150km.



Na zmianach biegów czy na odcięciu - spoko! Ale te strzały przy parkowaniu czy jeździe na osiedlu gdzie po brawurowym przyśpieszeniu do 40km/h auto strzela zwalniając do zera biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
cubson94
Co do launcha w tym momencie chodzi mi właśnie o takiego forda st czyli sterownik me9.0c
srbenda
CYTAT(deejey! @ Sun, 10 Nov 2019 - 10:18) *
Na zmianach biegów czy na odcięciu - spoko! Ale te strzały przy parkowaniu czy jeździe na osiedlu gdzie po brawurowym przyśpieszeniu do 40km/h auto strzela zwalniając do zera biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Ale zobacz jak bezpiecznie - jedziesz wolno, a emocje są ;)
deejey!
Nie no wiadomo!


cubson94
wystarczy cofac zapłon przy zerowym wcisnieciu pedalu gazu np od 7 do 4 tys. wtedy wszystko poniżej 4 tys obrotów nie będzie strezelało smile.gif
przema72
CYTAT(deejey! @ Sun, 10 Nov 2019 - 10:18) *
Na zmianach biegów czy na odcięciu - spoko! Ale te strzały przy parkowaniu czy jeździe na osiedlu gdzie po brawurowym przyśpieszeniu do 40km/h auto strzela zwalniając do zera biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif


Albo po prostu dorosłeś już do tego aby zaakceptować że więcej radości sprawia ci popierdywanie wydechem na osiedlu niż oklaski na forum ze włożyłeś klatkę do daily car

co do seryjnego wydechu to "pops and bangs" go nie zniszczy , to tylko brak wycinania paliwa przy odpuszczeniu gazu , strzały są ale energia z nich żadna , tym bardziej nie wpływa to na głowice czy zawory , to nie podtrzymanie turbo gdzie wali ogniem z doładowaniem


Mis
Przema - jak nie wpływa jak od tego żeliwo w turbo pęka i rozrywa wydechy? Sądzisz, że gwałtowny wzrost ciśnienia i temperatury w wydechu nie ma znaczenia dla zaworów i głowicy?

Dla autora tematu, ME9.0C spoko, teraz powiedz na jakiej procedurze startu Ci zależy - takiej co zatrzyma obroty na postoju czy takiej walącej ogniem i budującej doładowanie?
przema72
Gwałtowny wzrost ciśnienia i temperatury tak , ale na zamkniętej przepustnicy gdzie strzał powoduje dawka paliwa równa obrotom jałowym silnika i z częstotliwością w okolicy 1sek , to raczej niemożna mówić o jakimś gwałtownym wzroście ciśnienia lub temperatury
zresztą jeśli ktoś ma zegar EGT to przy hamowaniu silnikiem ze strzałami w wydech EGT nadal spada praktycznie tak szybko jak z hamowaniem silnikiem z odciętymi wtryskami


autor mówi tu o hamowaniu silnikiem bez obcinania wtrysku , gdzie raz na jakiś czas strzeli w wydech , a nie o procedurze startu czy o podtrzymaniu turbo , cała dyskusja dotyczy wolnossaka
Mis
Ciężko mi się zgodzić, jeden silnik konkretny z egt przy seryjnym fuel cut spada bardzo szybko, a przy zrobionym strzelającym ogniem p&b (zapłon -25 stopni) ma egt przez kilka sekund strzałów ponad 600. Tu nie chodzi o samo egt, ale gwałtowną detonację w wydechu, która może uchylić zawory wydechowe, to podpala ogólnie gniazdo, bo zapłon jest dawany w momencie otwartych zaworów wydechowych po gmp.
przema72
tu po części muszę sie z Tobą zgodzić , wszystko zależy od silnika , i od parametrów

jeśli opóźnimy zapłon aż na -25st a silnik z różnych względów generuje słabe podciśnienie czy tam spory przepływ przy zamkniętej przepustnicy to jest to na pewno nie korzystne , uchylenie zaworu wydechowego też , mało silników to"potrafi" ale tu sie zgodzę , jest to możliwe ale zupełnie nie groźne , bo może wystąpić tylko w cylindrze w suwie ssania , zaworów nie pokrzywi ,

natomiast myślę , że na seryjnym sterowniku i silniku wolnossacym , niema co zbytnio sie przejmować , jeśli jest spore podciśnienie i kąt zapłon np +10st to zwyczajnie mieszanka spala bardzo wolno i kończy dopalać przy otwarciu zaworów wydechowych , dlatego zapala niespalone paliwo w tłumiku , nie trzeba wcale zapłonu za GMP

uważam ze jeśli podczas tego "efektu" dawka paliwa jest niewiele większa od dawki biegu jałowego , to energia wybuchu jest mała i nie może wyrządzić nic złego , a płomienie z rury wydechowej w tym wypadku to nie duże ciśnienie a raczej wolne spalanie mieszanki ze względu właśnie na jej małe ciśnienie podczas zapłonu
cubson94
Chodzi mi o procedure która po prostu trzyma obroty bez strzałów
przema72
hehe , pomyśl jeszcze raz co chcesz uzyskać ,

-pops and bangs to strzały z wydechu przy odpuszczeniu gazu / przy zamkniętej przepustnicy to co pokazałeś na filmiku , stare gaznikowe silniki to mają , ponieważ nie obcinają paliwa przy hamowaniu silnikiem

- albo " procedure która po prostu trzyma obroty bez strzałów" to chyba bardziej "lunch control" wciskasz gaz do dechy a silnik trzyma ustalone obroty do momentu ruszenia

- jest jeszcze ALS (wyłącznie w doładowanych silnikach) , nie trzyma obrotów , aktywowany jest przy zamkniętej przepustnicy, ale chyba najbardziej obciąża termicznie podzespoły
cubson94
tak wiem zwykla procedura startu to dodatkowe pytanie gdzie w tym sterowniku ją uaktywnić
soltyk
CYTAT(przema72 @ Sun, 10 Nov 2019 - 23:26) *
pops and bangs to strzały z wydechu przy odpuszczeniu gazu / przy zamkniętej przepustnicy to co pokazałeś na filmiku , stare gaznikowe silniki to mają , ponieważ nie obcinają paliwa przy hamowaniu silnikiem
Co takiego? Nic z tych rzeczy. Jeśli samochód jest sprawny, nic nie ma prawa strzelić, czy to na gaźniku, czy na wtrysku z nieodciętym paliwem. Jest tylko inny dźwięk i czuć nieco słabsze hamowanie. Notoryczne strzały w aucie bez podtrzymania, są oznaką problemów z zapłonem, ewentualnie kijowego programu.
respect2
Mialem popsy od odcinki do 4tys obr, pozniej juz cisza. Kolektor z kwasiaka w koncu rozprulo. A najgorsze bylo to, ze przy ostrych sprintach odpuszczajac gaz, zamiast sie wszystko schladzac, egt roslo pod 1000st. Popsy zostaly wyciete dla swietego spkoju.
soltyk
Czyli nie skończyłeś tak źle, jak te dzieci, co podlinkowałem.

Znałem gościa, co w Maluchu robił strzały ręcznie. Przy hamowaniu wyłączał stacyjkę i dawał gaz do oporu. Po włączeniu zapłonu był jeden strzał, ale zdrowy, +180 do lansu. W Malcu kolektorki są nie do ruszenia, lecz w końcu pękł mu tłumik. No ale czego się nie poświęca dla podrasowania swojego samochodu.
16vg60
Hahahaha kierwa Panie w te wakacje byłem na zlocie i słyszę jak ktoś piłuje auto i strzały takie dziwne pojedyńcze smile.gif,
podchodzę patrzę a tam siedzi jakiś młody chłopczyna w a4 B5 ,chyba 1.6 to było ,gaz w podłodze i jak motor wchodził na limiter to cyk kluczykiem zapłon wyłączał i zaraz włączał
Napier... tak przez kilka minut biggrin.gif

I w sterowniku nic nie trzeba grzebać, wystarczy szybki nadgarstek hahahha
nomaster
Znajomy zrobił tak kiedyś w motocyklu z wypożyczalni. Silnik na smietnik. Prawdopodobnie podbiło zawór wydechowy i cyk kolizja tongue.gif
Dziku
CYTAT(torek @ Sun, 10 Nov 2019 - 10:05) *
A nie jedzie, a tylko wydaje się że jedzie bo jest glosno
laugh.gif dry.gif

Opisałeś właśnie 90% hond na świecie smile.gif
wujek_
U kumpla w Meg RS Trophy jest to samo seryjnie na Akrapovicu. Aż wku*rwiające, co chwila pierdzi.
torek
CYTAT(Dziku @ Thu, 14 Nov 2019 - 04:56) *
Opisałeś właśnie 90% hond na świecie smile.gif

hehe coś w tym jest, że jak honda jedzie to najpierw ją słychać, później długo długo nic nie widać i w końcu jest wink.gif
Blaid
posłuchajcie M4 jak pierdzi...to jest wyższy level
16vg60
CYTAT(torek @ Thu, 14 Nov 2019 - 10:49) *
hehe coś w tym jest, że jak honda jedzie to najpierw ją słychać, później długo długo nic nie widać i w końcu jest wink.gif



Taaa i jeszcze później długo czuć biggrin.gif

https://youtu.be/nvesAaBfBqg
3min.

Kwintesencja honciarza,kupa hałasu i spalony olej unoszący się w powietrzu biggrin.gif
mss
CYTAT(16vg60 @ Thu, 14 Nov 2019 - 12:16) *
Taaa i jeszcze później długo czuć biggrin.gif

https://youtu.be/nvesAaBfBqg
3min.

Kwintesencja honciarza,kupa hałasu i spalony olej unoszący się w powietrzu biggrin.gif

Ale dwójeczka zapalona zawodowo biggrin.gif
MadeInPoland
Hondziarze nie Hondziarze. Poprzedni właściciel mojego e63 zazyczyl sobie takie zjawiska. https://youtu.be/WAuBq2wCn6w

Jest trochę jak wartburg, ale można to nawet polubić.
ju-by
Czy ktoś doktoryzował się z tematu popcornu w aucie z GPFem?
AT89S52
CYTAT(ju-by @ Wed, 15 Jan 2020 - 13:14) *
Czy ktoś doktoryzował się z tematu popcornu w aucie z GPFem?


Wielu, np Volkswagen.
Tom-Lee
Nie ma popcornu z GPF.
ju-by
Widzę sprzeczne info. Chodzi konkretnie o C118 AMG35. Supersprint twierdzi, że da się z GPFem strzelać i uzyskać efekt pop-sów.
dany_47
RS3 2019 ma GPF i coś tam łupie w wydech.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.