RafB.
Fri, 08 Nov 2019 - 05:57
Cześć, czy w oorsche wymiana katalizatorów jest obowiązkowa co jakiś przebieg? Podobno jest to konieczne bo silnik jest blisko wydechów i w porzypadku uszkodzenia kata, części wpadają do cylindrów. Znany jest wam problem? Co ile bezpiecznie wymienić a jeśli auto ma już kilka lat to wyciąć?
burski
Fri, 08 Nov 2019 - 13:52
Nie wiem, jak to możliwe, żeby katalizator wpadł do silnika.
W seriach 9x6 ceramiczny katalizator potrafi się skruszyć. Poza brzęczeniem nic strasznego się nie dzieje. Profilaktyczna wymiana bez sensu IMHO.
arek911
Fri, 08 Nov 2019 - 18:27
Czytałem o przypadku jak mechanik opowiadał ze uszkodzony katalizator może uszkodzić gładzie cylindrowe. Podobno silnik może zassać resztki katalizatora z wydechu do cylindrów przez bardzo blisko głowicy umieszczony katalizator a tak jest w 911
Pytanie czy da się sprawdzić w jakim stanie jest katalizator i czy można przewidzieć jego rozsypanie
Mis
Fri, 08 Nov 2019 - 19:06
Zdecydowanie może dojść do takiego uszkodzenia jeśli masz katalizator w dolocie.
Wymienia się je prawidłowo jak wyrzuca ich błąd sprawności albo jak się stopią albo jak się pokruszą.
RafB.
Wed, 11 Dec 2019 - 20:43
Dzięki
osa
Thu, 12 Dec 2019 - 15:48
Znam przypadek wgniecionego kata który zaczął się kruszyć i silnik zatarł się na cylindrach przez to że pył zasysany był do silnika przez układ egr. Niestety zanim usterka została wykryta podobno doprowadziło to do zatarcia dwóch silników.
O innym przypadku nie słyszałem ale spokojnie można obejrzeć katalizatory kamerą endoskopową jeśli spędza Ci to sen z powiek
Mis
Fri, 13 Dec 2019 - 15:26
A co to był za silnik?
Bo wszystkie jakie znam mają spaliny doprowadzone do egr sprzed katalizatora.
Wyjątek to nowsze auta z grupy vag na przykład, gdzie jest egr niskociśnieniowy zza dpf do dolotu przed turbo, ale nawet przy awarii kata dpf złapie odłamki.
osa
Fri, 13 Dec 2019 - 16:57
jakieś subaru ale nie pamiętam dokładnie jaki model na pewno benzyna, egr też jest przed katem ale musiały się jakieś zawirowania robić bo kat był ewidentnie pokruszony i silnik stopniowo zaczynał coraz więcej oleju brać. Po wymianie kata problem ustał a dwa silniki wpizdu, nie sądzę że to był zbieg okoliczności
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.