Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Audi TT 8N 1,8t Q
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
czerniel2
Cześć

W końcu zebrałem się aby opisać auto smile.gif Kilka lat już jestem na forum, głownie czytam, uczę się, forum to mega kopalnia wiedzy.

Blok:
- stroker 2.0 na wale z tfsi
- tłoki dedykowane do strokera Mahle stopień sprężania 9.25:1
- korby IE drilled, skręcone na ARP
- panewki KS
- nowa pompa oleju ASO
- obróbka na Krasnobrodzkiej

Głowica:
- zawory wydechowe Supertech Inconel
- sprężyny wydechowe od 2,7 biT (ASO)
- uszczelka pod - kanapka (+0,9mm, stopień sprężania 8,8)
- czapka przykręcona do bloku na ARP
- nowy rozrząd

Sprzęgło
jednomas Valeo

Dolot:
- FMIC 600/300/100 wspawany w belkę
- orurowanie z alu
- suchy stożek Amsoil
- nowa przepływka (ASO)

Paliwo:
- pompa dw65
- wtryski 615

Układ wydechowy:
- turbo EFR 6758 ar 0.64 w kocyku i zbroi
- kolektor żeliwo zabandażowane
- całość 3”, brak kata (na potrzeby przeglądów wrzucany w przygotowane miejsce na v-bandy) przelot, tłumik środkowy, przepustnica sterowana podciśnieniem, tłumik końcowy MF
- dodatkowa izolacja termiczna ściany grodziowej

Wskaźniki:
- Innovate – AFR szerokie pasmo
- Depo - boost, ciśnienie i temperatura oleju
- pełen serwis licznika, wymiana wszystkich silniczków, fisa, diod podświetlania

Elektronika:
- komp od BAMa (był APX)
- przejście na sondę szerokopasmową

Układ chłodzenia:
- chłodnica wody seria, dołożony włącznik biegu II z kabiny
- chłodnica oleju 9rzędowa z termostatem

Hamulce:
- przód tarcze 330mm + 4 tłoczkowe zaciski (na dniach zmiana na 340mm i 6 tłoczków)
- tył tarcze 280mm, zacisk seryjny odsunięty adapterem

Wnętrze:
- kiera obszyta skórą, czerwona nić
- fotele obszyte „alcantarą”

Koła
OZ Superleggera 17” szerokie 8” opony 225/45

Zawieszenie
Seria, jedynie z tyłu regulowane wahacze i stab od R32

W czasie budowy silnika komora została totalnie odszczurzona, każda kropka rudej wyczyszczona i pomalowana, sanki również.

Podziękowania dla Pawła z Płońska za złożenie motorowni i budowę dolotu i wydechu.

Plany: zbić trochę wagi i poszukać jeszcze mocy smile.gif


(zaraz wrzucę trochę fotek)

Wykres
https://m.fotosik.pl/zdjecie/pelne/17f34f2f9e9a8bb7

Fmic
https://m.fotosik.pl/zdjecie/63a1e44faae5343b

Wydech
https://m.fotosik.pl/zdjecie/83a9f97f32102f33

Komora
https://m.fotosik.pl/zdjecie/007612166337c5f2

Słupek
https://m.fotosik.pl/zdjecie/732508bf0a323fb7

Efr
https://m.fotosik.pl/zdjecie/d233dcd5b3bf85d5

Tłoki
https://m.fotosik.pl/zdjecie/d4db45f62bb8ae61

Korby
https://m.fotosik.pl/zdjecie/029a3a627568b86a

Arp do czapki
https://m.fotosik.pl/zdjecie/1671949b07d9ddef

Felga/heble
https://m.fotosik.pl/zdjecie/f83ed2ebd3d3b293
wojtek1111
Ciekawy projekt.
Zastanawia mnie jedna rzecz. Skoro był robiony stroker to nie lepiej było kupić tłoki już pod konkretny stopień sprężania a nie robić kanapkę?
Są dostępne tłoki które robią stopień sprężania 8,5 np.
Mis
Nisko kręcisz silnik czy przełożenie w hamowni źle wpisane (przekłamanie wartości momentu obrotowego)?
16vg60
I to sprzęgło z Valeo dźwiga to,czy coś je wzmacniales ?

Bezawaryjności i jak opisujesz to daj kilka fot jak auto się prezentuje wink.gif

krzysiek50
Kolega też w 1.8T miał prawie 550Nm na jednomasie Valeo w 4motion i to działało. Jedynie na starcie obił tarczę kevlarem.
16vg60
Dlatego pytam czy seria czy obita ,bo w pierwszym poscie nic o tym nie ma smile.gif
kompot
CYTAT(Mis @ Thu, 07 Nov 2019 - 15:39) *
Nisko kręcisz silnik czy przełożenie w hamowni źle wpisane (przekłamanie wartości momentu obrotowego)?

Gdzie przekłamuje? Wartości się zgadzają.
Mis
CYTAT(kompot @ Thu, 07 Nov 2019 - 20:40) *
Gdzie przekłamuje? Wartości się zgadzają.

Stroiłeś mu to auto, że wiesz ile ecu limituje rpm? smile.gif
kontrolm
jak Ci się sprawuje ten przełączany wydech ?
czerniel2
Wiem ze mogłem kupić tłoki pod nawet 8.5:1. Teoretycznie stopień sprężania 9.25:1 powinien byc ok jak na 400KM z małym haczykiem. Zależało mi na mocnym dole wiec nie chciałem aby motor był zbyt odprężony. No ale nie szło dorzucić zaplonow bo zaczęło całkiem poważnie stukać. Padła decyzja o odprężeniu kanapka. Guzik to dało (czyli z jakiegoś innego powodu stuka - tu bede szukał przyczyny bo wszystko jest, paliwa nie brakuje a mocy robić nie mozna.

Nie wiem dlaczego taki pomiar, jakoś nie zwróciłem na to uwagi.

Valeo dźwiga, znam mocniejsze ulepy które tez były na tym sprzęgle. Fakt obicie kevlarem daje jeszcze większe możliwości ale jakoś sie tak poskładalo ze juz nie było czasu i chęci na ten mod - choć z perspektywy czasu żałuje bo zawsze lepiej mieć zapas bo rożne pomysły przychodzą do głowy wink.gif

Wydech pracuje bezbłędnie, dupne sa te elektroniczne przepustnice, te z grucha dają radę smile.gif

Sorki ze bez cytatów ale pisze z tel z dzieckiem na reku biggrin.gif
Fawor
to przez stuk taka fala na wejsciu max momentu? Generalnie wzór setup - dokladnie takie coś chcialbym miec w swoim leonie, i gaziorek do tego biggrin.gif biggrin.gif Odzywam się, musimy się zgadac na spota jak bede przelatywal przez bdg
czerniel2
Dlaczego fala, juz nie pamietam, strojone to było rok temu smile.gif Chciałem „dotrzeć” auto, aby powylazily wszystkie choroby wieku dziecięcego i porobić poprawki (pierdoly). Tylko ten opis mi sie osunął z pol roku biggrin.gif

Dzieki za miłe słowo smile.gif niby graty dobrane odpowiednio a shit stuka - ale za to jakoś przed nowym sezonem tez bedzie trzeba sie zabrać.

Afr pod obciążeniem mam 12, ale góra mam ponizej 11, chyba trochę niepotrzebnie go zalewa ?
kompot
CYTAT(Mis @ Thu, 07 Nov 2019 - 22:27) *
Stroiłeś mu to auto, że wiesz ile ecu limituje rpm? smile.gif

Oczywiście nie, błędnie przyjąłem, że nie zgadza Ci się moc z momentem tongue.gif
Mis
CYTAT(czerniel2 @ Sun, 10 Nov 2019 - 01:28) *
Dlaczego fala, juz nie pamietam, strojone to było rok temu smile.gif Chciałem „dotrzeć” auto, aby powylazily wszystkie choroby wieku dziecięcego i porobić poprawki (pierdoly). Tylko ten opis mi sie osunął z pol roku biggrin.gif

Dzieki za miłe słowo smile.gif niby graty dobrane odpowiednio a shit stuka - ale za to jakoś przed nowym sezonem tez bedzie trzeba sie zabrać.

Afr pod obciążeniem mam 12, ale góra mam ponizej 11, chyba trochę niepotrzebnie go zalewa ?

Masz za duży stopień albo za duży backpressure albo dupne paliwo albo dupne strojenie albo głowicę nieszczelną.

Twój setup jest IDEALNY, by dorzucić alkoholu do benzyny i przywalić dodatkowe 40hp na tym samym doładowaniu.

Odpowiesz na pytanie odnośnie rpm, w sensie dlaczego tak nisko kręcisz jak na wykresie?
zwinnyzz
CYTAT(Mis @ Wed, 20 Nov 2019 - 20:10) *
Masz za duży stopień albo za duży backpressure albo dupne paliwo albo dupne strojenie albo głowicę nieszczelną.

Twój setup jest IDEALNY, by dorzucić alkoholu do benzyny i przywalić dodatkowe 40hp na tym samym doładowaniu.

Odpowiesz na pytanie odnośnie rpm, w sensie dlaczego tak nisko kręcisz jak na wykresie?


Jakie propocje alko : benzyna sugerowałbyś w tym przypadku i dlaczego tyle?
Mis
20% bio 80% beny, do podstrojenia zapłon i dawkowanie paliwa, niższe egt+wyższa moc+zapłon w przód sporo.
czerniel2
CYTAT(Mis @ Wed, 20 Nov 2019 - 20:10) *
Masz za duży stopień albo za duży backpressure albo dupne paliwo albo dupne strojenie albo głowicę nieszczelną.

Twój setup jest IDEALNY, by dorzucić alkoholu do benzyny i przywalić dodatkowe 40hp na tym samym doładowaniu.

Odpowiesz na pytanie odnośnie rpm, w sensie dlaczego tak nisko kręcisz jak na wykresie?



Już odpowiadam na wszystko

- za duży stopień sprężania - raczej nie, przed kanapką były stuki, po dorzuceniu 0,9mm tylko minimalnie mniejsze, wysokość głowicy mierzona w normie, ponad 139.25mm

http://imageshack.com/a/img921/2112/D1NDgf.png

- głowica przed założeniem była sprawdzana na szczelność - szczelna
- dupne paliwo, też tak myśleliśmy bo było stare w baku (roczne), wyjechane do 0 zalane pb98 i bez zmian
- za duży backpressure - cały wydech na 3'', brak kata, przepustnica otwarta w wydechu pozwala pominąć tylnią puchę. możliwe ze żeliwny kolektor trzyma, choć mało prawdopodobne, ale docelowo będę chiał mieć wskaźnik EGT to wówczas będzie miejsce do pomiaru
- strojenie, nie znam się na tym :/ tu będę musiał się chyba wybrać do kogoś innego aby zweryfikować poprawność tego co zostało zrobione (i to chyba bedzie trzeba zrobić na pierwszy rzut)

Początkowo myśleliśmy że stukanie jest winą źle przykręconych stukowców, albo ich wadą (w sumie jednego, bo najbardziej wali na 4 garnku) ale przy robieniu kanapki widać było na tłoku minimalne ślady więc stukało faktycznie.

- kręcenie rpm - nie wiem dlaczego zostało tak na hamowni zmierzone, jakoś wcześniej tego nie zauważyłem, auto kręci się normalnie do 6800.

- alkohol będę lał dopiero wowczas gdy pozbędę się tego stukania. Ja wiem że teraz by to pomogło ale na tych gratach powinienem zrobić te 420KM i dopiero wówczas chcę alko dorzucić na te dodatkowe 40KM

Myślę jeszcze nad wałkami, może wstawię od ADRa "J" i zobaczę czy coś się zmieni.

Dzięki za zainteresowanie i sugestie
volski1
Jeśli głowica jest z kanałem SAI to możesz go wykorzystać do pomiaru EMP.
bolus1
CYTAT(volski1 @ Thu, 21 Nov 2019 - 11:23) *
Jeśli głowica jest z kanałem SAI to możesz go wykorzystać do pomiaru EMP.


Możesz opisać coś więcej ?
czerniel2
Niestety bez SAI

CYTAT(bolus1 @ Thu, 21 Nov 2019 - 16:48) *
Możesz opisać coś więcej ?



Domyślam sie ze w zaślepce w glowicy robi sie otwór w niego wkrętka i łączymy wężykiem z barometrem


k24
Jakieś nowości?
SpeedyGonzales
Robi mega wrażenie!

Moja nowa pasja to radary online: https://radaryonline.pl/
Jeśli ktoś chce, to polecam ten ranking pożyczek z dojazdem do domu. Ja jestem bardzo zadowolony! https://pozyczkase.pl/pozyczki-do-domu-z-dojazdem/

Lubisz rozwiązywać krzyżówki? Sprawdź pomoc dla krzyżówkowicza na https://haslowo.pl/krzyzowka-pomoc
czerniel2
Ale temat został wywołany do tablicy idealnie w czas smile.gif

Auto pojechało na strojenie do mk2 vrt.
Doszedł mapsensor który widzi więcej jak seryjny, dorzucono trochę boostu i dało to 410KM smile.gif
Aby cisnąć kolejne konie należałoby robić mody mechaniczne które miałby marne przełożenie kasa vs przyrosty.
Jak mi sie znudzi obecna moc zanim zagości r32t (no chodzi mi po głowie) to dojdzie nitro z dysza 50KM i może to da dodatkowe 70KM.

Z modow w mk2 vrt jestem bardzo zadowolony, mega dobry kontakt z Krzyskiem, super spec, wszystko wytłumaczy i podpowie co mozna, czy jest sens ładowania czegoś itp.

Korekty na 020 na 3 garach po 1,5 na jednym 4, afr poniżej 12, bezpieczny soft.

Teraz zacznę zbijać wagę z auta, ale tak aby to jeszcze było auto cywilne, do codziennego użytku smile.gif
dany_47
Gratki.
Miło słyszeć, że zrobione i lata.
Oby bezawaryjnie.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.