Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Typy korbowodów
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
farmer91
BTW, jakby można potem wydzielić to może jako odrębny temat, jakie przeznaczenie mają poszczególnych rodzaje kutych korb? Tzn które na wysokie obroty itd? Bo z tego co zauważyłem to mamy na rynku najbardziej popularne H- beam, potem I- beam/ A- beam, i X- beam. Dlaczego tyle typów i które do jakich zastosowań?
BeeMiX
CYTAT(farmer91 @ Tue, 05 Nov 2019 - 23:27) *
BTW, jakby można potem wydzielić to może jako odrębny temat, jakie przeznaczenie mają poszczególnych rodzaje kutych korb? Tzn które na wysokie obroty itd? Bo z tego co zauważyłem to mamy na rynku najbardziej popularne H- beam, potem I- beam/ A- beam, i X- beam. Dlaczego tyle typów i które do jakich zastosowań?


To załóż temat na głownym tongue.gif I-beam przy takiej samej wadze będzie miał wiekszą wytrzymałość



torek
CYTAT(farmer91 @ Tue, 05 Nov 2019 - 23:27) *
BTW, jakby można potem wydzielić to może jako odrębny temat, jakie przeznaczenie mają poszczególnych rodzaje kutych korb? Tzn które na wysokie obroty itd? Bo z tego co zauważyłem to mamy na rynku najbardziej popularne H- beam, potem I- beam/ A- beam, i X- beam. Dlaczego tyle typów i które do jakich zastosowań?

Gdzieś ostatnio czytałem, ze główna różnica między H beam i I beam, to waga, (I Beam są na ogół lżejsze), a przez to przy silnikach które można wyżej zakręcić zniosą więcej. Chociaż zawsze mi się wydawało, że grubsza i masywniejsza korba jest mocniejsza... a tu taki psikus..
https://www.youtube.com/watch?v=MysGmO9G7eY tu jest w miarę logicznie to pokazane..
Sorki za off'a wink.gif
BeeMiX
Generalnie Hbeam lepiej znosi dużo momentu z dołu, Ibeam jest znów lepsza do wysokiego kręcenia silnikiem. Jednego gość nie wział pod uwagę. Kuta korba I beam do 2JZ jest zazwyczaj trochę cięższa od H beam. A więc mocniejsza pod każdym względem
kidzio_r5gtt
wszystko zależy od projektu całego korbowodu - generalnie im mocniejsze tym cięższe. Aktualnie pod kątem wytrzymałości możnaby powiedzieć że H-beam łatwo technologicznie zrobić lżejszy a I-beam cięższy ale wytrzymalszy. X-beam jest pomiędzy nimi (bardzo dobrze robi się w nich rifle drill). Jak robimy analizę FEA to tak to mniej więcej wychodzi.
torek
No Tak, ale czy mimo wszystko, w większości aut seryjnych z turbo, nie są montowane właśnie korby typu I beam? Które to korby często jednak wystawiają kolano? Może nie w silnikach 2jz.. ale w wielu R4..
kidzio_r5gtt
seryjne korby są odlewane w zasadzie w przekroju I. bo takie jest najłatwiej/najtaniej zrobić w masowej produkcji
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.