Cześć, od pewnego czasu przeglądam to forum, czerpie z niego dość sporo wiedzy i postanowiłem, że opiszę tutaj swoje auto.
Auto w moich rękach od jakiś 5 lat, przeszło kilka przemian lepszych czy gorszych. Było kilka silników, jedne wybuchały inne po czasie przestawały dawać frajdę.
W samochodzie robię wszystko w miarę możliwości sam, począwszy od spawania po strojenie.
Składane hobbystycznie. Wieczorne upalanie, okazjonalnie jakieś zawody na 1/4.
MODEL: Honda Civic VI 1996
MODYFIKACJE
Silnik:
D16Z6
kuta korba + arp
vitary 75,5
tuleje wzmocnione przez kołki homemade
szpilki głowicy arp
wałek bisimoto 2.4
regulowane koło rozrządu
panewki wszystkie oem
pokrywa zaworów z D17
CR ~ 8.2:1
Układ dolotowy:
grzybek pseudo hks
fmic 600x300
bov china hks ssqv
przepustnica 60mm + rozwiercony ssący D16Z6
Układ wydechowy:
holset hy35w żeliwo 10cm3, zaspawany wg
wastegate podróbka tial
chinski odlewany kolektor wydechowy
dp 3"
wydech 3" na jednym końcowym tłumiku z racji braku miejsca
Układ wtryskowy:
zbiornik z łodzi 30l w bagażniku
zewnętrzna pompa 044 od k64
wtryski 850cc siemens
Elektronika:
ecu P06 + dodana obsługa vtec, zaworu EBC i sterowania wszystkim na co ecu hondy pozwala jak wentylatory etc.
wskaźniki boost, egt, temperatura oleju i ciśnienie oleju
Układ chłodzenia:
'gruby chinczyk' + wentylator z klimatyzacji audi A4
chłodnica oleju saab 9000 + podstawka z termostatem
termostat 86*C
Układ napędowy:
skrzynia Honda HRV
dyfer Honda HRV + zwiększone napięcie wstępne na sprzęgle, zwiększone maksymalne dopuszczalne ciśnienie na sprzęgle, pseudo szpera phantom grip
wahacze tylne wzdłużne Honda Shuttle odpowiednio przerobione pod bude civica ek
Zawieszenie:
Przód:
hamulce 282
coilovers
stabilizator z coupe
wahacze dolne z civica mb
górne wahacze zamienione stronami
Tył:
hamulce seria z shuttle bęben
sprężyny progresywne eibach pro kit -30
regulowane wahacze górne ze względu na inne mocowanie przy wahaczach z Shuttle
Całość na poliuretach, oprócz łap dyfra, silnika i skrzyni.
Felgi stalowe strukturalne z Dacii/Renault 16" 6,5 szerokie
Opony 4x Profil XR01 205/50/16 mieszanka średnia
BODY KIT:
seria, nie licząc dokładki przód
Trochę suchych faktów:
Best ET 1/4 mili: 11.89
W tym roku w Pile dzięki uprzejmości Kuki'ego udało się pomierzyć trochę auto. Czasy, gdy auto robiło 1/4 w 12.1
0-100 4.45
100-200 9.31
Waga: 1105kg, pełne wnętrze, 20l paliwa
Samochód jeździ na mieszance RON98 + bioetanol (jakieś E25) i 1.5b boostu. Był hamowany z lepszym lub gorszym skutkiem, na hamowni drogowej wypluł 354KM i 354Nm.
Na ten moment wszystkie bolączki wyeliminowane, jeździ i nie chce się popsuć.
Plany na teraz to przenieść zbiornik pod podłogę (zrobić na płasko) i wyrzucić trochę środka, tarcze na tył. Przydałoby się wymienić też sprężynki zaworowe na twardsze i przesunąć odcinkę ponad 8k rpm (aktualnie 7700), bo 2 bieg kończy się zaraz przed 100km/h i powinno dojść jeszcze parę koników, bo wałek na to pozwala. Zastanawiam się też nad zmianą turbo na coś bardziej ulicznego, bo aktualnie do 4k rpm nie dzieje się nic ewentualnie żeliwo na mniejsze, bo w tym holsecie wychodziło żeliwo 9cm3. Chcę też poskładać dłuższą skrzynię, bo seria z HRV jest mega krótka vmax to jakieś 230km/h i na 1/4 przed metą muszę wbijać 5 bieg
Parę fotek z budowy: