TurboMati
Mon, 28 Oct 2019 - 14:21
Cześć!
Potrzebuje odbudować silnik w moim competition po zatarciu panewki. Mam do dyspozycji blok z AFN oraz głowicę z KR i chciałbym to wykorzystać. Chcę dmuchnąć jakieś 2,4 bar. I teraz pytanie czy spasuje mi do tego:
- Wał BF wykorbienie 92,8 mm ABF z triggerem 60-2 (czy blok AFN da się rozwiercić na 82,5 mm)
- Tłoki ABF 82,5mm
- Korbowody kute 159 mm
No i chciałbym w głowicę KR włożyć wałki ABF.
Nie spotkałem się z takimi projektami i nie wiem czy ma szansę to dłużej i bezproblemowo pojeździć.
Dzięki!
wojti RAYLLE
Mon, 28 Oct 2019 - 14:51
z tymi tłokami od abfa to zaszalałeś nie udzwigną 2.4b. 1.4 tak
do takiego boostu trzeba duzo zmian zrobić aby to przeżyło chociaż strojenie
TurboMati
Mon, 28 Oct 2019 - 20:28
Tłoki z s2 tyle przyjęły to i z abfa tez przyjmą
pytania były jednak trochę inne
wiem już ze blok afn da się rozwiercic na 82,5mm także wszystko wskazuje ze ten plan ma racje bytu
GIB
Mon, 28 Oct 2019 - 20:31
pytanie laika. AFN to diesel, aż taka jest zamienność klocków w VAG, że benzynowa głowica siada na blok diesla?
16vg60
Mon, 28 Oct 2019 - 20:40
Tylko z tego co pamiętam to tłoki z S2 to odkówka, a abf i reszta 16v n/a zwykły odlew z wkładkami stalowymi
kkkacper
Mon, 28 Oct 2019 - 20:44
CYTAT(16vg60 @ Mon, 28 Oct 2019 - 20:40)
Tylko z tego co pamiętam to tłoki z S2 to odkówka, a abf i reszta 16v n/a zwykły odlew z wkładkami stalowymi
Dokladnie.. stawianie tych tlokow na jednym poziomie jednak troche mija sie z rzeczywistoscia..
tom cio
Mon, 28 Oct 2019 - 21:09
GIB - tak, da sie cos takiego zrobic, plusem jest to ze sruby glowicy w dieslu sa grubsze.
TurboMati
Mon, 28 Oct 2019 - 21:17
Panowie motor przyjął 2.3 boostu na tłokach z s2 i wale 1.8. Był mocno odprężony, przyjął dużo zapłonu. Jeżeli po złożeniu tego na wale 2.0 CR będzie rozsądniejszy to zjedziemy z boostem w dół. Nie chce ładować kutych tłoków skoro są abfy dobrze dmuchniete na seryjnych gratach
olozwirski
Mon, 28 Oct 2019 - 22:08
Jak zrobisz tak jak planujesz to wyjdzie ci ABF na bloku AFN.
Z jego stopniem sprężania, czyli pod boost średnio, a już na pewno nie 2.4b.
TurboMati
Mon, 28 Oct 2019 - 22:11
Tłok zostanie zebrany tak aby obniżyć CR
Mis
Mon, 28 Oct 2019 - 23:15
Wyląduj, 2,4bar stoczony tłok z ABF Ci nie przyjmie niestety.
TurboMati
Tue, 29 Oct 2019 - 06:51
Dziękuje za wszystkie odpowiedzi, niestety żadna z nich nie jest odpowiedzią na zadane pytania, a szkoda. Możliwe ze złe się wyraziłem, zadany boost nie jest celem, celem jest moc. Jeżeli składając to na gratach ABF poprawi nam się cr to nie będzie trzeba tyle dmuchać.
wojti RAYLLE
Tue, 29 Oct 2019 - 07:34
to jeszcze raz powtarzam, daruj sobie tłoki oem a abf , resztę klocków da się poskładać, w jakie kreski celujesz i na jakim paliwie
to mogę coś wiecej powiedzieć
TurboMati
Tue, 29 Oct 2019 - 07:55
CYTAT(wojti RAYLLE @ Tue, 29 Oct 2019 - 07:34)
to jeszcze raz powtarzam, daruj sobie tłoki oem a abf , resztę klocków da się poskładać, w jakie kreski celujesz i na jakim paliwie
to mogę coś wiecej powiedzieć
Słabo poskładany silnik na wale 1.8, zbyt mocno odprężony wypluł 435hp przy 2.3 bara na Pb98 i przyjął 24 stopnie zapłonu. Do tej pory marzeniem było 500hp na e85 ale widzę ze jest to realna sprawa.
P.S. Pod uwagę musimy tez wziąć budżet, bo nie jest nieograniczony
wojti RAYLLE
Tue, 29 Oct 2019 - 09:10
na te marne konie szkoda zachodu
zrob c/r 8,5
zwieksz uklad paliwa przynajmniej 2x 044 ori
oraz min.1700cc x4 a najlepiej 2200cc x4
zalej etanol
dobrz by bylo wlozyc wałki 26x-27x
sprezarka min.pokroju gt35
i wiecej nie ma co się szarpac , jaki tlok jest obecnie?
TurboMati
Tue, 29 Oct 2019 - 09:24
CYTAT(wojti RAYLLE @ Tue, 29 Oct 2019 - 09:10)
na te marne konie szkoda zachodu
zrob c/r 8,5
zwieksz uklad paliwa przynajmniej 2x 044 ori
oraz min.1700cc x4 a najlepiej 2200cc x4
zalej etanol
dobrz by bylo wlozyc wałki 26x-27x
sprezarka min.pokroju gt35
i wiecej nie ma co się szarpac , jaki tlok jest obecnie?
Auto nie jest budowane od 0, przerabiamy i usprawniamy zastane modyfikacje.
Po co takie duże wtryski? To ma jeździć na co dzień na benzynie, raz na jakiś czas na torze na e85.
Obecnie jest tłok 81mm z Audi S2, ale cylindry przyda się szlifnąć dlatego powstaje problem z tłokami, bo trzeba brać kute S2 albo ABF, które nie są budżetowym rozwiązaniem
wojti RAYLLE
Tue, 29 Oct 2019 - 10:48
bo w przejsciu na etanol wszystko się diametralnie zmienia wtryski 1000cc na e starczyly nam tylko na 1.6b,
tloki z s2 zostaw to dobry towar, sporo znosi
16vg60
Tue, 29 Oct 2019 - 11:19
Jeśli chcesz budżetowo w oparciu o OEM tłoki to lata temu na ruskim forum widziałem Corrado
Motor abf,Kuta korba ,tłok OEM z 8v 2.0 + zrobione kieszonki pod ssące,e85 i 500kunia robili ,nie wiem jaki im cr tam wychodził ale przynajmniej tłoków nie frezujesz gdzie i tak są najsłabszym elementem
TurboMati
Tue, 29 Oct 2019 - 11:39
CYTAT(wojti RAYLLE @ Tue, 29 Oct 2019 - 10:48)
bo w przejsciu na etanol wszystko się diametralnie zmienia wtryski 1000cc na e starczyly nam tylko na 1.6b,
tloki z s2 zostaw to dobry towar, sporo znosi
Wiem, że spoko towar, ale jeśli mam je zostawić to muszę przygotować nowy blok AFN i na nowo rozwiercić pod 81mm tłok.
CYTAT(16vg60 @ Tue, 29 Oct 2019 - 11:19)
Jeśli chcesz budżetowo w oparciu o OEM tłoki to lata temu na ruskim forum widziałem Corrado
Motor abf,Kuta korba ,tłok OEM z 8v 2.0 + zrobione kieszonki pod ssące,e85 i 500kunia robili ,nie wiem jaki im cr tam wychodził ale przynajmniej tłoków nie frezujesz gdzie i tak są najsłabszym elementem
ten tłok z ABK będzie mocniejszy niż ABF?
16vg60
Tue, 29 Oct 2019 - 13:08
Nie powiem Ci tego ,ja używałem tłoków z S2 i nie kombinowalem
Pewnie jest to to samo czyli zwykły odlew tylko że nie frezujesz go i tym samym nie osłabiasz
Szukaj w internetach albo Wojti niech się wypowie bo oni te 16ki mają rozpykane
Mis
Tue, 29 Oct 2019 - 14:52
CYTAT(wojti RAYLLE @ Tue, 29 Oct 2019 - 09:10)
na te marne konie szkoda zachodu
zrob c/r 8,5
zwieksz uklad paliwa przynajmniej 2x 044 ori
oraz min.1700cc x4 a najlepiej 2200cc x4
zalej etanol
dobrz by bylo wlozyc wałki 26x-27x
sprezarka min.pokroju gt35
i wiecej nie ma co się szarpac , jaki tlok jest obecnie?
Wtryski 1200ccm to największe jakie pracują stabilnie, wszystko większe ma w jeden dzień inny afr niż w drugi, a przy zmiennej temperaturze paliwa jaja na całego.
wojti RAYLLE
Tue, 29 Oct 2019 - 17:22
jakis mielismy 4 cyl na 2200 i stabilne wolne obroty
i mialem erke tez 2200 i tez bylo normalnie i pompę zębatkową paliwa
marszall
Sat, 08 Feb 2020 - 19:33
Ogarnołes juz? Bo jest jeszcze ze dwa rozwiązania na odprężenie seryjnym tlokami bez osłabienia ich.
Albo wal ABF i tloki 9A (1.4mm nizsze) albo wal 1.8 tloki ABF i frezowanie bloku
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.