Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Zwiększenie skuteczności hamulców bez swapu na większe
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
wskers
Witam wszystkich

Zwracam się do Was z prośbą o pomoc w doborze zestawu hamulców na przód ( tarcze i klocki ) do mojego auta ( Corsa D (, Dodatkowo ten wynalazek na tylnej osi ma bębny i z tego też powodu chciałbym zwiększyć skuteczność hamulców na przedniej osi. Jaki polecilibyście zestaw? Zależy mi na tym aby auto bardzo dobrze hamowało już od pierwszego naciśnięcia hamulca. Będę wdzięczny za pomoc smile.gif
flatron66
Lepsze opony. Każdy nowszy samochód jest w stanie zablokować koła. Kombinuje się z hamulcami by się mniej przegrzewały. Jak ci auto słabo hamuje to albo masz niesprawne hamulce albo beznadziejne opony albo abs jest taki kijowy że odcina hamulce.
done4
Corsa D na bębnach, czyli max 1250ccm pojemności i 86KM.
To już nie przelewki, zacznij od swapu układu hamulcowego z wersji OPC, klocki DS2500.
wskers
flatron66 tylko u mnie jest trochę inaczej. Hamulce blokują się bez problemu, oczywiście zanim zadziała ABS. Opony mam klasy premium, ale mimo to uważam, że można by z nich więcej wycisnąć zmieniając zestaw tarcze + klocki na inny.
done4 Tylko, że chcąc zrobić taki swap na nowych częściach będzie to pewnie kosztogenne, bo domyślam się że sama zmiana zacisków, tarcz i klocków nie wystarczy? Poza tym mam jeszcze pytanie odnośnie klocków DS2500. Czy mają one homologację drogową i czy będą działać skutecznie już od pierwszego naciśnięcia hamulca bez ich rozgrzewania?
przema72
hamulce blokują sie u ciebie zanim zadziała ABS , wiec pytanie co mam poprawić zestawi skuteczniejszych hamulców , skoro to co masz jest już skuteczne w 100% skoro blokuje oś , chyba ze masz uszkodzone zaciski i hamują nieliniowo

masz opony klasy premium , większość opon na allegro jest tej klasy wink.gif , napisz jakie , po drugie ogromny wpływ na skuteczność hamowania ma geometria zawieszenia , bo jeśli jej niema to "nurkujacy" przód auta zmienia geometrie i wprowadza opony w poślizg , po trzecie zawieszenie , amortyzatory , stabilizator itp , jesli masz chociażby słabe amortyzatory lub luzy na tulejach to naturalnie dużo łatwiej zablokować koło gdyż zaczyna podskakiwać podczas hamowania
wskers
Niecałe 2 tygodnie temu robiłem przegląd i wnioski są następujące. Hamulce hamują równo i liniowo. Co do zawieszenia to ponoć jest w stanie doskonałym, diagnosta sam mówił, że rzadko spotyka się kilkuletnie auta tej klasy w takim stanie, a badał je naprawdę wnikliwie, szarpaki, ręką, tzw łapą i nic nie znalazł Nawet patrzył jak się drzwi zamykają, nie wiem co to miało na celu ale patrzył smile.gif Co do opon, to na allegro ich nie kupuję, bo tam faktycznie 99% z nich jest klasy premium, a u siebie mam opony Bridgestone Turanza T005. Co do geometrii faktycznie nie wiem jaka ona jest ( zbieżność w porządku ), też na przeglądzie była badana. Tyle się jednak słyszy o poprawie skuteczności hamowania po zamontowaniu innych komponentów, stąd ten temat, bo skoro może być lepiej to czemu z tego nie skorzystać? smile.gif
119
CYTAT(wskers @ Sat, 26 Oct 2019 - 06:24) *
tylko u mnie jest trochę inaczej. Hamulce blokują się bez problemu, oczywiście zanim zadziała ABS. Opony mam klasy premium, ale mimo to uważam, że można by z nich więcej wycisnąć zmieniając zestaw tarcze + klocki na inny.


Chcesz zmianą tarcza+klocek zwiększyć współczynnik tarcia opona-asfalt? Jak już Ci napisano, jeśli w każdych warunkach jesteś w stanie zablokować przednią oś, to jedyne co możesz poprawić to skok pedału i czułość hamulca. Drogi hamowania inaczej jak zmianą opon nie skrócisz. Chyba, że po zmianie opon p.1 przestanie obowiązywać, wtedy można iść dalej.
_adams_
CYTAT(wskers @ Sun, 27 Oct 2019 - 06:03) *
Tyle się jednak słyszy o poprawie skuteczności hamowania po zamontowaniu innych komponentów, stąd ten temat, bo skoro może być lepiej to czemu z tego nie skorzystać? smile.gif


Jeszcze więcej się słyszy o konieczności jeżdżenia wolniej, bo u nas poziom zagrożeń na drodze to czołówka Europy. Także wniosek taki że to co masz do bezpiecznego poruszania się w zupełności wystarczy, uważaj na drodze i szybko reaguj jak coś się dzieje cool.gif
wskers
CYTAT(119 @ Sun, 27 Oct 2019 - 06:09) *
Drogi hamowania inaczej jak zmianą opon nie skrócisz.


No właśnie skrócisz, wystarczy poczytać testy które potwierdzają że zmiana tylko samych klocków pozwoliła skrócić drogę hamowania smile.gif I chodzi tutaj właśnie o współczynnik tarcia klocek = tarcza.

adams staram się właśnie tak reagować smile.gif

A tak już zupełnie poza tematem skoro ten zestaw co mam jest ok, to czy zaproponowane wyżej klocki DS2500 można w ogóle używać w normalnym ruchu ulicznym?
nomad66
jeszcze pytanie który rok opony, rozmiar, jaka felga. Przecież to logiczne, że jak najpierw puszcza opona to ona jest najsłabszym ogniwem. Test testem, wykażą, że jak założysz mega wyczynowy super szybki klocek hamulcowy zatrzymasz się 25cm wcześniej.
https://allegro.pl/oferta/os-belka-tylna-ta...unto-7375243181
przykładowa oferta na belkę z tarczami do tyłu. Zabawy, kosztów a i tak potem opony będą puszczać wink.gif
wskers
Opony mają DOT 1019, rozmiar 185 / 65 / 15
przemek530d
dokładnie, w pierwszej kolejności bym tył modyfikował jak bębny
kontrolm
dobry bęben nie jest zły i w Corsie takiej jak Twoja w zupełności wystarcza aż nadto. Na przód wrzucaj albo Ferodo Premium/Premier wersja econo albo Ferodo DS plus tarcze Brambo/Delphi/Ate nie muszą być żadne nacinane wynalazki.
A jak założysz DOBRĄ oponę 195/55-60 zamiast tego co masz teraz to poczujesz też jak auto może hamować nawet na tych hamulcach co masz teraz.
przema72
tak , bo dobre klocki zamiast blokować koła zwiększa przyczepność ...

to Corsa z w diezlu na oryginalnym zawieszeniu nie wiadomo jak starym , naciśnie mocniej hamulec i przód nurkuje , koła wpadają w negatyw i blokuje koła , geometria nie sprawdzona , a diagnosta zachwycony stanem zawieszenia smile.gif
dane z badania amortyzatorów na stacjach to sobie można wsadzić ... , na jakiej podstawie to sprawdzają ? , wpisują model auta i mają niezbędne parametry tłumienia ? tłumienie zmienia sie nawet jeśli zmienimy rozmiar opon , natomiast sprawdzane jest jedno koło i co wtedy ze stabilizatorem który absorbuje dragnia sprawdzanego koła , albo belka skrętna , możemy mieć wylany amortyzator ale dzięki sztywnej belce skrętnej sprawność amortyzatora wyjdzie w normie
sam kiedyś bardzo sie zdziwiłem gdy wylany amortyzator na przeglądzie wyszedł na 86% sprawności , i serio nigdy nie spotkałem sie żeby komuś badanie sprawności amortyzatora wyszło źle , chyba ze diagnosta zobaczył ulanego mcpersona w oleju
flatron66
Mi raz wyszło koło 30%. Auto krzywo stało na tych platformach do testowania.
piwo
mi na nowych koni pokazywalo 65%. na obu. ogolnie badanie amorow jest zalosne. no ale jakos sprawdzac to trzeba do spadku sily tlumienia dupa sie przyzwyczaja i ciezko ocenic gdy cos jest nie tak. dopiero w skrajnych przypadkach cos czuc.
wskers
przema72 nie znam przypadku w którym podczas robienia przeglądu technicznego sprawdzana jest geometria zawieszenia ( również wśród moich znajomych ), a skoro przeglądy wykonuję na różnych SKP przez różnych diagnostów i zawsze słyszę że moje auta są w stanie idealnym to nie widzę powodu by im nie wierzyć smile.gif Co do badania stanu amortyzatorów to jak najbardziej zgadzam się z tym, że to porażka bo wystarczy zmienić ciśnienie w ogumieniu by wynik był już inny, ale badanie stanu zawieszenia ( luzów ) i hamulców według mnie przebiega poprawnie i wiarygodnie.
119
CYTAT(wskers @ Tue, 29 Oct 2019 - 05:58) *
ale badanie stanu zawieszenia ( luzów ) i hamulców według mnie przebiega poprawnie i wiarygodnie.


To może coś ode mnie - zrobiłem już dziesiątki przeglądów na różnych stacjach i żaden diagnosta, nigdy przenigdy nie sprawdził mi stanu elastycznych przewodów hamulcowych. Na sztywne zwrócił jeden, w świeżym zakupie, gdzie były już na granicy rozpadu, ale badanie i tak przyklepał.
burski
CYTAT(wskers @ Tue, 29 Oct 2019 - 05:58) *
przema72 nie znam przypadku w którym podczas robienia przeglądu technicznego sprawdzana jest geometria zawieszenia

Ale zdarza się to. Jest to pomiar zgrubny, ale jest - wykazuje, gdy coś jest grubo nie tak.
CYTAT(119 @ Tue, 29 Oct 2019 - 06:51) *
To może coś ode mnie - zrobiłem już dziesiątki przeglądów na różnych stacjach i żaden diagnosta, nigdy przenigdy nie sprawdził mi stanu elastycznych przewodów hamulcowych.

To również niektórzy diagności sprawdzają.
wskers
burski może i są wyjątki od reguły, ale ja takowego nie znam. A jeśli mam mieć coś robione " na odwal " to to samo co by wcale nie badać.
119 ja mam sprawdzane co roku. Jak zwykle są wyjątki od reguły.
burski
Ja się oczywiście z Tobą zgadzam.
Po prostu podałem przykład innego podejścia diagnosty.
Co nie zmienia faktu, że BT niewiele mówi o stanie pojazdu. W sumie zgodnie z dokumentacją:
Pieczątka = można latać.
Brak pieczątki = totalny gruz.
Więcej z BT wywnioskować się nie da, a i to drugie jest modyfikowalne z 50 zł.
vegetagt
CYTAT(119 @ Tue, 29 Oct 2019 - 06:51) *
To może coś ode mnie - zrobiłem już dziesiątki przeglądów na różnych stacjach i żaden diagnosta, nigdy przenigdy nie sprawdził mi stanu elastycznych przewodów hamulcowych. Na sztywne zwrócił jeden, w świeżym zakupie, gdzie były już na granicy rozpadu, ale badanie i tak przyklepał.



Ale uwierz mi, że sprawdzali. Tylko tą drugą metodą wink.gif
Mnie raz gość nie puścił za pękniętą gumową cześć przewodu hamulcowego. Nowy, młody pracownik, dotknął w aucie każdego łączenia, obejrzał przewody, zapytał czy ta czerwona lampka od ciśnienia oleju ma tak mrygać tongue.gif.
Jak wróciłem na poprawkę z nowymi elastycznymi, to inny diagnosta mi powiedział "pan sie nie martwi, my tak mocno depczemy hamulec na rolkach, że jak ma coś pęknąć to właśnie w tym momencie".

Co do sprawności amortyzatorów - nie procenty są ważne, a wykres rysowany przez maszynę i ogarnięty 'sprawdzacz' powinien być w stanie rozpoznać, kiedy amor ma już dość ale wg maszyny ma 50 czy 60%.
Geometria zawieszenia - przejezdzając przez szarpaki jest ogólny pomiar zbieżności osi. Z geometrią (nachyleniem koła) jeszcze się nie spotkałem.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.