kontrolm
Wed, 16 Oct 2019 - 10:40
Poszukuję czegoś co będzie w stanie samo skręcać kołami w łaziku który buduję. Pomyślałem żeby zastosować maglownicę wspomaganą elektrycznie ze zintegrowanym silnikiem i czujnikami najtaniej z jakiegoś angola np. od Astry 2 ale może być też z innego auta.
Nurtuje mnie tylko pytanie czy ten silnik będzie sam w stanie skręcić te koła czy ma tak dużą siłę czy naprawdę słuzy tylko do wspomagania siły przyłożonej do kierownicy i nic więcej nie potrafi ? A może ktoś wie która maglownica będzie to potrafić.
Pomińmy że to potrzebuje specjal sterownika, ja już się tym zajmę
Z góry dzięki za pomoc
Misior
Wed, 16 Oct 2019 - 10:54
Jako przykład podam samochody które same parkują.
Np tak jest w moim A3 8p, że sam kręci kierą.
kontrolm
Wed, 16 Oct 2019 - 11:01
CYTAT(Misior @ Wed, 16 Oct 2019 - 10:54)
Jako przykład podam samochody które same parkują.
Np tak jest w moim A3 8p, że sam kręci kierą.
już szukam magla od niego. Ciekawe czy jest inny w przypadku takiej opcji od tego samego modelu który jej nie ma.
MadeInPoland
Wed, 16 Oct 2019 - 11:44
Bmw już w e90 miały przekładnie by wire.
kontrolm
Wed, 16 Oct 2019 - 11:56
CYTAT(MadeInPoland @ Wed, 16 Oct 2019 - 11:44)
Bmw już w e90 miały przekładnie by wire.
czyli że same potrafiły skręcać tak ?
Pierwsza z brzegu - wygląda na dosyć cieżką być może dlatego że jednak potrafi sama skręcić koła:
https://allegro.pl/oferta/bmw-e90-e91-maglo...e-uk-8269758866A tu inna wyglądająca na lżejszą ale też dlatego że silnik elektryczny przesuwa korzystając po drodze z przekładni ślimakowej drążka kierownicy co pozwala zaoszczędzić jedną przekładnię.
https://allegro.pl/oferta/maglownica-przekl...1-eu-8077446404I jeszcze Astra J:
https://allegro.pl/oferta/opel-astra-iv-j-m...glik-8569264500
Pan. B
Wed, 16 Oct 2019 - 19:12
E90 miaĺy elektryczne wspomaganie na przekĺadni ale w tych autach nigdy nie byĺo opcji auto parkowania.
Focus cmaxx bodajze 2012 ma taki bajer jak dobrze kojarze.
olozwirski
Wed, 16 Oct 2019 - 20:10
Maglownica bez mechanicznego połączenia z kierownica póki co nie może jeździć po drogach.
Są co prawda jakieś koncepty.. ale ciężko pewnie coś takiego dorwać. Dodam ze nawet te samochody z takim rozwiązaniem maja w razie W mechaniczne połączenie.
Kaida maglownica ze wspomaganiem elektrycznym powinna dać się przerobić.
Słowo klucz- steer by wire.
W offroadzie używa się hydraulicznych przekładni, słowo klucz full hydro steering.
ptq
Wed, 16 Oct 2019 - 23:33
Kurczę, musisz to powiedzieć w Infiniti, bo jeżdżą te Q50 od kilku lat nie wiedząc o tym.
rysa
Thu, 17 Oct 2019 - 13:33
kolumna kierownicza clio 2 chyba. mocny duży silnik elektryczny koszt około 50 zl na allegro. Male obroty na wyjściu ciężko to zatrzymać .
https://allegro.pl/oferta/wspomaganie-kiero...io-2-8428628106lub silnik z wózka
https://allegro.pl/oferta/silniki-przekladn...ansk-6686690034
rysa
Thu, 17 Oct 2019 - 13:33
Co jeszcze to brak sterownika. Tylko plus i minus do silnika wiec tani regulator pwm to ogarnie.
jackkpl
Thu, 17 Oct 2019 - 14:21
CYTAT(ptq @ Wed, 16 Oct 2019 - 23:33)
Kurczę, musisz to powiedzieć w Infiniti, bo jeżdżą te Q50 od kilku lat nie wiedząc o tym.
Ale Q50 ma mechaniczne połączenie, tylko jest aktywowane w razie awarii, tak jak pisał olo.
http://www.autocarhire.com/travelblog/feat...ire-technology/
ptq
Thu, 17 Oct 2019 - 15:04
Hmm, to w takim razie bajki piszą w swoich publikacjach. Sorry za nieścisłość.
senseijanek
Wed, 06 Nov 2019 - 23:05
Sprawdzona kolumna kierownicza z silnikiem z Carroll e12 (użyłem tego do auta autonomicznego), nie było problemu ze skrecaniem kół, tak samo maglownica z rx8 daje radę.
Problem jest ze sterownikiem przez prąd jaki pobiera taki silnik (40A)
kontrolm
Thu, 07 Nov 2019 - 07:54
CYTAT(senseijanek @ Wed, 06 Nov 2019 - 23:05)
Sprawdzona kolumna kierownicza z silnikiem z Carroll e12 (użyłem tego do auta autonomicznego), nie było problemu ze skrecaniem kół, tak samo maglownica z rx8 daje radę.
Problem jest ze sterownikiem przez prąd jaki pobiera taki silnik (40A)
Dzięki wielkie za info.
Szybko potrafi skręcać taka maglownica ?
senseijanek
Sun, 01 Dec 2019 - 12:55
Myślę że do zwyczajnej jazdy w zupełności wystarczy. Bez dynamicznych manewrów.
kontrolm
Mon, 02 Dec 2019 - 06:40
Ta przekładnia z Corolli potrafi chodzić całkowicie autonomicznie bez podłączania CAN itp ?
wczoraj trafiłem na bardzo fajny artykuł ZF Bosch i teraz już wiem którą maglownicę kupić żeby była szybka i precyzyjna - ta właśnie z astry będzie OK
https://s3.manualzz.com/store/data/03538212...714&p=86400
senseijanek
Wed, 04 Dec 2019 - 00:08
Ja nie używałem seryjnego sterownika. Problem przy tym systemie jest taki, że czujnik położenia kierownicy to enkoder który nie ma położenia środkowego a tylko mierzy różnicę w pozycji. Ja dokladalem dodatkowo potencjometr.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.