Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Lakierowanie elementow z tworzywa
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Classic rally, race & sportscars
raich
Hey.

Chcialbym zebrac informacje na temat lakierowania elementow z tworzywa.

W klasykach zdarzaja sie elementy nadwozia z tworzyw sztucznych oraz spojlery itp.

Co z czym sie je w tym temacie, zeby zrobic to najlepiej.

Lakierowanie znaczy sie polozenie bazy akrylowej, bez lakieru bezbarwnego.

Pozdrawiam.
Bako.
co chciałbyś wiedzieć dokładnie?

proces przygotowania pod lakierowanie, samo lakierowanie czy chemię jakiej użyć
raich
CYTAT(Bako. @ Tue, 22 Oct 2019 - 21:03) *
co chciałbyś wiedzieć dokładnie?

proces przygotowania pod lakierowanie, samo lakierowanie czy chemię jakiej użyć

Jeśli można, to wszystko powyżej.
Bako.
Jezeli element byl naprawiany to wypada przeszlifowac go (p200-p400) odtluscic zmywaczem silikonowym naniesc szpachle ktora trzeba obrobic (p200-p400) znow odtluszczanie na to podklad akrylowy jesli element jest gietki to zarto dodac uelastyczniacza i nanosisz 1 warstwe ciekno jak zrobi sie matowa kolejne w pelni wylane nakladane jak poprzednia zrobi sie matowa (zazwyczaj 10-15 min). Zazwyczaj jest to 2-3 warstwy. Jak juz podklad zwiaze to szlifuje go na mokro zazwyczaj papierem p1000 tak zeby powierzchnia byla jednorodnie zmatowiona ( mozesz pomoc sobie natryskujac uprzednio kontrastowa mgielke sprayem i szlifujesz az nie zniknie). Wtedy powierzchnia jest gotowa na nakladanie bazy (zazwyczaj 2-3 warstwy i klaru rowniez w takiej ilosci i z takimi zasadami jak przy podkladzie. Reszta to juz wlasne eksperymenty i nabieranie samemu doswiadczenia.
Co do proporcji lakieru uelastyczniacza utwardzacza czy rozcienczalnikow to trzymaj sie wytycznych producentow
raich
CYTAT(Bako. @ Wed, 23 Oct 2019 - 17:41) *
Jezeli element byl naprawiany to wypada przeszlifowac go (p200-p400) odtluscic zmywaczem silikonowym naniesc szpachle ktora trzeba obrobic (p200-p400) znow odtluszczanie na to podklad akrylowy jesli element jest gietki to zarto dodac uelastyczniacza i nanosisz 1 warstwe ciekno jak zrobi sie matowa kolejne w pelni wylane nakladane jak poprzednia zrobi sie matowa (zazwyczaj 10-15 min). Zazwyczaj jest to 2-3 warstwy. Jak juz podklad zwiaze to szlifuje go na mokro zazwyczaj papierem p1000 tak zeby powierzchnia byla jednorodnie zmatowiona ( mozesz pomoc sobie natryskujac uprzednio kontrastowa mgielke sprayem i szlifujesz az nie zniknie). Wtedy powierzchnia jest gotowa na nakladanie bazy (zazwyczaj 2-3 warstwy i klaru rowniez w takiej ilosci i z takimi zasadami jak przy podkladzie. Reszta to juz wlasne eksperymenty i nabieranie samemu doswiadczenia.
Co do proporcji lakieru uelastyczniacza utwardzacza czy rozcienczalnikow to trzymaj sie wytycznych producentow


Uelastyczniacz mieszamy z podkładem akrylowym i wlewamy do pistoletu?
Bako.
Tak
raich
CYTAT(Bako. @ Wed, 23 Oct 2019 - 17:41) *
Jezeli element byl naprawiany to wypada przeszlifowac go (p200-p400) odtluscic zmywaczem silikonowym naniesc szpachle ktora trzeba obrobic (p200-p400) znow odtluszczanie na to podklad akrylowy jesli element jest gietki to zarto dodac uelastyczniacza i nanosisz 1 warstwe ciekno jak zrobi sie matowa kolejne w pelni wylane nakladane jak poprzednia zrobi sie matowa (zazwyczaj 10-15 min). Zazwyczaj jest to 2-3 warstwy. Jak juz podklad zwiaze to szlifuje go na mokro zazwyczaj papierem p1000 tak zeby powierzchnia byla jednorodnie zmatowiona ( mozesz pomoc sobie natryskujac uprzednio kontrastowa mgielke sprayem i szlifujesz az nie zniknie). Wtedy powierzchnia jest gotowa na nakladanie bazy (zazwyczaj 2-3 warstwy i klaru rowniez w takiej ilosci i z takimi zasadami jak przy podkladzie. Reszta to juz wlasne eksperymenty i nabieranie samemu doswiadczenia.
Co do proporcji lakieru uelastyczniacza utwardzacza czy rozcienczalnikow to trzymaj sie wytycznych producentow


Szpachla przed czy po nalozeniu podkladu?
Bako.
Ja nakladam szpachle bezposrednio na tworzywo, wyjatkiem jest blacha na ktora nakladam podklad i dopiero szpachle
AleksanderVM
Odkopię temat, ale odnośnie elementów wnętrza.

Mam SLK R170, w którym z plastików odłazi gumowana farba. Próbowałem ją zdzierać mechanicznie (robota straszna) i chemicznie (nitro rozpuszcza co prawda tę farbę, ale też sam plastik, aceton i benzyna nie działają). Myślę żeby je po prostu zeszlifować i pomalować na matowo (nie będzie wtedy tej faktury skórzanej, ale raczej nie będzie mi to przeszkadzać.

No i tu pytania - jakich farb (lakierów?) użyć, jakich podkładów? Na rynku jest tego multum i w różnych cenach, a nie chcę powtarzać za pół roku jak się zacznie nowa farba wycierać...

A może kupić skaj i okleić?

Wszelkie sugestie wielce pożądane :-)
nomad66
oklejanie folią jest chyba najlepsze, znudzi Ci się to szybko zmienisz wygląd
pszczelaszkov
CYTAT(AleksanderVM @ Tue, 16 Jun 2020 - 08:53) *
Odkopię temat, ale odnośnie elementów wnętrza.

Mam SLK R170, w którym z plastików odłazi gumowana farba. Próbowałem ją zdzierać mechanicznie (robota straszna) i chemicznie (nitro rozpuszcza co prawda tę farbę, ale też sam plastik, aceton i benzyna nie działają). Myślę żeby je po prostu zeszlifować i pomalować na matowo (nie będzie wtedy tej faktury skórzanej, ale raczej nie będzie mi to przeszkadzać.

No i tu pytania - jakich farb (lakierów?) użyć, jakich podkładów? Na rynku jest tego multum i w różnych cenach, a nie chcę powtarzać za pół roku jak się zacznie nowa farba wycierać...

A może kupić skaj i okleić?

Wszelkie sugestie wielce pożądane :-)

Płyn hamulcowy powinien dobrze sobie z tą gumą poradzić.
AleksanderVM
Zrobiliśmy z żoną wnętrze. Zdemontowaliśmy wszystkie plastiki, starą gumowatą farbę żona zdarła zmywaczkiem z waty metalowej, w wannie pod gorącą wodą. Od ciepła farba na tyle miękła, że dała się zetrzeć, a bieżąca woda od razu spłukiwała. Żadne chemikalia nie dały rady (płyn hamulcowy również), bo rozpuszczały również plastik.

Po odtłuszczeniu alkoholem izopropylowym pomalowałem lakierem Boll do zderzaków. Trzy warstwy w odstępach kilkuminutowych, bez podkładu.

Efekt jest świetny - zachowana oryginalna faktura, piękne matowe wykończenie, kolor niemalże oryginału (ciemny szary). Za parę miesięcy dopiszę jak z trwałością.
raich
Z firmą Boll i ich produktów do plastyków mam słabe wspomnienia.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.