Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: luz panewka-czop w silniku motocyklowym
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Levis
Hej.

Składam silnik motocyklowy a w serwisówce brak danych.

Czop jest w przedziale: 34,984mm - 35,000mm

Jeden z mechaników z USA stwierdził, że luz powinno dobierać się tak: 0,025mm luzu na każde 25,4mm średnicy tłoka, co w moim przypadku dałoby:

(0,025mm / 25,4mm) x 34,984mm = 0,0344...
(0,025mm / 25,4mm) x 35,000mm = 0,0344...

Czy takie pasowanie jest ok 0,0344mm ? Dodam, że silnik chodzi na 10w60 i kręci się do 13 tyś obrotów.

Z góry dzięki
flapjck1
No zasadniczo masz racje - jest taka reguła, ale im nowsze konstrukcje tym inne tolerancje, radzę poszukać serwisówki szczegółowej
Levis
To niestety włoski sprzęt z lat produkcji 2006-2011 - nie ma danych w serwisówce, tylko każą składać na odpowiednich panewkach dla odpowiednich oznaczeń korb i wału. Ale czasem to nie jest zbyt dokładne i ludzie mimo trzymania się detali rozwalali sobie korby ;/
flapjck1
To musisz sobie poprzeliczac, zwykle podaja grupe selekcyjna
Jak mozesz zrobic jakies zdjecia skany tych materialow to moze cos wynajdziemy
Levis
No dobra, można spróbować:

Tabelka z serwisówki wygląda tak:



Mój wał po oznaczeniu to B i po pomiarach faktycznie jest B.

Dolna stopa korbowodu oznaczona jest jako A, ale po pomiarach w dwóch zakładach wyszło B.

Także kupiłem panewki o oznaczeniu BLUE, zamontowałem na sucho z Plastigauge i wyszło mi tak:

0,035mm na pierwszej i 0,038mm na drugiej korbie - wydaje mi się, że jest ok, ale wolę się upewnić.




Proszę o analizę smile.gif

Z góry dzięki
flapjck1
Postąpiłeś wg procedury, wydaje się dobrze smile.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.