Cześć
Zastanawiam się nad soft turbo do Nubiry, posiadam zdrowy egzemplarz (silnik, bo blacharce jeszcze daleko do doskonałości ale pracuje nad tym) 220kkm nalotu, nigdy nie widział LPG no i ogólnie z tego co moja dupohamownia mi podpowiada to trzyma seryjną moc i wkręca się na obroty aż miło.
Naczytałem się już o podobnych projektach, jednak wciąż mam wątpliwości, będę bardzo wdzięczny za każdą odpowiedź, wskazówkę czy poradę.
Zamysł jest taki żeby zrobić to po kosztach, w miarę możliwości na seryjnych bebechach (na początek jedynie chciałbym założyć śruby ARP żeby umożliwić podniesienie odcinki)
Większość z modyfikacji chciałbym zrobić sam, myślę że Nubira to dobra baza pod naukę jednak dalej nie wiem co zrobić z pewnymi rzeczami.
Rzecz która mi sprawia największe trudności to kolektor wydechowy - czy da się to zrobić na seryjnym? W jednym wątku na forum ktoś pisał że dorobił redukcję pod turbo i śmigało na seryjnym kolektorze (o ile pamiętam to był XEV, ale podobno są to bliźniacze konstrukcje)
Czy miało by to jakikolwiek sens? Jak jest z kompatybilnością kolektorów wydechowych od Z20xxx? Może jest to lepsza opcja?
Pisząc o soft turbo myślę że na początek byłbym zadowolony nawet z małych przyrostów, jeżeli coś z tego ruszy to docelowo mógłbym zainwestować więcej ale i tak nie chciałbym przekraczać 1 bar doładowania więc bez szału
Z tego co wyczytałem to seryjnie, pod turbo silnik ma już miarę okej CR, i jeżeli się nie mylę to przy doładowaniu 0.4-0.6 nie będzie potrzeby odprężania?
Do wysterowania użyłbym DET3, na początku w trybie świnki bo łatwiej to ogarnąć wszystko, ale pewnie po czasie przeszedłbym na ten drugi tryb, który nie pamiętam jak się nazywa:) tak jak pisałem chciałbym wyżej odcinkę.
Co do wtrysków, wiem że muszę dołożyć dodatkowe wtryski, ale czy jest potrzeba wymiany seryjnych na większe? Ewentualnie 4 inne większe wtryski @@EDIT z wtryskami już wiem co zrobię, wjadą albo 4x 350CC albo 4x seria + 2 dodatkowe (do 0.5b powinno starczyć)
No i kolejna ważna rzecz to turbo, TD05 to chyba przegięcie wobec moich założeń tutaj nie mam pojęcia w ogóle jak dobrać turbo. Jak to jest w tym bloku z podłączeniem zasilania oleju i spływu oleju? @@EDIT zasilanie i spływ też już wiem jak zrobię
Tak na szybko to chyba wszystko co mi w głowie siedzi, inne rzeczy jak kontrola boostu itp to nie jest teraz moje zmartwienie, chociaż wiem że będę chciał to podpiąć pod DET, a no i jakiegoś BOV-a trzeba będzie włożyć
Dzięki z góry za waszą pomoc
Filip