Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: X20SED soft uturbienie, dużo pytań :D
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > GM Power Corner
Filo1
Cześć

Zastanawiam się nad soft turbo do Nubiry, posiadam zdrowy egzemplarz (silnik, bo blacharce jeszcze daleko do doskonałości ale pracuje nad tym) 220kkm nalotu, nigdy nie widział LPG no i ogólnie z tego co moja dupohamownia mi podpowiada to trzyma seryjną moc i wkręca się na obroty aż miło.
Naczytałem się już o podobnych projektach, jednak wciąż mam wątpliwości, będę bardzo wdzięczny za każdą odpowiedź, wskazówkę czy poradę.

Zamysł jest taki żeby zrobić to po kosztach, w miarę możliwości na seryjnych bebechach (na początek jedynie chciałbym założyć śruby ARP żeby umożliwić podniesienie odcinki)
Większość z modyfikacji chciałbym zrobić sam, myślę że Nubira to dobra baza pod naukę jednak dalej nie wiem co zrobić z pewnymi rzeczami.

Rzecz która mi sprawia największe trudności to kolektor wydechowy - czy da się to zrobić na seryjnym? W jednym wątku na forum ktoś pisał że dorobił redukcję pod turbo i śmigało na seryjnym kolektorze (o ile pamiętam to był XEV, ale podobno są to bliźniacze konstrukcje)
Czy miało by to jakikolwiek sens? Jak jest z kompatybilnością kolektorów wydechowych od Z20xxx? Może jest to lepsza opcja?

Pisząc o soft turbo myślę że na początek byłbym zadowolony nawet z małych przyrostów, jeżeli coś z tego ruszy to docelowo mógłbym zainwestować więcej ale i tak nie chciałbym przekraczać 1 bar doładowania więc bez szału smile.gif
Z tego co wyczytałem to seryjnie, pod turbo silnik ma już miarę okej CR, i jeżeli się nie mylę to przy doładowaniu 0.4-0.6 nie będzie potrzeby odprężania?

Do wysterowania użyłbym DET3, na początku w trybie świnki bo łatwiej to ogarnąć wszystko, ale pewnie po czasie przeszedłbym na ten drugi tryb, który nie pamiętam jak się nazywa:) tak jak pisałem chciałbym wyżej odcinkę.
Co do wtrysków, wiem że muszę dołożyć dodatkowe wtryski, ale czy jest potrzeba wymiany seryjnych na większe? Ewentualnie 4 inne większe wtryski @@EDIT z wtryskami już wiem co zrobię, wjadą albo 4x 350CC albo 4x seria + 2 dodatkowe (do 0.5b powinno starczyć)
No i kolejna ważna rzecz to turbo, TD05 to chyba przegięcie wobec moich założeń smile.gif tutaj nie mam pojęcia w ogóle jak dobrać turbo. Jak to jest w tym bloku z podłączeniem zasilania oleju i spływu oleju? @@EDIT zasilanie i spływ też już wiem jak zrobię

Tak na szybko to chyba wszystko co mi w głowie siedzi, inne rzeczy jak kontrola boostu itp to nie jest teraz moje zmartwienie, chociaż wiem że będę chciał to podpiąć pod DET, a no i jakiegoś BOV-a trzeba będzie włożyć biggrin.gif

Dzięki z góry za waszą pomoc
Filip
duchu22
To nie jest tak ze nikt nie zna i nie chce ci pomoc. Problem jest taki ze chcesz zrobic cos na czym sie nie znasz i to poprostu sie nie uda. Czytaj internet, najlepiej usa bo tam pisza wszystko krok po kroku. Kilka wieczorow i sam sobie odpowiesz na te pytania. Ja robilem w tym roku e36 2.0 T bazujac w 99% na wiedzy z googla. Jak chcesz pogadac to pisz pw wysle i tel. Pozdrawiam
Filo1
Nigdzie nie napisałem że nikt się tutaj nie zna tongue.gif
Jakbym się znał to bym tutaj nie pisał próśb o wskazówki, stwierdzenie że się nie uda mocno demotywujące.
W internecie już przerobiłem ogrom materiału i cały czas przerabiam, ale kwestie które poruszyłem w swoim poście nie wszędzie zostały jednoznacznie wytłumaczone, tak jak z tymi kolektorami wydechowymi, duża część osób zamawia custom a raczej na serii nikt tego nie robi (a i tak nie jest za dużo ludzi którzy uturbiają te silniki)
Jeżeli chodzi o BMW to gratulacje że Ci się udało, ja myślę że też mi się uda za jakiś czas coś zmontować, ale podejrzewam że do BMW jest dużo łatwiej o informację i części niż do mojego sprzętu, po prostu podejrzewam że więcej osób to robiło

Dzięki za odpowiedź!
nokia19871
Witam kolego. Od siebie mogę Ci doradzić abyś skorzystał z rozwiązań spokrewnionych z Twoim silnikiem. Na pewno turbo podejdzie od z20let z20lel z20ler z20leh tu jest ciut większą turbinka. Na początek wystarczy ci tam mniejsza od let lel ler. Ona wyda i do 260-270km a tyle nie wytrzyma Twój silnik z seryjnym wnętrzem. Najtaniej to odprężyć kanapka czyli dwie uszczelki i blacha ok 1-1,2mm między uszczelki. Uszczelki pod głowicę oczywiście metalowe. Być może i cały osprzęt typu wiązka, czujniki i ecu z z20ler lel ler by pasowało, są szanse ale tego nie jestem pewien. Z doładowaniem nie masz co szaleć 0,7-0,8 bara i możesz mieć ok 220 km i 320nm więc powinno wystarczyć a więcej Twoje korby i tłoki mogą nie wytrzymać.
bird13
CYTAT(nokia19871 @ Fri, 11 Oct 2019 - 08:42) *
Najtaniej to odprężyć kanapka czyli dwie uszczelki i blacha ok 1-1,2mm między uszczelki. Uszczelki pod głowicę oczywiście metalowe.


Jak są do tego silnika mls'y to taniej będzie z jedną uszczelką wink.gif
Filo1
CYTAT(nokia19871 @ Fri, 11 Oct 2019 - 08:42) *
Witam kolego. Od siebie mogę Ci doradzić abyś skorzystał z rozwiązań spokrewnionych z Twoim silnikiem. Na pewno turbo podejdzie od z20let z20lel z20ler z20leh tu jest ciut większą turbinka. Na początek wystarczy ci tam mniejsza od let lel ler. Ona wyda i do 260-270km a tyle nie wytrzyma Twój silnik z seryjnym wnętrzem. Najtaniej to odprężyć kanapka czyli dwie uszczelki i blacha ok 1-1,2mm między uszczelki. Uszczelki pod głowicę oczywiście metalowe. Być może i cały osprzęt typu wiązka, czujniki i ecu z z20ler lel ler by pasowało, są szanse ale tego nie jestem pewien. Z doładowaniem nie masz co szaleć 0,7-0,8 bara i możesz mieć ok 220 km i 320nm więc powinno wystarczyć a więcej Twoje korby i tłoki mogą nie wytrzymać.

No i fajnie, wydajność do 260km jak najbardziej okej a nawet za dużo, docelowo chciałem nie przekraczać 1b ale z tego co mi piszecie i co wyczytałem to docelowo chyba max 0.8b
Co do kanapki to w jaki CR celować, obstawiam że poniżej 9.0:1 będzie już okej, liczyć to dokładnie czy po prostu wstawić 2 uszczelki z podkładką 1mm z kwasówki i zostawić?
Co do osprzętu od uturbionych braci z GM to myślę że nie ma sensu przekładania ecu i okablowania bo i tak chciałem wstawić DET3. Jedynie ciekawi mnie czy podejdą kolektory od tych silników do x20sed.


CYTAT(bird13 @ Fri, 11 Oct 2019 - 20:00) *
Jak są do tego silnika mls'y to taniej będzie z jedną uszczelką wink.gif


Możesz rozwinąć myśl? niestety nie znalazłem info co to są mis'y.

Panowie, dziękuje wam za wszystkie odpowiedzi
bird13
CYTAT(Filo1 @ Sat, 12 Oct 2019 - 22:33) *
Możesz rozwinąć myśl? niestety nie znalazłem info co to są mis'y.


MLS'y to metalowe uszczelki o których wspomina kolega nokia,jeśli są dostępne do Twojego silnika to po prostu środkową część zamieniasz na grubszą i jest po temacie.
Więc nie ma potrzeby stosowania dwóch uszczelek metalowych i przekładki odprężającej jak proponował/
mufu94
W trybie świń nie ogarniesz tego. Det 3 to tylko w trybie fit. Wtryski lepiej wiecej niz mniej dobry stroiciel poradzi sobie z tym . Turbo to td04 podpiecie oleju poczytaj sobie jak jest zrobione w silniakch c20letl.
Filo1
CYTAT(bird13 @ Sun, 13 Oct 2019 - 22:29) *
MLS'y to metalowe uszczelki o których wspomina kolega nokia,jeśli są dostępne do Twojego silnika to po prostu środkową część zamieniasz na grubszą i jest po temacie.
Więc nie ma potrzeby stosowania dwóch uszczelek metalowych i przekładki odprężającej jak proponował/


Dzięki za info!


CYTAT(mufu94 @ Sun, 27 Oct 2019 - 00:25) *
W trybie świń nie ogarniesz tego. Det 3 to tylko w trybie fit. Wtryski lepiej wiecej niz mniej dobry stroiciel poradzi sobie z tym . Turbo to td04 podpiecie oleju poczytaj sobie jak jest zrobione w silniakch c20letl.


Dzięki za info! Tak właśnie mi się wydawało że gdzieś czytałem o tym, sprawa załatwiona z zasilaniem olejem
Co do DET, to w tzw międzyczasie zdecydowałem i tak że zrobię to w trybie Fuel Implant, utwierdziłeś mnie w przekonaniu Dziękuję!

Ogólnie, prawie wszystkie wątpliwości rozwiane, no i wychodzi na to że wyjdzie to drożej niż zakładałem laugh.gif no cóż
Epris
CYTAT(Filo1 @ Fri, 04 Oct 2019 - 03:42) *
Cześć

Zastanawiam się nad soft turbo do Nubiry, posiadam zdrowy egzemplarz (silnik, bo blacharce jeszcze daleko do doskonałości ale pracuje nad tym) 220kkm nalotu, nigdy nie widział LPG no i ogólnie z tego co moja dupohamownia mi podpowiada to trzyma seryjną moc i wkręca się na obroty aż miło.
Naczytałem się już o podobnych projektach, jednak wciąż mam wątpliwości, będę bardzo wdzięczny za każdą odpowiedź, wskazówkę czy poradę.

Zamysł jest taki żeby zrobić to po kosztach, w miarę możliwości na seryjnych bebechach (na początek jedynie chciałbym założyć śruby ARP żeby umożliwić podniesienie odcinki)
Większość z modyfikacji chciałbym zrobić sam, myślę że Nubira to dobra baza pod naukę jednak dalej nie wiem co zrobić z pewnymi rzeczami.

Rzecz która mi sprawia największe trudności to kolektor wydechowy - czy da się to zrobić na seryjnym? W jednym wątku na forum ktoś pisał że dorobił redukcję pod turbo i śmigało na seryjnym kolektorze (o ile pamiętam to był XEV, ale podobno są to bliźniacze konstrukcje)
Czy miało by to jakikolwiek sens? Jak jest z kompatybilnością kolektorów wydechowych od Z20xxx? Może jest to lepsza opcja?

Pisząc o soft turbo myślę że na początek byłbym zadowolony nawet z małych przyrostów, jeżeli coś z tego ruszy to docelowo mógłbym zainwestować więcej ale i tak nie chciałbym przekraczać 1 bar doładowania więc bez szału smile.gif
Z tego co wyczytałem to seryjnie, pod turbo silnik ma już miarę okej CR, i jeżeli się nie mylę to przy doładowaniu 0.4-0.6 nie będzie potrzeby odprężania?

Do wysterowania użyłbym DET3, na początku w trybie świnki bo łatwiej to ogarnąć wszystko, ale pewnie po czasie przeszedłbym na ten drugi tryb, który nie pamiętam jak się nazywa:) tak jak pisałem chciałbym wyżej odcinkę.
Co do wtrysków, wiem że muszę dołożyć dodatkowe wtryski, ale czy jest potrzeba wymiany seryjnych na większe? Ewentualnie 4 inne większe wtryski @@EDIT z wtryskami już wiem co zrobię, wjadą albo 4x 350CC albo 4x seria + 2 dodatkowe (do 0.5b powinno starczyć)
No i kolejna ważna rzecz to turbo, TD05 to chyba przegięcie wobec moich założeń smile.gif tutaj nie mam pojęcia w ogóle jak dobrać turbo. Jak to jest w tym bloku z podłączeniem zasilania oleju i spływu oleju? @@EDIT zasilanie i spływ też już wiem jak zrobię

Tak na szybko to chyba wszystko co mi w głowie siedzi, inne rzeczy jak kontrola boostu itp to nie jest teraz moje zmartwienie, chociaż wiem że będę chciał to podpiąć pod DET, a no i jakiegoś BOV-a trzeba będzie włożyć biggrin.gif

Dzięki z góry za waszą pomoc
Filip


Siemanko Przerabiałem temat jakieś osiem lat temu, to lubiałem kadeta C20let. Plany się zmieniły Zapał minął teraz mam Bmw M5 a na ukończenie projektu raczej szans nie ma. Mam blok o twardości HH8 (najtwardszy) NOMINALNY z niskim przebiegiem , kompletna głowice , idealny wał (sprawdzany) pod nominalne panewki , turbo kkk K26 hybrydę i wydech 2,5 cała , najlepsza baza do oplowskiego turbo jaka można sobie wymarzyć , potrzeba zrobić lub nie 1 szlif tulei i wtedy składasz na oryginalnych tłokach C20let z jednym nadwymiarowe, mam zapisane wszystkie potrzebne części żeby go odpalić , jeśli jesteś zainteresowany dzwon : 785-536-785 lub napisz SMS a ja oddzwonię
Annieding5317
what is search engine optimization
Kula SEO składa się z szeregu urządzeń, które będą bardzo cenne dla dobrej wydajności witryny internetowej.Jeśli kwestionujesz to, czego urządzenia nie mogą przegapić w swojej strategii SEO?Nadszedł czas, aby uzyskać odpowiedź na to pytanie.Jedną z najważniejszych rzeczy jest to, że wiesz, że jeśli chcesz swoją stronę wyróżniać, musisz poradzić sobie z SEO.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.