Witam wszystkich,
Jestem nowym użytkownikiem na Forum. Postanowiłem wrzucić SR20DET do BMW E36 i mam w związku z tym kilka pytań odnośnie silnika. Generalnie założenie jest takie, żeby wsadzić coś innego do BMW niż silnik M50/m54 i mieć turbo
Silnik jaki kupiłem to uszkodzony SR20DET black top z Nissana S14 z wypalonym tłokiem. Blok razem z głowicą oddałem do sprawdzenia do firmy zajmującej się profesjonalną obróbką i po wstępnej analizie niestety muszę wytoczyć cylinder do 86,5 lub tulejowanie i wykonać szlif wału.
W tej sytuacji potrzebuję kilku porad. Czy oryginalne tłoki wytrzymają moc do 300 KM? czy można gdzieś jeszcze dostać nowe tłoki, wałki z oryginału? czy któryś zamiennik nadaje się do montażu i wytrzyma? Czy może lepiej zakuć silnik?
Czytałem wiele tematów na RacingForum odnośnie SR20DET i wiem, że macie ogromną wiedzę na ten temat, ale dużo tematów jest sprzed wielu lat i trochę się pozmieniało na rynku jeśli chodzi o dostępność i jakoś.