Cześć wszystkim,
od 3 lat jeżdżę Volvo S60 2.3 T5 2000r z manualną skrzynią biegów po drobnych modyfikacjach (Hybrydowe turbo, FMIC, wydech, wtryski) i poszukuje jego następcy. Niestety auto stało się bardzo awaryjne, więcej stoi niż jeździ i w przeciągu ostatnich 4 miesięcy wymagało 10k zł wkładu i końca przygód nie widać.
Założenia są takie:
-Nie słabsze niż S60, a więc mniej niż 7 sek do setki
-Nie będzie upalane na torze, ale przyznaje że dość często zdarza mi się zakręcić do czerwonego pola
-Buda totalnie obojętna, no może wyłączmy Cabrio
-Najchętniej AWD/RWD, ale FWD też nie wykluczam
-Diesel lub Benzyna+LPG (bezpośredni wtrysk odpada)
-W miarę bezawaryjne, nie oczekuję cudów, ale autem dojeżdżam do pracy i awaria raz na tydzień (jak w przypadku Volvo) to nie moja bajka
-Rocznik, teoretycznie '98 w górę, choć może to trochę kolidować z założeniem o bezawaryjności
Mam kilka typów, auta są totalnie różne, po prostu ma być szybkie na prostej i ciosać po plecach ... Fajnie jakby niskim kosztem (jak w przypadku Volvo) można było trochę dokoksować. Oto one:
BMW E90 330D/335D - podejrzewam, że 35k to trochę mało na 335D, ale może uda się dorwać 330D? Opinie o bezawaryjności silników są raczej niezłe, choć jak to klekoty pewnie mają już natłuczone solidne przebiegi, podejrzewam że jak się coś popsuje to tanio nie będzie.
Megane 2 RS - mimo, że FWD wydaje mi się ciekawą pozycją. Opinie raczej niezłe, tanim kosztem można zrobić jakąś tam moc, łyka LPG, podejrzewam że tańsze w utrzymaniu niż S60. Po zakupie powinno nawet zostać na jakieś modyfikacje.
Audi S4 B5 - moje niespełnione marzenie. Mega napęd, potencjał na koksowanie, raczej szybkie "na prostej", ale... STARE i raczej lekko nie miały. Obawiam się, że wcale nie będzie bardziej bezproblemowe niż Whiteblock z Volvo i może nie jest to dobra propozycja na daily? Jak to jest z tymi 2.7BIT? Mają jakieś typowe bolączki poza wiekiem?
Audi A3 8p 3.2 Quattro z DSG - chyba najrozsądniejsza pozycja z tutaj wymienionych, co prawda nie daje możliwości zwiększenia mocy tanim kosztem, ale mamy szybką skrzynie, napęd na 4 łapy i solidny bezawaryjny silnik (?). Nie wiem tylko jak to jest ze skrzyniami i ich awaryjnością - ile może kosztować wymiana/regeneracja takiej skrzyni biegów?
Civic Type R EP3 - powinno dawać sporo funu, mimo że NA to podobno nie wielkim kosztem można dobić do ~230 koni, a w takiej budzie powinno to już fajnie latać. Raczej tanie w eksploatacji?
Jakie auta wykluczam?
Seat Leon Cupra 1m 1.8T / Audi A4 B6 1.8T - po prostu te auta już miałem
Ford Focus MK2 ST - mimo, że uwielbiam dźwięk R5 to nie chcę znowu pchać się w Whiteblocka, zwłaszcza w 2.5T z pękającymi tulejami
Opel Astra H OPC - nie podoba mi się, po prostu
Saab 9-3 / 9-5 - mam dość szwedzkiej motoryzacji
Podejrzewam, że najwięcej funu jeżeli chodzi o jazdę dałoby mi S4 B5, natomiast obawiam się że będzie skarbonką bez dna i też więcej postoi niż pojeździ. Co możecie powiedzieć o tych propozycjach? A może są jeszcze inne ciekawe i szybkie auta w tym budżecie?
Dzięki z góry, jeżeli temat bardziej nadaje się do działu "Kupujemy samochód eksploatacyjny" to proszę o przeniesienie
Pozdrawiam!