Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Daily 2 osoby dorosłe + 4 foteliki
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic > Kupujemy samochód eksploatacyjny
Stron: 1, 2
TeddyBear
Jak w temacie. Rocznie 10kkm. Głównie duże miasto+wakacje,ferie. Wymagane 4 foteliki (3l+6l+6l+8l) i dwie osoby dorosłe. Fajnie jak by się jeszcze udało spakować. Coś taniego.
XC90 V8, Zafira B OPC ?
elspasoo
Mercedes R klasa W251, w wersji Long. Wersję 350 benzynową omijamy szerokim łukiem. Sporo wersji ze stałym 4x4, są opcje 6 i 7 miejsc. Wszystkie pełnoprawne, a nie tylko dla dzieci. Jest też wersja specjalna, 63 AMG. Miałem takie auto 4 lata.
nomad66
grand espace IV 3.5 v6 + LPG. Tanie, żwawe, silnik nissanowski ten sam co w 350z, murrano. Chyba w niskim budżecie nie znajdziesz nic lepszego. Jeszcze są 2.0T
kosmita
Multivan/Caravelle
Honada
Zafira B OPC genialnie się prowadzi jak na minivana. mega bezpośredni ukł. kierowniczy i porządny zawias, który pozwolił ośmieszyć niedawny rekord Kodiaqa RS na Nurburgringu. 7-osobowy Opel sprzed ponad 10 lat, na starego typu oponach, złoił Skodę o ponad 30 sekund. To tak przy okazji.
Znam osoby które mają i chwalą tę Zafirę, ale oni mają co najwyżej 3-kę dzieci. Na 4 foteliki bym się Zafirą nie pisał. Nie będzie bagażnika.
16vg60
+1
Kumpel mial zafire opc ,smigal nia z trzy lata z żona i dwójką dzieci w fotelikach
W dalsze trasy/ferie/wakacje box na dach jak szwagierke jeszcze bral bo miejsca malo sie robiło
Ogolnie spoko auto,po dp,ic i programie fajnie smigalo,recarosy,fajnie sie prezentuje ,gdybym mial kupować vana to tylko Zafira opc
TeddyBear
Autobusu typu Multivan nie chcę. Grand Espace też wielkie. Właśnie problem jest taki, że auto oprócz wakacji będzie po zakorkowanym mieście jeździć. Więc mniejsze lepsze. Na wakacje jak by dało radę zmieścić 3 foteliki na tylnej kanapie (2+3+1) to jedno miejsce w bagażniku można położyć i jakieś walizki się zmieszczą. Ewentualnie zostaje TowBox jak by nie zmieściły się. Codziennie będzie konfiguracja 2+2+2.
Generalnie obadałem temat 3 fotelików na tylnej kanapie i da radę więc jestem w domu. Wygląda to tak:
http://www.zafira-forum.de/attachment.php?...mp;d=1306095429
Jest jeszcze S-Max 2.5T, który bodaj pobił czas Zafiry OPC na Nurburgringu ale miałem już Mondeo MK3, MK4 i chciałem coś innego niż Ford. No i Zafira jest trochę mniejsza na miasto.
Oczywiście R63 AMG to było by to ale nie stać mnie na to auto ani na jego utrzymanie.
Generalnie to jak wrócę z wakacji Pacificą to zacznę badać temat tej Zafiry, widzę że dajecie też pozytywny feedback więc to dobrze. Dzięki wszystkim za komentarze.
Ps.
Pomysły z XC90 V8 wpadł mi do głowy z racji "podeszłego" wieku - przed 40. Zastanawiałem się na SUV-em a w XC90 wszystko mi pasuje, środkowe miejsce w 2 rzędzie przesuwane, bagażnik po rozłożeniu wszystkich siedzeń 249l, ogólnie całkiem spoko auto po lifcie jak na rocznik, V8 Yamahy, tylko ta średnica zawracania ...
dany_47
Również ostatnio dla brata dziewuchy kupiliśmy Zafirę B OPC.
Przyjemne auto, ładne w środku, czuć że ma więcej pod maską niż tradycyjne rodzinne auto. Cicho w środku, dobry system audio.
Udało nam się Szwajcara po dup-shot'cie ściągnąć- klapa w kolor, zderzak w kolor i auto lala wyszło.
ju-by
Seat Altea XL CR DSG?
nomad66
z mniejszych a pojemnych to corolla verso, nie ma silnika większego, ale się nie psuje i z zewnątrz jest małe. A na kryzys wieku średniego cabrio biggrin.gif
scorpio_24
Volvem XC90 przejedź się. Szybko ocenisz czy Ci pasuje czy nie.
A średnica zawracania, bo ja wiem. Większy problem w autach tego gabarytu to po prostu znalezienie miejsca żeby zaparkować.
jagus
Jeszcze jest 307/308 SW. Praktyczna dowolnosc konfiguracji/ustawiania foteli.
elspasoo
Kto ci karze kupować R63 smile.gif , bierz pancerne R500 z V8, albo też całkiem udany diesel V6 R320 CDI. Auto jest duże. Pacyfika bazuje na wielu rozwiązaniach R-ki, właścicielem Chryslera, był wowczas Mercedes. Koszty eksploatacji są całkiem przystępne jak na SUV. Dużo części wspólnych z Mercedesem ML w164.
zmoświ
Jeżeli nie zależy Ci na mocy i liczą się koszty eksploatacji oraz praktyczność to warto spojrzeć jeszcze na Berlingo/Partner 2, masz wersję 7 osobową, która w środkowym rzędzie posiada 3 oddzielne fotele. Wersje 7 osobowe są już bardzo dobrze wyposażone (navi, climatronic 2 strefowy, panorama, media), dodatkowo z tyłu masz drzwi przesuwne co bardzo ułatwia dostęp dla miejsc w środkowym rzędzie.
exocet
Dziwne, że odrzucasz t5 ze względu na gabaryty, a bierzesz pod uwagę xc90, które ma praktycznie takie same wymiary. W T5 masz pełnoprawne siedzenia w każdym rzędzie i wciąż pojemny bagażnik. Plus lepsza widoczność niż w jakimś suvie.
Maciek1234
Przed podjęciem decyzji, proponuję szybki wgląd w instrukcję. Niektórzy producenci nie zalecają, bądź nawet zakazują instalowania fotelików na niektórych fotelach swojego auta (np. środkowe siedzenie, albo cały tylny rząd).

Tommo
CYTAT(exocet @ Mon, 26 Aug 2019 - 10:55) *
Dziwne, że odrzucasz t5 ze względu na gabaryty, a bierzesz pod uwagę xc90, które ma praktycznie takie same wymiary. W T5 masz pełnoprawne siedzenia w każdym rzędzie i wciąż pojemny bagażnik. Plus lepsza widoczność niż w jakimś suvie.

Również minie to dziwi. Życzę szczęścia zapakować się na wakacje z taką rodziną do Zafiry i tego typu pseudo 7 osobowych autek.
W takim aucie odsuwane na bok, duże drzwi za świetnym dostępem do tylnej kanapy jest zbawieniem.
Masz jeszcze Voyagera, Sienne, Odyssey itp.

TeddyBear
Dobra, inaczej. Jako że nie robią 6-7 osobowych cabrio to co innego na tyle osób będzie dobre na kryzys wieku średniego. Chodzi o to żeby auto w miarę możliwości było z jajem a nie jakieś kuźwa autobusy. Wakacje są raz do roku i można boxa na dach założyć albo towboxa na hak. Rozmawiajmy o autach które mają chociaż te ponad 200KM w serii.
R500 albo R320 CDI + chip w longu 7 osobowe jest ok, ale kosztuje swoje to raz. Miałem w211 i wiem, że to nie jest tanie w serwisie a tym bardziej taka R-ka. Chociaż no kurde może ... W pakiecie AMG to było by to.
Na obecną chwilę Zafira B OPC. Chyba nic lepszego dla siebie nie znajdę.
Ja wiem, że tu są ludzie co mają po 10 aut i zarabiają w tydzień równowartość takiej Zafiry ale ja szukam czegoś uniwersalnego, taniego i w miarę możliwości fajnego.
16vg60
To taka opc bedzie idealna
Wal na jazde próbna i sam sie przekonasz wink.gif
scorpio_24
To chyba podaz xc90 v8 juz wieksza niz zafiry b opc
16vg60
Skopiowalem,wkleiłem w google i kurcze zero polotu,wizulanie padaka ,wyglada jak wszystkie volva z lat 200x
Wszystkie wymienione tu auta to auta dla typowego kapelusznika a nie auto z jajem jak opc smile.gif
TeddyBear
Ile tam po dp, ic i programie wypluło ?
16vg60
A nie wiem bo nie byl hamowany ale dobrze darł
Fabryka ma 240,podobno +270ps idzie zrobic bez problemu
stef
A co brakuje Pacifice? Ostatnio oglądałem takie auto i jest genialne dla dużej rodziny, 3 pełnoprawne rzędy siedzeń plus naprawdę duży bagażnik, fajne wykończenie i silnik coś kolo 300KM. Idealne.
elspasoo
Bo Zafira OPC to nietuzinkowy, ostry sprzet dla prawdziwego nie kapelusznika, który w FWD i czterema ściśniętymi jak sardynki fotelikami , będzie pokazywał pazur. wacko.gif
A tak poważnie, to każdy podany typ jest ciekawy, a sam wybór to indywidualna sprawa.
16vg60
laugh.gif laugh.gif dobre biggrin.gif

Dokladnie idywidalna sprawa ,ale autor tematu troszke nakreslił czego oczekuje od auta i jakby nie patrzec jesli auto ma nie byc autobusem, miec troche polotu,wnetrze ze "sportowymi"akcentami i zaj... Recaro a nie tapczanami to do takiej opc nic nie ma podejscia za te $
QbaqBA
Multipla. Z jajem będzie. Ewentualnie Subaru Libero.
hubi91
Bierz tapczan, a na kryzys mx5 / supersporta litra biggrin.gif
Żeby samochód rodzinny miał dawać trochę frajdy to musiałby mieć V8 turbo+ (żeby był dźwięk i wciskanie na prostej), bo i tak nie poskręcasz tym z dzieciakami, bo się porzygają) (to zostaje jakiś merol typu GLS 63 amg, ale nie wiem czy jest w budżecie...
As_
zafira B:

- nie ma trzech siedzeń w drugim rzędzie tylko zwykłą kanapę, po środku jest miejsce żeby rozłożyć podłokietnik a nie kogoś sadzać
- totalnie spieprzony system składania / rozkładania siedzień w 3 rzędzie (najpier trzeba wypiąć foteliki i położyć oparcie w drugim)

nie ma co wogóle porównywać do s-maxa (wiem że miało nie być forda ale on jest w każdej kategorii lepszy)
Piotrunho
XC90 V8 to jest skarbonka bez dna. Jego jedyną zaletą jest bezpieczeństwo. Archaiczna fura. Osobiście brałbym coś a la Sienna/Odyssey/Quest
Tommo
Ogólnie pomysł żeby rodzinny van jednocześnie leczył skutki kryzysu wieku średniego jest powalony. Nie wspomnę już o kwestii zapitalania i szukania sportowych wrażeń na publicznych drogach z kompletem dzieci na pokładzie. Kup sobie jakiegoś niewielkiego skurwysyna na wypady torowe, zostaw tą Pacyfice albo szukaj Sienny jak za mały i to zadziała dużo lepiej niż zgniły kompromis z założenia niewykonalny.
kosmita
CYTAT(Tommo @ Tue, 27 Aug 2019 - 14:33) *
Ogólnie pomysł żeby rodzinny van jednocześnie leczył skutki kryzysu wieku średniego jest powalony. Nie wspomnę już o kwestii zapitalania i szukania sportowych wrażeń na publicznych drogach z kompletem dzieci na pokładzie. Kup sobie jakiegoś niewielkiego skurwysyna na wypady torowe, zostaw tą Pacyfice albo szukaj Sienny jak za mały i to zadziała dużo lepiej niż zgniły kompromis z założenia niewykonalny.

+1
tonku
CYTAT(As_ @ Tue, 27 Aug 2019 - 13:40) *
- totalnie spieprzony system składania / rozkładania siedzień w 3 rzędzie (najpier trzeba wypiąć foteliki i położyć oparcie w drugim)

Ciekawa teoria blink.gif
To moja zafira jest jakaś "popsuta", bo nie wypinam fotelika, nie kładę oparcia i rozkładam 3 rząd siedzeń.
grze
W moim wykonaniu taki kompromis to grand 3.3 i mx5 nb.
Koledzy dobrze radzą.

Honada
Panowie, macie ciekawe podejście i też wolałbym 2 auta niż jedno, ale pamiętajcie o tym, że ktoś te 10 lat temu kupił Zafirę OPC jako nowe auto i prawdopodobnie miał podobne priorytety co TeddyBear wink.gif Przecież kolega raczej nie zamierza poginać w komplecie Zafirą po winklach, tylko chce coś o sportowym zacięciu i funkcjonalne w miarę na co dzień, czym czasem mocniej przyciśnie sobie. Przecież cała gama usportowionych SUV-ów obecnie tworzona jest pod takie kryteria (SQ5, T-Roc R, Kodiaq RS, CUPRA Ateca itd.). A przecież lepiej kupić MX-5 ND a do tego bazowego Kodiaqa, jakieś Berlingo albo Dacie Lodgy.
kosmita
Jak nie zamierza poginać po winklach, to sportowe zacięcie (ja rozumiem przez to sztywniejszy zawias, lepsze heble, opony z niższym profilem) raczej do wożenia dzieci nie są potrzebne. Osiągi na wprost to inna sprawa i indywidualna kwestia. Jak ma być tylko szybko na wprost to taka Sienna czy odyssey ma zbliżone osiągi do kodiaqa rs, tylko bez "sportowej" otoczki, a możliwości przewozowe z innej ligi. Jeśli to faktycznie ma być wycieczkowóz. Słabo widzę leczenie kryzysu wieku średniego samochodem do wożenia 7 os, chyba, że coś w stylu wspomnianego R63, ale to chyba nie w budżecie autora, no i dostępność tych aut jest homeopatyczna.
Usportowione suvy to jest wyjątkowe kuriozum, tworzy się samochody, które z założenia są niesportowe, a potem próbuje się je usportowić.
Maciek1234
CYTAT(Tommo @ Tue, 27 Aug 2019 - 15:33) *
Ogólnie pomysł żeby rodzinny van jednocześnie leczył skutki kryzysu wieku średniego jest powalony. Nie wspomnę już o kwestii zapitalania i szukania sportowych wrażeń na publicznych drogach z kompletem dzieci na pokładzie. Kup sobie jakiegoś niewielkiego skurwysyna na wypady torowe, zostaw tą Pacyfice albo szukaj Sienny jak za mały i to zadziała dużo lepiej niż zgniły kompromis z założenia niewykonalny.

taa, bo każdy ojciec jak kupi usportowiony wóz, to będzie z pianą na pysku sprawdzał limity zawieszenia na zakrętach, przy akompaniamencie zachwyconych dzieci, uwiązanych w fotelikach laugh.gif

Nie po to się kupuje mocniejszy wóz, by się ścigać, gdzie się da. Jak załadujesz taką Zafirę w dieslu 120KM 6-tką pasażerów, wrzucisz bambetle i jeszcze box dachowy, to będzie problem ze zwykłym wyprzedzeniem tira. Ten silniczek 240KM praktycznie eliminuje to niebezpieczeństwo, trasy robisz w komforcie, bo nie musisz się zastanawiać, czy wjechać na lewy pas, bo może jakieś szybkie BMW 320d będzie chciało cię strąbić i 'wychowawczo' zajechać drogę celem shamowania do zera. Można się śmiać, ale jadąc słabszym samochodem, takie zachowania kierowców są nagminne - miganie światłami, zajeżdżanie drogi, jakieś pseudowyścigi. A wystarczy przesiąść się w szybszy samochód i jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, problem znika.
Absolutnie podzielam podejście autora, sam zresztą kupiłem sobie szybszy niż przeciętnie samochód, właśnie po to, by mieć zapas mocy i komfort jazdy w trasie, niezależnie od stopnia załadowania.

Co do pomysłu dokupienia jakiegoś taniego złoma na weekend - wg mnie bez sensu. Raz, że budżet na główne auto musisz znacząco zmniejszyć, dwa, że przy czwórce dzieci jest co robić i niekoniecznie będzie czas i pieniądze na 'zabawkę torową'. Raz na jakiś czas można pojechać na tor kartingowy, zapłacić 100-200 pln i się wyjeździć do upadłego biggrin.gif
Tommo
Ewidentnie nie zrozumiałeś co miałem na myśli.
Ani ja ani chyba nikt inny w tym temacie nie poleca samochodu z dychawicznym dieslem pod maską. To jest jakieś nieporozumienie. Autor chce emocji sportowych a tych w ciężkim klocku, nawet mocnym i szybkim zwyczajnie nie otrzyma. Masa zabija przyjemność z aktywnej jazdy i to jest elementarz jazdy samochodem. I tak jak piszesz jest przyjemniej, szybciej wyprzedzasz kolumny samochodów itp. itp. Tylko co to ma wspólnego z emocjami sportowej jazdy? ŻADNE...
16vg60
W takim pacyfiku oczywiscie Żadne !!!
Ale juz w takiej opc trzeba sie poprostu przejechac zeby to zrozumiec
I nir jest jakims mega ciezkim klocem
hubi91
CYTAT(Tommo @ Wed, 28 Aug 2019 - 08:38) *
Ewidentnie nie zrozumiałeś co miałem na myśli.
Ani ja ani chyba nikt inny w tym temacie nie poleca samochodu z dychawicznym dieslem pod maską. To jest jakieś nieporozumienie. Autor chce emocji sportowych a tych w ciężkim klocku, nawet mocnym i szybkim zwyczajnie nie otrzyma. Masa zabija przyjemność z aktywnej jazdy i to jest elementarz jazdy samochodem. I tak jak piszesz jest przyjemniej, szybciej wyprzedzasz kolumny samochodów itp. itp. Tylko co to ma wspólnego z emocjami sportowej jazdy? ŻADNE...

jedynce co by tutaj uratowało temat emocji to v8 bitrubo (jak np. w glsie 63 amg), bo masz ryczące v8 i kopa w plecy przy naciśnięciu gazu. (nawet przy tej masie seria 585 koni po strojeniu circa 700 da jakieś tam emocje na prostej), ale chyba budżet nie ten.

Dzieci to największy skarb. Poczekać aż podrosną i kupić 911, a tymczasem kapelusz na głowę i do autobusu smile.gif
Maciek1234
przecież auto sam napisał:
szukam czegoś uniwersalnego, taniego i w miarę możliwości fajnego

wciskanie mu jakiejś wydmuszki na tor, która generuje olbrzymie koszty to kuriozum.

Ludzie jeżdżą Focusami RS, czy BMW M2 po torze i zachwycają się, jakie to zwinne. Masy odpowiednio: 1525kg i 1550kg. Zafira OPC waży 1665kg - przy zbliżonych rozmiarach (z wyjątkiem wysokości). Nie jest więc tak dramatycznie, jak niektórzy piszą. I wszystko w rozsądnych kosztach - zdrowe MX-5 1,8 kosztuje minimum 20 tysiaków.


CYTAT(hubi91 @ Wed, 28 Aug 2019 - 10:36) *
jedynce co by tutaj uratowało temat emocji to v8 bitrubo (jak np. w glsie 63 amg), bo masz ryczące v8 i kopa w plecy przy naciśnięciu gazu.
jak zainstalujesz generowanie dźwięku V8 w Zafirze OPC, to w zasadzie masz to samo biggrin.gif oba auta tak samo nie nadają się na zakręty - może GLS bardziej, bo waży w podstawie około 1 tony więcej niż Zafira OPC biggrin.gif
Tommo
Chciałbym zobaczyć reakcje jak na forum miaty piszesz, że MX-5 generuje olbrzymie koszty smile.gif Poza tym wchodzisz na grząski grunt porównując suche dane masy vana z najlepszym na rynku coupe rwd. Wątpię, że ktoś się na to złapie.

https://www.otomoto.pl/oferta/ford-fiesta-s...html#12931bc09e

Nie znam się ale takie pudełko to chyba nie zrujnuje budżetu rodzinnego a zabawy co niemiara.

Maciek1234
Każdy samochód eksploatowany na torze generuje olbrzymie koszty. Jeśli ktoś uważa inaczej, to tylko pozazdrościć niewiedzy. Jak tak rok pojeździsz tą MX-5 na track daye co 2-gi weekend, to w rok puścisz z dymem taką Zafirę OPC minimum jedną. Dla jednego 20 tysięcy na rok to nie jest dużo, ale odnoszę wrażenie, że dla autora wątku to mogą być olbrzymie koszty, gdy mówimy o pieniądzach przeznaczonych na hobby.
Tommo
Wyda tyle ile będzie chciał wydać. To nie jest tania zabawa i nikt tego nie ukrywa ale przesadzasz z kosztami, jeśli mówimy o amatorskiej zabawie. Najwięcej kosztów generują przeróbki mechaniczne i ogólne mniemanie, że by wjechać na tor, to trzeba pół auta zmodyfikować. I większość zamiast jeździć i się uczyć techniki, kibluje miesiącami w garażach albo nosi kolejne transze mechanikom popadając w coraz głębsze frustracje. Zdrowy rozsądek Twoim sprzymierzeńcem.
_adams_
CYTAT(Maciek1234 @ Wed, 28 Aug 2019 - 07:53) *
sam zresztą kupiłem sobie szybszy niż przeciętnie samochód, właśnie po to, by mieć zapas mocy i komfort jazdy w trasie, niezależnie od stopnia załadowania.


Pochwal się czym się teraz powozisz, może kogoś natchniesz? rolleyes.gif
TeddyBear
W cenie Zafiry OPC można próbować kupić taką 1.9 CDTi 150KM i zrobić na 180KM żeby się dało wyprzedzać i przy tych NM powinno być ok + do tego dokupić Fiestę ST np. Tylko 99% i tak będę jeździł Zafirą i po co ta Fiesta ? Żeby się przejechać raz od wielkiego dzwonu ? Bez sensu. Wolałbym mieć na co dzień auto, które powoduje jakiś uśmiech na twarzy jak się do niego wsiada. Nie chodzi tu o naginanie na pałę tylko raczej o to że wygląda w miarę fajnie jak na Vana, ma Recaro, jakiś tam zapas mocy i przewozi 6 osób. A jak będę chciał "poszaleć" to pojadę na tor kartingowy co zresztą robię. Pacyfica to jest fajna kanapa ale jakoś nie powoduje u mnie uśmiechu na twarzy wsiadanie do tego pontonu i gdzieś tym stanąć na mieście też jest problem bo jest wielkie i ch&j tam widać.
Czy w OPC był dach panoramiczny ? Bo nie widziałem a w takim Cosmo 1.9 CDTi jak najbardziej. Wydaje się że to jest fajny bajer.
Tommo
Teddy nic na siłę. Nie chcesz, nie czujesz blusa, nie masz czasu...sprawa oczywista. Zafira OPC to dobry, szybki samochód ale podaż bardzo mała.
Maciek1234
CYTAT(TeddyBear @ Wed, 28 Aug 2019 - 20:02) *
Czy w OPC był dach panoramiczny ? Bo nie widziałem a w takim Cosmo 1.9 CDTi jak najbardziej. Wydaje się że to jest fajny bajer.
w jednym ze swoich aut mam coś takiego - latem roleta musi być na stałe zamknięta, bo tworzy się soczewka i wnętrze nagrzewa się w sposób zastraszający. Wiosną i jesienią nie jest lepiej - wystarczy kilka promieni słonecznych i masz wewnątrz piekarnik. To fajnie wygląda wyłącznie na folderach reklamowych. Taki mały szyberdach, jak robiono w latach 90-tych to jak najbardziej jest OK - natomiast te wielkie, nieotwierane (a w Zafirze B zdaje się są nieotwierane) panoramy to po prostu dramat. Dla mnie to zbędny bajer.
Misior
+1
Mam w A3 sportbacku szklany dach. Mimo zasłoniętych rolet i tak nagrzewa się szybciej niż tradycyjny dach. Ja co prawda mogę połówkę uchylić lub odsunąć żeby przewietrzyć ale i tak słońce zagląda przez siateczkę.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.