olozwirski
Thu, 22 Aug 2019 - 21:36
Czytam i czytam i mam mętlik. Najczęściej polecanym samochodem chyba będzie clio, jako najlepiej prowadzące się. Mnie interesuje który z segmentu B ma potencjalnie najlepsze zawieszenie z przodu? Potrzebuje wiedzieć bo to jest jedyna rzecz której nie chciał bym zmieniać, oczywiście amor, sprężyna czy poli było by grane, ale np. nie chciał bym poprawiać KWSZ.
Auto eksperyment, wiec nie drogie (max 5K), raczej popularne i koniecznie 5 drzwi.
kepler
Thu, 22 Aug 2019 - 21:44
do takich pieniedzy dobry zawias ma focus mk1
radzio_gsi
Thu, 22 Aug 2019 - 22:20
honda eg ek szybsza niz wyglada. nic nowozytnego tego nie przebije
Blaid
Thu, 22 Aug 2019 - 22:44
To co podajecie to w sumie segment C
żadne mniejsze auto nie ma double wishbone, jakiś jazz np, może logo?
piwo
Fri, 23 Aug 2019 - 05:08
alfa 147? a nie to tez chyba segment c.
burski
Fri, 23 Aug 2019 - 08:46
Jazz, Logo - nie, zwykły McPherson.
Wielowahacz z przodu masz w AR147 i Civicu V - tak jak koledzy pisali. Niby segment C, ale na dzisiejsze przełożenie, to pewnie te auta są sporo mniejsze niż nowy VW Polo.
Loobo
Fri, 23 Aug 2019 - 10:23
Clio najlepiej prowadzące się? Chyba żart jakiś.
Za te pieniądze z bardzo dobrze prowadzących się, to Civic i MX-5.
Alfa też spoko, ale ma to auto sporo innych minusów (bez rozwodzenia się nad tym tematem... ).
zmoświ
Fri, 23 Aug 2019 - 11:52
mx5 za max 5k to będzie jakaś ruina albo rozebrany anglik
Blaid
Fri, 23 Aug 2019 - 12:57
no i żeby miał 5 drzwi to trzeba takich Mazd kupić dwie i pół
flapjck1
Fri, 23 Aug 2019 - 15:40
CYTAT(burski @ Fri, 23 Aug 2019 - 08:46)
Jazz, Logo - nie, zwykły McPherson.
Wielowahacz z przodu masz w AR147 i Civicu V - tak jak koledzy pisali. Niby segment C, ale na dzisiejsze przełożenie, to pewnie te auta są sporo mniejsze niż nowy VW Polo.
Klon civa5 to rover 400/45/mg zs
olozwirski
Fri, 23 Aug 2019 - 15:42
To coś ma skręcać.
Segment B bo waga jak najniższa ma być, to jest najważniejszy priorytet.
5 drzwi bo na tylnym siedzeniu ma być silnik, i musi być do niego dostęp.
Najlepiej jak by auto baza miało jakiś dostęp do części typu lepsze hamulce, zawias. Cos jak kia picanto (obawiam się ze za mala dla mnie, 180 cm wzrostu) gdzie jest puchar i coś tam można dokupić. Civic ok, części multum, w 5 furtkach tylko sedany.
flapjck1
Fri, 23 Aug 2019 - 15:54
Miałem kilka lat 400, jeden z lepiej prowadzących się samochodów ( po zastosowaniu poli i dobrych amorów ), fakt ze dość długi, No i angielska k-seria nie była najlepszym silnikiem świata, za to wyważenie auta bardzo fajne
Ja wiem ze ciężko w to uwierzyć - ale ta fura naprawdę była w prowadzeniu dobra
flapjck1
Fri, 23 Aug 2019 - 15:56
A co zamierzasz swapowac?
Z mojego podwórka - stare klasyczne mini
tylko to nie jest nawet segment A w dzisiejszych czasach
Blaid
Fri, 23 Aug 2019 - 16:44
Civic MB to liftback
mariusz_k
Fri, 23 Aug 2019 - 19:56
W temacie civica vi to można zaszczepić tył z hb do 4d
linkPolecam wpisać w Google 4 door ek conversion. Youtube też oferuje trochę informacji na ten temat
Chycu
Fri, 23 Aug 2019 - 21:25
no świetny plan ciąć i spawać ugnitą honde za 4k pln przez miesiąc czy dwa zamiast kupić auto czterodrzwiowe
borman
Sat, 24 Aug 2019 - 01:34
CYTAT(flapjck1 @ Fri, 23 Aug 2019 - 15:40)
waga jak najniższa ma być
5 drzwi bo na tylnym siedzeniu ma być silnik
do malczana kiedyś były kity na double wishbone z przodu
olozwirski
Sat, 24 Aug 2019 - 13:24
To zawęźmy trochę.
Do wyboru jest:
Punto I i II
C3
Yaris 1 ,najkrótszy i wysoki
Clio 2
206
Corsa B i C
Micra 3
Fiesta 2 i 3
Polo 3, nie chciał bym, no ale jak by miał jakieś zalety...
Saxo, nie za mały? Najniższy i najwęższy.
matteusz
Sat, 24 Aug 2019 - 14:23
Do Clio 2 dobierzesz zawias od Sporta i powinieneś mieć naprawdę dobrze prowadzące się auto (tzn. Sport się dobrze prowadzi, jak będzie w wydaniu MR nie mam pojęcia, no ale istniało coś takiego jak Clio V6).
piwo
Sat, 24 Aug 2019 - 15:48
Z silnikiem za plecami. Bardzo narowiste i wolne auto.
radzio_gsi
Sat, 24 Aug 2019 - 20:20
CYTAT(matteusz @ Sat, 24 Aug 2019 - 14:23)
Do Clio 2 dobierzesz zawias od Sporta i powinieneś mieć naprawdę dobrze prowadzące się auto (tzn. Sport się dobrze prowadzi, jak będzie w wydaniu MR nie mam pojęcia, no ale istniało coś takiego jak Clio V6).
clio v6 poza niewątpliwą pozycją legendy nie ma żadnych walorów trakcyjnych
vegetagt
Sat, 24 Aug 2019 - 21:33
CYTAT(olozwirski @ Sat, 24 Aug 2019 - 13:24)
Fiesta 2 i 3
Chyba pomyliłeś generacje fiest, bo 2 to na 100% nie, a 3 to też tak sobie..
matteusz
Sun, 25 Aug 2019 - 02:26
CYTAT(radzio_gsi @ Sat, 24 Aug 2019 - 19:20)
clio v6 poza niewątpliwą pozycją legendy nie ma żadnych walorów trakcyjnych
Nie zaprzeczam, ale to autor decyduje o umiejscowieniu silnika, więc IMO lepiej wziąć Clio, które na zawiasie ze Sporta sensownie skręca niż np Punto. Pisząc o V6 miałem tylko na myśli, że ktoś już coś takiego tj. Clio MR popełnił.
MisioLBN
Sun, 25 Aug 2019 - 14:46
CYTAT(matteusz @ Sun, 25 Aug 2019 - 02:26)
Nie zaprzeczam, ale to autor decyduje o umiejscowieniu silnika, więc IMO lepiej wziąć Clio, które na zawiasie ze Sporta sensownie skręca niż np Punto. Pisząc o V6 miałem tylko na myśli, że ktoś już coś takiego tj. Clio MR popełnił.
Zaskoczyliscie mnie tym ze zle prowadzi sie clio v6 bo pamietam jeszcze za malolata top gear gdzie jeremy sie zachwycal tym autem.
ju-by
Sun, 25 Aug 2019 - 15:20
Audi A2. Można kupić za 5k zł ale wymaga to trochę gimnastyki.
olozwirski
Sun, 25 Aug 2019 - 15:27
Mam A2 akurat to się wypowiem.
Zawieszenie przód to jak fabia, ale nie to jest największym kłopotem. Ze względu na ASF siedzi się dość wysoko, poza tym praktycznie niespawalne, przechodziłem już to, ciężko o klatkę. Niby można, ale to nie to... Nie krytykuje pomysłu tylko pokazuje swój punkt widzenia na A2.
CYTAT(ju-by @ Sun, 25 Aug 2019 - 15:20)
Audi A2. Można kupić za 5k zł ale wymaga to trochę gimnastyki.
piwo
Sun, 25 Aug 2019 - 16:36
CYTAT(MisioLBN @ Sun, 25 Aug 2019 - 14:46)
Zaskoczyliscie mnie tym ze zle prowadzi sie clio v6 bo pamietam jeszcze za malolata top gear gdzie jeremy sie zachwycal tym autem.
kontrolm
Wed, 16 Oct 2019 - 10:26
C3 - ciężki i wysoki, poza tym podobny zawias do 206
Clio 2 - zawias sporta jest spoko
206 - sporo gratów pozwalających zrobić dobry zawias
Micra 3 - żart
Fiesta 2 i 3 - twarda taczka dosyć ciężki i wcale nie niski
106/Saxo - Najniższy i najwęższy - i najlżejszy - zmieścisz się spoko zawias przód rozpykany w sporcie na milion sposobów, można dokupić fajne widebody nie za miliony i wtedy jest już wogóle miodzio.
A tak wogóle zamiast szukać 5D zrób otwierany cały tył jak w 205 Turbo 16 i będziesz miał mega dostęp.
radzio_gsi
Wed, 16 Oct 2019 - 12:18
CYTAT(MisioLBN @ Sun, 25 Aug 2019 - 14:46)
Zaskoczyliscie mnie tym ze zle prowadzi sie clio v6 bo pamietam jeszcze za malolata top gear gdzie jeremy sie zachwycal tym autem.
auto jest zajebiste jako popieprzony pomnik motoryzacji, który absolutnie nie działa
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.