Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Porting kanałów w głowicy, rady/wskazówki
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
markzo
Siemka!
Chciałbym poprawic domowymi sposobami kanały w mojej głowicy (rover 2.0T). Na próbę pobawiłem sie na kanale wydechowym, a raczej jego końcowej części. Czy takie powiększenie kanału nie popsuje przepływu? Macie jakies rady/wskazówki/artykuły jak się doctego zabrać? Chciałbym to zrobić samemu wink.gif pozdro!



radzio_gsi
CYTAT(markzo @ Mon, 12 Aug 2019 - 16:35) *
Siemka!
Chciałbym poprawic domowymi sposobami kanały w mojej głowicy (rover 2.0T). Na próbę pobawiłem sie na kanale wydechowym, a raczej jego końcowej części. Czy takie powiększenie kanału nie popsuje przepływu? Macie jakies rady/wskazówki/artykuły jak się doctego zabrać? Chciałbym to zrobić samemu wink.gif pozdro!





Na zdjęciu wyglada jakby było nie symetrycznie. Proponowałbym zaprojektować i wyciąć jakaś matryce.
markzo
CYTAT(radzio_gsi @ Mon, 12 Aug 2019 - 16:42) *
Na zdjęciu wyglada jakby było nie symetrycznie. Proponowałbym zaprojektować i wyciąć jakaś matryce.


To uszkodzona głowica, jeden kanał pociąłem, żeby zobaczyć ile ma mięcha wink.gif więc idealnie nie jest, bardziej chodzi o spróbowanie i ustalenie do czego dążyć na docelowej głowicy. I czy to ma sens biggrin.gif
Slawo2000
CYTAT
Na próbę pobawiłem sie na kanale wydechowym, a raczej jego końcowej części.

To tak trochę wygląda jak byś sfazował krawędź kanału. Nie wiem czy to w praktyce nie pogorszy przepływu. Generalnie trzeba by zacząć chyba od przeanalizowania kształtu i wymiarów kanału tj. czy są tam jakieś ostre krawędzie, załamania, przewężenia, czy pole przekroju jest adekwatne do przepływów i dopiero wówczas spróbować poprawiać te ewentualne niedoskonałości.
MadeInPoland
Hmm. Ciekawi mnie czy ktorys z oswieconych napisze, ze kanal zostal ruszony nie tam gdzie potrzeba. Stawiam, ze zaden.
jackkpl
CYTAT(MadeInPoland @ Mon, 12 Aug 2019 - 22:29) *
Hmm. Ciekawi mnie czy ktorys z oswieconych napisze, ze kanal zostal ruszony nie tam gdzie potrzeba. Stawiam, ze zaden.

Ci oswieceni wiedze.trzymaja dla siebie smile.gif. Paradoksalnie na dole kanalu moze byc uskok wzgledem kolektora, nie pogorszy to oprozniania, a ograniczy zasysanie spalin. Tak mowi ksiazka Grahama Bella smile.gif.
GrzesiekK.
CYTAT(MadeInPoland @ Mon, 12 Aug 2019 - 22:29) *
Hmm. Ciekawi mnie czy ktorys z oswieconych napisze, ze kanal zostal ruszony nie tam gdzie potrzeba. Stawiam, ze zaden.



Daj chłopakowi spokój, niech sobie dłubie gdzie chce, jego głowica jego zabawa smile.gif

A tak na poważnie wracając do tematu, nie tedy droga, nie o to w tym wszystkim chodzi. Pokażę właśnie flowbench kanału wydechowego Rovera, zrobiony przez kogoś tam z Polski i zrobioną głowicę przeze mnie, od nowa bo nie mogłem poprawić po poprzedniku kanału bo go popsuł między innymi wyciągając materiał z dna kanału. Pomiar seria vs. czyjś porting (jasnoniebieski) plus moja głowica, wszystko STD wymiar zaworu. Zatem drogi twórco postu, siadaj do przeglądarki i czytaj, szukaj info podglądaj, szkoda psuć w ciemno odlew głowicy.

nomaster
W sumie nawet "zepsute" jest lepsze niż seria.
GrzesiekK.
CYTAT(nomaster @ Tue, 13 Aug 2019 - 08:41) *
W sumie nawet "zepsute" jest lepsze niż seria.


No nie takie najgorsze było, bywały lepsze cuda smile.gif Wałek w Roverze na wydechu ma 8,5mm liftu więc warto walczyć o wszystko poniżej 0,340" liftu aby wyciągnąć z kanału co się da w tym zakresie.
nomaster
Mówiąc o dnie kanału masz na myśli ten "garb"? czytałem różne opinie o usuwaniu tego i zostawianiu.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.