Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: M57 ocena wtryskiwaczy i turbo
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
g10
Kupiłem e39 m57d30 z myślą o wymianie wydatków i turbo.
Jednak na początek stwierdziłem, że doprowadze auto do serii.

Nagrałem 3 filmy, trochę pocisnąłem żeby nagrać turbo i chyba wtrysk się posypał. Auto zaczęło nie równo pracować. Mam je co prawda od 2 tys kilometrów ale jestem pewny, że na ciepłym równo pracowało ;/ Na filmie numer 3 widać że jeden wtrysk dostał korekcje 5mg i silnik już wibrował.

Na 1 filmie jest odpalenie i praca na zimnym.
https://www.szybkiplik.pl/download/01860684...10c45be1d0.html

Na 2 filmie po lekkim nagrzaniu - ok 60 stopnie.
https://www.szybkiplik.pl/download/6ec8b876...1524ca59d9.html

Na 3 filmie oprócz wtryskiwaczy wrzuciłem tez ciśnienie turbo gdyż auto po zmianie biegu ma jakby laga, trzeba znowu poczekać na wstanięcie turbo.
https://www.szybkiplik.pl/download/90e9ffab...28229b6a76.html

Czy po zgaszeniu rail pressure powinno opaść do zera? Muszę spojrzeć bo jest jeszcze soil rail pressure i charge-drift rail pressure

Z temperatury wnioskuje że termostat jest otwarty, temperatura nie przekroczyła 86 stopni gdzie na zewnątrz jest 30 stopni.

Co dalej z tym zrobić? Myślałem o wtryskach i turbo z m57d30n2
Mis
Nie obraź się, ale te auta mają swoje przebiegi i bolączki, kupno takiego wozu pod grubsze mody to niezbyt rozsądne. 86 stopni jest okej, termostat patrz jadąc kilka km 80-100km/h na ile minimalnie temp spadnie. Układ paliwowy tych aut to śmietnik. Po zgaszeniu rail zazwyczaj spada na 0-8bar.
g10
CYTAT(Mis @ Thu, 01 Aug 2019 - 12:37) *
Nie obraź się, ale te auta mają swoje przebiegi i bolączki, kupno takiego wozu pod grubsze mody to niezbyt rozsądne.


O rozsądku to można książke napisać. wink.gif
Mis
Wiadoma sprawa, ale e39 530d to ani youngtimer ani superbaza do modów, m57d30 1gen po prostu ma śmieciowy i zużyty układ paliwowy każdy, 204/218km wersja przy tym to genialna jednostka do grubszych modów.

Zacznij od sprawdzenia minimalnej temperatury przy utrzymywaniu 80-10km/h, sprawdź kompresję, a następnie zacznij od naprawy wtryskiwaczy.
g10
Właśnie uświadomiłem sobie że
Podczas zakupu sprawdziłem korekcje i były od 1.5 do -1.5.
Zrobiłem 2000km i korekcje się pozostały takie same.
Ale przed testem na inpie miałem pusty bak po trasie.
Jechałem zatankować paliwo a range spadł do 30km.
Zalałem paliwo. I zrobiłem test.

Podsumowując
przed jazdą wtryski miały korekcje ok -1.5 do 1.5
po teście korekcje doszły do -2 na trzech wtryskach i na jednym wtrysku +5

Filtr paliwa był wymieniony na bosha. Czy możliwe że coś przepuścił ?
Czy mogę założyć odrazu wtryski od m57 2gen 218km/272km?
Mis
Tak, śmiało przekładaj wtryskiwacze z innej generacji raila, adaptacja ich to pestka dla każdego tunera osiedlowego, kąt pylenia praktycznie się nie różni.

Zdecydowanie swap na m57 2gen na edc16 to bajkowy swap, elektryka pasuje praktycznie plus and play, w najgorszym wypadku nie odpalisz przez brak casa i nie będzie działać NIC W AUCIE. biggrin.gif

Panowie jaja sobie robicie czy na poważnie?
lemur
Ktoś pisał niedawno że da się zrobić to 240 czy tam 250 koni z m57 pierwszej generacji.
emtees
Da się i więcej... Te korekcje to i tak o kant dupy rozbić - u mnie były idealne, bliskie zera, a wtryskiwacze jak poszły do sprawdzenia to wydawały 55mg zamiast 70mg - iglice pozapiekane, że nie szło ich wyjąć. Do tego padają zaworki w pompie (też mnie to spotkało) i niestety o ile w 2gen jest sitko które zbiera syf i pomaga czyszczenie w wanience ultradźwiękowej, o tyle w 1gen sitka nie ma, syf idzie w zaworek i można go tylko wymienić... Ja się tylko zastanawiam czy nie dałoby rady wrzucić samej pompy od 2 gen.... Do wtrysków są dostępne końcówki o takim samym kącie rozpylania, ale większej wydajności, natomiast z pompą nie bardzo jest co zrobić...

No i wrzucanie wtrysków z 2gen to z dupy pomysł totalnie... Ludzie tak robią, ale jak czytam "działa i jest super" to.... I na pewno nie dymi i to, że leją na ścianki komory spalania nie ma kompletnie żadnego znaczenia....
g10
CYTAT(emtees @ Fri, 02 Aug 2019 - 20:26) *
Ja się tylko zastanawiam czy nie dałoby rady wrzucić samej pompy od 2 gen.... Do wtrysków są dostępne końcówki o takim samym kącie rozpylania, ale większej wydajności, natomiast z pompą nie bardzo jest co zrobić...
No i wrzucanie wtrysków z 2gen to z dupy pomysł totalnie... Ludzie tak robią, ale jak czytam "działa i jest super" to.... I na pewno nie dymi i to, że leją na ścianki komory spalania nie ma kompletnie żadnego znaczenia....


Napiszesz więcej o końcówkach wtrysków ?
g10
Znalazłem taki projekt. Więc można ?
https://turbobot.sk/projekty/e39-biturbo/
wymiot
Mozna ale tez mozna odrazu kupic.

Alpina D10
Mis
CYTAT(g10 @ Sun, 04 Aug 2019 - 08:55) *
Znalazłem taki projekt. Więc można ?
https://turbobot.sk/projekty/e39-biturbo/

Rzeczywiście wiarygodne źródło, szczególnie fabryczna rura plastikowa od doładowania potwierdza, że to potwór bezawaryjny. biggrin.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.